Toon posts:

Restrictiesoftware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik binnenkort op school een profielwerkstukpresenatie moet houden heb ik mn hele werkstuk op een simpele site gezet waarop men dus het een en ander kan lezen. Ik wil dus mijn laptop daar neer zetten zodat mensen ook op die manier wat info kunnen lezen over het onderwerp. Waar ik echter niet op zit te wachten is dat ze Mozilla afsluiten en in mn documenten gaan zitten rommelen enzo. Nu was mijn idee om een soort preventiesoftware te installeren die dus een normale windows gebruiker de toestemming wegneemt om een applicatie af te sluiten (mozilla dus) zodat ze slechts op die site kunnen kijken en dus de gehele browser niet uitkomen. Het punt is alleen dat ik alleen maar software vindt die gebruikers toestemming geeft welke programma's ze wel mogen opstarten maar een optie over afsluiten ontbreekt.

Nu is mijn vraag of iemand wellicht weet of er zulke software bestaat waarbij ik dus wel restricties wat betreft het afsluiten van software kan instellen.

Bedankt alvast!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
Explorer.exe afsluiten via taakbeheer scheelt een hoop ;)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
XoReP schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:24:
Explorer.exe afsluiten via taakbeheer scheelt een hoop ;)
komt die dan niet net zo hard weer terug?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 19:32
Dat zou je natuurlijk kunnen doen, maar de vraag is of men dit niet gewoon door heeft en vrolijk explorer.exe opnieuw opstart. Denk je dat je moet kijken naar applicaties die bijvoorbeeld ook in internetcafe's e.d. worden gebruikt.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 10:36

markvt

Peppi Cola

Bilbiotheken gebruiken nog weleens WinU weet niet of dit tegenwoordig nog 'het' pakket is maar heb dit ook op verschillende middelbare scholen in gebruik gezien.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik weet niet welk OS je laptop draait, maar in het geval van XP kun je onderstaand eens proberen:

Microsoft Shared Computer Toolkit
Introducing powerful new software tools for shared computers in schools, libraries, Internet cafes, and other public places. The Shared Computer Toolkit helps make it easy to set up, safeguard, and manage reliable shared computers running genuine Windows XP

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
of een boot-cd (ubuntu, wat dan ook...) gebruiken

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27
Ik weet niet wat voor school het is, maar ik zou ook oppassen voor beschadigingen aan je laptop. Je wilt niet dat een stel lolbroeken toetsen loshaalt, krassen op je scherm maakt e.d :'(

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Explorer killen, windows+X sneltoetsen uitschakelen ( gaat met TweakUI, of in gpedit.msc )

Maar dan, duw je op escape tijdens je presentatie, dan heb je weer problemen.

Tobo afkoppelen? En geen drivers voor u touchpad?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:56:
Ik weet niet welk OS je laptop draait, maar in het geval van XP kun je onderstaand eens proberen:

Microsoft Shared Computer Toolkit

[...]
Bedankt, ik zal eens kijken...belooft wat in ieder geval!
ThinkPadd schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:11:
Ik weet niet wat voor school het is, maar ik zou ook oppassen voor beschadigingen aan je laptop. Je wilt niet dat een stel lolbroeken toetsen loshaalt, krassen op je scherm maakt e.d :'(
Daar heb ik inderdaad ook al aan zitten denken, dus ik denk dat ik er gewoon een extern beeldscherm + muis aanhang en de laptop lekker onzichtbaar opstel. Je weet het maar nooit tegenwoordig :(

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Misschien heb je iets aan de kiosk-mode:

How to use Kiosk Mode in Microsoft Internet Explorer

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik geen Internet Explorer gebruik, maar Firefox ging dit helaas niet werken. Wat ik wel heb gevonden is dit: https://addons.mozilla.org/firefox/1659/

Het is een add-on voor Firefox 2.0, haalt alle taakbalken weg, startknoppen en laat dus alleen de pagina zien die ik wil dat er getoond wordt. Toch bedankt voor alle reacties! ;)

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
een woord: policies

Verwijderd

firefox live cd
het enige wat dat ding doet is een browser zijn, zelfs geen linux omgeving of niks komt eraan te as (tohniet voor de gebruiker...)
kan je gratis downloaden (even googelen : firefox live cd)

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Ik zou zelf kiezen voor een linux-oplossing, eventueel liveCD gebaseerd. X, de grafische omgeving van unix, is namelijk helemaal modulair opgebouwd, en als je gewoon geen windowmanager start kun je nooit een ander programma starten zonder in te loggen. Ze zouden firefox wel af kunnen sluiten, maar als je m gewoon automatisch opnieuw spawnt is dat niet zo'n probleem volgens mij?

maar t zal ook vast met windows kunnen. Het is een stuk moeilijker dan linux, omdat je ipv dingen niet aanzet, bij windows dingen die aangezet worden weer uit moet zetten. aangezien je toch niet 100% veilig hoeft te zijn moet dat niet zo'n probleem zijn lijkt me.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1