Netwerkadapter kapot?

Pagina: 1
Acties:

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-03 15:51
Vanochtend was er opeens geen internet meer op mijn PSP. Dat gebeurd wel vaker en dan reset je de router. Zo vanochtend dus ook. Maar even later nog geen internet. Daarna heb ik geprobeerd om via een normale PC op internet te komen, wat dus ook niet lukte. Ik heb direct de router er tussen uit gehaald en de PC op de modem aangesloten, via de ethernetadapter die op het moederbord zit. Maar ook hier geen internet, terwijl het modem wel 3 groene lampjes aangaf.

De helpdesk van Wanadoo/Orange bracht een ander idee op. Want inderdaad, de modem maakte correct verbinding. Dus volgens de beste man lag het aan de kabels of aan de netwerkadapter van de PC. Om de kabels uit te sluiten (kabel van modem <-> router en router <-> PC) heb ik de beide kabels aangesloten op een laptop. En beide kabels werkten op volle snelheid. Dus het moest wel aan de netwerkadapter die op het moederbord zit.

Daarna heb ik een externe Sitecom EasyNetwork PCI Card geprobeerd, en na installatie van de CD bracht ook deze niet het internet tot stand. Kan het zijn dat het moederbord problemen heeft? Gisteren was er onweer en de PC zet ik dan direct uit, via de Start -> Afsluiten manier. Daarna de stekkers uit het stopcontact en pas vanochtend weer aangesloten.

Dus, wat heb ik geprobeerd?
- Netwerkverbindingen -> Verbinding herstellen
- Andere kabels
- Router eruit halen
- Modem gereset
- Sitecom EasyNetwork PCI Card erin gedaan
- Systeem 2 dagen terug gezet via Systeemherstel

En nog steeds werkt het niet, zowel in FireFox als in Internet Explorer. Ook pingen werkt met geen mogelijkheid.

Modem - Thomson SpeedTouch 510
Router - US Robotics 5461
Windows XP
Netwerkadapter - Intel Pro/100 VE
Netwerkkaart - Sitecom EasyNetwerk PCI Card
Moederbord - Asus P5LP-LE
Internetverbinding - Wanadoo/Orange Lite 3Mbit/1Mbit

Edit
Op de één of andere manier werkt het nu wel, vraag me niet hoe, maar het werkt. :)