hoe zit sms in elkaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
ik heb rondgezocht over sms gateway's etc. maar het enige wat ik kan vinden zijn bedrijven die voor mij wel een sms gateway willen beheren etc.

maar wat ik me afvraag is hoe sms in elkaar zit. het lijkt mij dat via het gsm netwerk gewoon een bepaalde code vestuurd word en dat is dan een sms. maar omdat ik natuurlijk met me huistelefoon gewoon kan bellen moet ik toch ook een bepaalde code kunnen versturen via een modem om een gsm te laten denken dat er een sms bericht binnenkomt? of is dit een verkeerde gedachte gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sms wordt normaal gesproken getransporteerd over het signaleringskanaal, en kan daarom afgeleverd worden aan de gebruiker terwijl deze een mobiel telefoongesprek voert. Het is ook mogelijk om de sms-berichten te versturen via GPRS, en daarmee sneller en zonder het signaleringskanaal te gebruiken SMS-berichten te transporteren over het mobieletelefoonnetwerk.

Sms-berichten worden vanuit de mobiele telefoon gestuurd naar de berichtencentrale (Engels: SMSC), deze slaat het bericht op, en poogt meerdere keren het bericht af te leveren. Na een in te stellen tijd (standaard 2 dagen) wordt het bericht gewist. Het is mogelijk om een bevestiging van de aflevering van een sms-bericht te verkrijgen van de berichtencentrale.

/tis iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
hmm bedankt, is wel voldoende info, maarhet is dus denk ik niet mogeiljk om zelf op het signalerings signaal iets achter te laten, want dan zou je via een 56k modem bijv. een sms kunnen versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:40

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Pshyto schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:53:
hmm bedankt, is wel voldoende info, maarhet is dus denk ik niet mogeiljk om zelf op het signalerings signaal iets achter te laten, want dan zou je via een 56k modem bijv. een sms kunnen versturen
Je kunt gewoon via je eigen analoge of isdn modem een sms versturen.
Kijk eens op www.diafaan.com
Die hebben een programma genaamd "Oproep Lite" (gratis te downloaden).
Zelf gebruik ik een zelf geschreven sms programma via de KPN Sms centrale.
Zo kan ik zien wanneer een server of service offline gaat of problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd het makkelijkste om de KPN bericht centrale aan te spreken via een modem. Ik heb nog 1 seriële analoge modem staan, die ik aanspreek vanaf mijn server. Dit kost wat een SMSje kost. Deze setup vind ik echter te duur, dus ik ga het via mijn VoIPBuster account doen (5 cent per SMS in europa). Even een API bouwen die de website kan aansturen, en het zou kunnen. Dit is goedkoper dan de KPN berichtcentrale. En ik heb geen telefoonlijn meer nodig (versturen over internet ipv telefoonlijn).
Versturen van SMS via VoIPBuster kan nog niet naar Nederland, daar wacht ik nog op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 15:44 ]

Pagina: 1