Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:49:
Is het mogelijk een afstand van 80 meter te overbruggen in een netwerk? zo ja wat is de beste optie. Met een kabel of wireless?
Ik wil namelijk graag mijn laptop 80 meter verderop "koppelen" aan m'n router met adsl-internet-verbinding.
Iemand enig idee wat de beste optie is om dit te doen?
alvast bedankt,
groet mark

En wat heb je zelf al gevonden tijdens je ongetwijfeld lange zoektocht naar mogelijke oplossingen, en waarom waren deze voor jou niet van toepassing
De vraag tussen Wireless en wired is al zo vaak langsgekomen dat je onmogelijk kan zeggen dat je niets hebt kunnen vinden in de search.
Wired is altijd het stabielste en kan tot 300 feet (ca 100 meter) gewoon gebruikt worden.
McKaamos schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:28:
[...]
routers wil wel trouwens, maar met switches/hubs niet. anders zou internet ook niet werken natuurlijk 
maar voor local LAN's heb je de 5 segmenten regel. kwenie of je die kent.
weet em zelf ook niet uit mijn hoofd, behalve dan dat er max 500 meter overbrugd kan worden, in 5 segmenten van 100 meter, waarvan max 3 segmenten bezet met clients.
De 5,4, 3 regel heeft niet direct iets te maken met de afstand die je kan overbruggen. (ook al is het er wel mee verbonden, maar wie gaat er in godsnaam een 500m overbruggen met ehternet.

neem dan gewoon glas, of frame-relay)
5 componenten (hub's / switches), 4 fysieke netwerken, en slechts
3 daarvan
mogen kunnen er maar clients bevatten.
Als je de tabel 2 posts hoger bekijkt zou ik zeggen cat1 of cat2
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:02:
als ik mn bestaande kabel ga gebruiken voor zowel netwerk als telefoon, zou ik dan ook last van storingen krijgen als ik steeds maar 1 van de twee (foon of netwerk) tegelijk gebruik?
moet er wel bij zeggen dat aan het begin van de lijn (voor de aftakking van genoemde 80 meter foonkabel) wel telefoon gebruikt zal worden. de aftakking zit overigens direkt achter de hoofdaansluiting.
met andere woorden zit er ook "signaal" in de foonkabel op momenten dat er niet gebeld word?
Zie de Netwerken FAQ hoe je je kabel kan spitsen. 100Mbit ethernet kan wel over 4 aders. De andere 4 aders kan je gebruiken voor telefonie of nog een PC.