Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wat voor printerkabel is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een laserprinter (HP laserjet 1100) en daarvoor wil ik een paralelle kabel kopen van ca. 7,5 meter.Maar het is niet een gewone paralelle kabel er zit een connecor aan waarvan ik niet weet wat het is (en waar ik hem zou kunnen halen).
Hier een fototje:

http://img297.imageshack.us/my.php?image=p1011876ia9.jpg

Het is de rechtse connector.Ter vergelijking heb ik de normale connector ernaast gezet.Hij ziet er het zelfde uit als de normale connector maar dan een stuk kleiner.

Mn vraag is waar kan ik zo'n kabel halen?
Ik kom alleenmaar de standaard connector tegen

Verwijderd

Standaard HP connectortje, gewoon verkrijbaar bij een HP dealer maar ik denk dat de lokale PC boer deze wel kan bestellen.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 23:59

markvt

Peppi Cola

Je zou ook gewoon een verlengkabel voor de andere kant (die je in je pc steekt) kunnen kopen wellicht is dit goedkoper.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

ik kan het foto'tje niet goed herkennen, maar ik heb hier nog een kabel liggen die er op trekt van een oude HP printer.

klopt het dat de ene kant gewoon allemaal pinnetjes heeft (heb geen zin om ze te tellen) en de andere kant 2 rijtjes van 18 connectortjes heeft, gecombineerd in 1 dikke rij met plastic ertussen en in totaal 40.9mm lang en 4.5mm breed?

indien het die kabel is en je hebt er interesse in, stuur me een dm of een mail ofzo
edit; mijn kabel is ook maar 2 meter lang, dus het zal je niet kunnen helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
markvt schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:57:
Je zou ook gewoon een verlengkabel voor de andere kant (die je in je pc steekt) kunnen kopen wellicht is dit goedkoper.
Goede tip zal morgen eens bij de handyman vragen naar zo'n kabel goede tip :-)
Lijkt me ook makelijker zelf nog niet aan een paralelle poort verlengkabel gedacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 15:46 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-11 21:37
Cetronics connector heet dat kreng als ik me niet vergis...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gr0wLiThE schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:20:
Cetronics connector heet dat kreng als ik me niet vergis...
Da's de linker. De rechter heet IEEE1284 type C ('mini centronics'). In de praktijk wordt het ding IEEE1284 genoemd.

IEEE1284 'proper' is overigens de standaard die een aantal printerinterfaces benoemd, van 'klassiek' 8 bits 1 kant op tot byte-mode bidirectioneel met hoge snelheden (ECP/EPP).

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Lucky Luke 008
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05-2024
ik herken die kabel, ik heb er een stuk of 4, waarvan 2 vrij lang en niet in gebruik.
maar hoe die stekker heet, geen idee...

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:54:
Standaard HP connectortje, gewoon verkrijbaar bij een HP dealer maar ik denk dat de lokale PC boer deze wel kan bestellen.
Dat is inderdaad een HP connector, hp heeft een tijd zijn eigen kabels/stekkers gehad.
Alleen deze dingen wil je niet nieuw kopen, ben je zo 25 euro kwijt (1m80), al helemaal als ie 7,5 meter lang moet zijn.
Pagina: 1