Toon posts:

Aopen mx4sgi-n jumper settings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben bezig met een mediacenter in elkaar te draaien en daarvoor heb ik een Aopen mx4sgi-n moederbord 2de hands overgenomen. Nu heb ik alles in elkaar gezet, maar de IDE poorten werken niet.. er hangt een 40 gb HDD aan van Western Digital en een DVDROM en die werken niet zodra ze aangesloten zijn met de IDE-kabel, zonder die kabel erin doen ze het wel allebei. Nou had een vriend van me het idee dat het iets met de jumpersettings van het moederbord te maken had. En aangezien ik geen handleiding heb en ook niet heb kunnen vinden op internet doe ik een poging om hier tot een oplossing te komen.

Iemand enig idee of dat door de jumpersettings komt en welke jumpers ik moet instellen? (irda?)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:49

Haan

dotnetter

Ik denk niet dat het iets met jumpersettings te maken heeft eigenlijk.. (en irda is voor infrarood ;) )

Kan je de manual echt niet vinden op Aopen site?

Wel dus, gewoon via deze pagina

[ Voor 22% gewijzigd door Haan op 12-11-2006 14:45 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hoe weet je dat je IDE controllers het wel doen als er geen kabel aangesloten zit? Dan kunnen ze op zich niets doen lijkt me.

Wat doet het precies niet? En IDE dingen uitzettne met jumpers heb ik eigenlijk nog nooit gezien.

en de manual staat gewoon op de aopen site
http://download.aopen.com...ol-e.pdf&Section=5&DL=yes

[ Voor 34% gewijzigd door TERW_DAN op 12-11-2006 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat weet ik ook niet, ik vrees zelf ook voor een defecte IDE poort of kapotte kabels (heb er 2 geprobeerd).. Zodra de kabel aangesloten is op de IDE controller en het device doet het device het niet.. zodra ik dan de kabel eruithaal start de HDD/DVDROM wel..

edit: Ok, :$ :X niet goed gezocht dan.. maargoed ik twijfelde zelf ook aan het idee van de jumpersettings, dus misschien dat iemand anders een idee heeft hier? Persoonlijk vrees ik gewoon voor defecte IDE controller..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 14:52 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:49

Haan

dotnetter

Je weet wel zeker dat de jumpers op de apparaten zelf goed staan ingesteld?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar als deze niet goed staan ingesteld betekent dat toch niet dat het apparaat helemaal niet opstart ofwel? Dan wordt het device toch gewoon niet herkend, maar dan start het apparaat iig wel toch?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:56:
Nee, maar als deze niet goed staan ingesteld betekent dat toch niet dat het apparaat helemaal niet opstart ofwel? Dan wordt het device toch gewoon niet herkend, maar dan start het apparaat iig wel toch?
Verkeerde jumpersettings kunnen ervoor zorgen dat het apparaat helemaal niet start. Dus controleer die gewoon even zodat je dat uitgesloten hebt.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Heb je een primaire en een secundaire IDE? Enne reset even je bios misschien staan je IDE poortjes perongeluk uit?

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1