Asus A8N32-SLI Deluxe -> brak geluid

Pagina: 1
Acties:

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 21:50
Ik had hiervoor een MSI mobo, SLI bordje met Creative Live kaartje onboard geprikt en deze werkt naar behoren totdat hij opeens de geest gaf. Ik dus een nieuwe mobo gekocht en mijn keuze viel op de passieve Asus Moederbord A8N32-SLI Deluxe. Leuk dingetje alleen ik heb een probleem met het geluid.

Als ik idle achter mijn PC zit en heb mijn koptelefoon op, hoor ik digitale ruis over de koptelefoon, verder kan ik het geluid ook niet echt zacht zetten, de output is gewoon erg hoog.

Ga ik echter downloaden, of flink gamen of mijn muis bewegen wordt de digitale ruis een soort van hoog gekrijs wat boven alles uit komt, zelfs als ik hard muziek aan zet.

Hardware, PC, voeding en dergelijk zijn allemaal van hoge kwaliteit, ik heb wel een hele sloot aan schijven in me PC hangen (stuk of 14) wat misschien die ruis kan versterken.

Een PCI kaartje er in hangen is geen optie gezien ik geen ruimte op me mobo meer heb voor een PCI kaartje, een alternatief is een externe op de USB, maar gezien die krengen best duur zijn zoek ik liever de oorzaak van dit probleem.

Help!

Pickle Rick!

Verwijderd

Als je denkt dat de schijven die ruis kunnen versterken, dan start je toch een keer je pc op met maar 1 harde schijf?

(14 schijven? pffff....)

• astute
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:46:
Als je denkt dat de schijven die ruis kunnen versterken, dan start je toch een keer je pc op met maar 1 harde schijf?

(14 schijven? pffff....)
Ja, dat scheelt inderdaad wel wat ruis, maar da's een half bakke oplossing.

Pickle Rick!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:15
Hardware, PC, voeding en dergelijk zijn allemaal van hoge kwaliteit, ik heb wel een hele sloot aan schijven in me PC hangen (stuk of 14) wat misschien die ruis kan versterken.
Kwam toch laatst een order binnen en stond op: een stuk of 14 mag er ook wel 15 zijn :').

Kijk is of alles goed geaard hebt, het kan gerust zijn dat er ergens een aardstroom niet helemaal goed ligt.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
[stomme vraag modus] en met een andere koptelefoon? Staat nergens of je dat getest hebt, (en ja ik weet dat het harder gaat piepen bij dl-en, maar dat betekend niet 100% dat het niet je koptelefoontje is. Maar waars. heb je dit al lang gendaan [/stomme vraag modus]

Miss kun je in je bios even kijken of je onboard geluidskaart en een van je PCI kaartjes een IRQ delen, probeer de kaartjes die je het meest gebruikt in een niet shared pci-slotje te zetten, dan heeft de geluidskaart daar iig geen last van.

Ik denk dat doordat je hardeschijven op een pci-kaartje zitten aan gesloten (moet wel er is maar plek voor 8 op het mobo :P) die de boosdoener is, miss kun je dit even testen met de pci-kaartjes er uit? en dan 1 voor 1 er weer in :) dan weet je welke stoort en kun je miss een beetje ruilen.

Suc6

(en man o man koop volgende keer gewoon 8 hardeschijven met fatsoenlijke grote ipv 14 :P)

~ Mijn prog blog!

• astute
therat10430 schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:00:
Miss kun je in je bios even kijken of je onboard geluidskaart en een van je PCI kaartjes een IRQ delen, probeer de kaartjes die je het meest gebruikt in een niet shared pci-slotje te zetten, dan heeft de geluidskaart daar iig geen last van.

Ik denk dat doordat je hardeschijven op een pci-kaartje zitten aan gesloten (moet wel er is maar plek voor 8 op het mobo :P) die de boosdoener is, miss kun je dit even testen met de pci-kaartjes er uit? en dan 1 voor 1 er weer in :) dan weet je welke stoort en kun je miss een beetje ruilen.

Suc6

(en man o man koop volgende keer gewoon 8 hardeschijven met fatsoenlijke grote ipv 14 :P)
Goed plan, maar helaas heb ik een PCIe raid controller, en daar heb ik dus maar 1 slotje van over, naast die van mijn videokaart.
Net eventjes CounterStrike Source gespeeld, en wanneer mijn frame rate omhoog ging, werd de brom luider...in het spel werd de brom uberhaupt al extreem hard, en monotoon...

Verder, zonder internet heb ik ook nog steeds die brom, maar bij downloaden wordt het geluid wel versterkt...

Ps. via de SPDIF uitgang heb ik geen last van brom oid

[ Voor 7% gewijzigd door astute op 13-11-2006 15:43 ]

Pickle Rick!

Verwijderd

Klopt, Ik heb percies dezelfde mobo als jou. Ik heb ook die ruis alleen niet zo erg zoals jij verteld. Ik heb op de achtergrond een hele lichte ruis die niet storend is. Ik heb alleen een storende ruis zodra de POST begint. Maar zodra windows opstart is er geen probleem meer.

Dus ik denk toch dat het dan aan al je hardeschijven zal liggen die de ruis erger maken.
Ik zou ook zeggen probeer het is uit met 1 hardeschijf waar je bestuurings systeem opstaat.

Greets Dionyssoss!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:05

charrel

Cortisol4life..

Ik heb ook dit boardje en het geluid is gewoon drama. Die onboard geluidsmeuk ruist enz. enz.
Ik heb het er in ieder geval nooit uitgekregen. En heb heel wat geprobeerd. Nu maar een x-fi gehaald, dus als ik jou was zou ik toch voor een usb oplossing gaan. Het ligt volgens mij gewoon aan de gebruikte geluidschip op het board.

Verwijderd

Ik heb het er ook niet uitgekregen. Maar ik vind het niet echt dat je zegt heel storend. Maar ik zit er ook aan te denken om een x-fi te halen.Maar weet nog niet percies welke ik wil.

• Jeanious
  • Laatst online: 02-01-2023
Same here.

Ik gebruik hem gelukkig alleen voor ventrilo.
Heb er een audigy in hangen, geen last!

Je zou misschien even kunnen zoeken naar een PCI-X geluidskaartje (zoals asus bij de Crosshair levert)

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:55
Hoi, ik heb het mobo ook. Je moet 2 dingen doen

1 usb legacy support UIT in de bios!!!! (hiermee wordt je computer ook een HEEL stuk stabieler)!!

2 PC speaker loskoppelen

Als je die 2 dingen hebt gedaan heb je het geluid geminimaliseerd tot een minimum. ... Je blijft het altijd een beetje houden, maar zo is het nog wel te doen.
Pagina: 1