[Vista] Fn button op Sony Vaio

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken en de RTM van Vista even op mijn laptop gezet. Ik moet zeggen, sjeez, wat gaat dat allemaal smooth. Ik had gedacht dat Vista de lat veel hoger had gelegd.

Vrijwel alles werkt qua drivers. Nu heb ik eigenlijk 1 probleem. De Fn toets werkt niet dus ik kan mijn brightness bijvoorbeeld met geen mogelijkheid lager zetten (en word nu bruin achter mijn laptop).

Nu heb ik diverse forums afgezocht, kwam posts tegen met hetzelfde probleem. Schijnt te komen door bepaalde driver die je met een Vaio hoort te laden. Ubuntu gebruikers schijnen er ook last van te hebben. Een echte oplossing heb ik niet gevonden.

Nu zitten er op GoT veel mensen met een VAIO laptop dus ik was benieuwd of iemand een tip heeft, of dat er misschien een stukje software bestaat die de brightness kan regelen. Ik heb het niet kunnen vinden en via de drivers van de videokaart werkt het ook niet echt.

Met Windowstoets-X krijg ik netjes het mobility center te zien, volgens de help van Windows zou daar ook brightness bij moeten staan. Maar helaas. Zou tof zijn als iemand wat wist, ik krijg nu serieus enorme koppijn van al het licht wat op me af komt :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dytzox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-12-2023
werkt de software niet dan die voor windows xp was?
ik wou namelijk zelf het van de vak. ook eens proberen. en ben wel benieuwd.
ik had namelijk op de download site voor sony zeer veel utitity's