[XP] Filesharing werkt maar op 1 van de 2 PCs*

Pagina: 1
Acties:

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2025
Zoals de topictitel nu zegt, lukt het mij niet goed om 2 computers met elkaar in contact te laten komen. Ik heb m'n topic start even aangepast op aanraden van de moderator.De situatie is als volgt:

SITUATIE
1 laptop met windows xp home edition, alle beveiligingen uitgeschakeld, gast account uit geschakeld, geen wachtwoord op het normale account wat gebruikt wordt.

1 computer met windows xp home edition, ook hier alle beveiligingen uitgeschakeld, ook geen gast account, staan meerder normale account op de computer, maar allen zonder wachtwoord, en allemaal met beheerders account.

Allebei de pc’s zitten in dezelfde werkgroep, THUIS
Allebei de computer hebben gedeelde bestanden staan

1 speedtouch router, niet draadloos.

PROBLEEM
De computer kan via start uitvoeren wel bij de bestanden van de laptop komen, dit is dus geen probleem
De laptop kan niet bij de bestanden van de computer komen, als ik de computernaam intik bij start uitvoeren dan zegt hij het volgende:

"u hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron, neem contact op met beheerder, bla bla"

het vreemde is dat als ik via netwerklocaties en dan alle computers opzoek in de werkgroep ik de caomputer wel tegenkom, maar ook daar dezelfde foutmelding......

[ Voor 76% gewijzigd door Hapkars op 16-11-2006 13:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe staan de gebruikers rechten ingesteld? Mag het guest account alles op de andere pc of niet?

• Hapkars
de gast accounts staan op allebei de computers uitgeschakeld

en als ze al ingeschakeld staan dan zonder wachtwoord

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hapkars schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:34:
de gast accounts staan op allebei de computers uitgeschakeld

en als ze al ingeschakeld staan dan zonder wachtwoord
Stel dan in elk geval een gebruiker in zodat deze alle rechten heeft, dus log gewoon in met het account dat op die pc alles mag.
Je kunt het guest account ook zo instellen (gezien die eigenlijk altijd wel aanwezig is) maar het kan natuurlijk met ieder account.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Zitten beide pc's in dezelfde werkgroep? en staat " simple file sharing" aan of uit ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Hapkars
zelfde werkgroep. ik heb zelf het idee dat het aan de beveiliging van de pc ligt die niet bekeken kan worden, ik heb alleen geen idee wat, alles staat uit

Verwijderd

firewall? want ik heb norton en daar moest ik eerst het intern ip adres aan de vertrouwde lijst toevertrouwen anders gaf hij het bericht dat er een inbraakpoging ontdekt was.

• Hapkars
norton staat helemaal uitgeschakeld, windows firewall ook, op allebei de computers

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hapkars schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:51:
zelfde werkgroep. ik heb zelf het idee dat het aan de beveiliging van de pc ligt die niet bekeken kan worden, ik heb alleen geen idee wat, alles staat uit
Als ik het zo lees is het meer een rechtenkwestie. Kun je aangeven hoe de rechten van je users nu staan ingesteld?

• Hapkars
alle 2 de computers (1 daarvan is een laptop) zijn als beheerder ingesteld. Gast accounts uitgeschakeld. met een goede en goedwerkende utp kabel verbonden met router. kheb nog even geprobeerd om op beide accounts de gastaccount in te schakelen, daar mee in te loggen enzo, maar dat werk net zo min.

computer kan wel bestanden van laptop zien, maar laptop niet van computer.
en hij ziet wel dat de computer in dezelfde werkgroep zit.

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde probleem, lag in het feit dat ik een XP home en een XP MC heb draaien. Maar nadat ik de users met en wachtwoord heb voorzien had ik plots verbinding. ik hoop dat het voor jou ook helpt.

• Hapkars
op beide accounts een wachtwoord zetten? naja kzal het eens proberen, misschien helpt het

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het over? Ik zou die graag nog even in je topic titel zetten, ik ga je topic titel sowieso even aanpassen want 'netwerk probleem' zegt wel erg weinig over je eigenlijke topic natuurlijk ;)

Verder - post nog even de volledige boodschap, de melding die in je topic start staat is volgens mij niet compleet, controleer ook even dat er niet nog een firewall actief is die niet filesharing niet door laat en dergelijke :)

• Hapkars
Topic start is aangepast, alle hulp welkom

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Weet je zeker dat dat de volledige foutmelding is? Volgens mij hoort er nog iets bij te staan waar je meesatl wel wat meer van kan afleiden.

In ieder geval - gast account uitschakelen maakt het er niet toegankelijker op - ik zou dan ook anders eens dit proberen. Ga naar een command prompt en type in:

[cmd]net use \\computer\ipc$ /user:computer\username[/code]

waarbij je twee keer het woord computer vervangt door de naam van de computer waar het over gaat. Vervolgens druk je op enter en vul je het password in :)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:59

Dark

who tweaked the light?

Aan de kant van de server (dus niet aan de kant waar je de error krijgt) moet je de IRPStackSize
verhogen, dan werkt het weer ...

de stack-size is gedefineerd in het register onder:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters\IRPStackSize

bij mij bestond deze parameter helemaal niet, dus moest ik die zelf aanmaken (dword) met de waarde 15(decimaal) en daarna telkens met 3(decimaal) verhogen...met de waarde op 18(decimaal) werkte het na reboot bij mij wel weer.

edit:
de info over dat register staat beschreven in Antivirus software may cause Event ID 2011 hoewel dat incident natuurlijk iets anders is, maar het werkt wel...

[ Voor 12% gewijzigd door Dark op 16-11-2006 23:31 ]

• Hapkars
@elevator
oke ik ga het zo snel mogelijk proberen, (het hele verhaal speelt zich af bij een vriend van mij, dus moet ik daar eerst even heen)
Pagina: 1