Groot Probleem tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-05 11:41
Help,

Ik heb net windows xp op mijn computer geinstalleerd, installatie ging goed, maar nu krijg ik allemaal artefacts tijdens het opstarten van mijn computer, nog voor windows opstart dus, het probleem komt altijd op hetzelfde moment, tijden het checken naar een hardeschijf of cdrom speler, ik kan dus ook niet meer opnieuw windows proberen te installeren, hoewel ik niet denk dat het daar aan ligt. Ik kom nog wel in de bios, maar ook die resetten werkte niet. De artefacts zien er uit als verkeerd gekleurde blokjes, soms gevuld met vreemde symbolen, die knipperen. Als deze artifacts komen, start mijn computer niet verder op.

Mijn computer doet het dus nu niet, en ik typ dit vanaf een andere computer
Hoop snel een antwoord te krijgen, zodat ik weer achter mijn computer kan.

originele signatures zijn top!

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
wat voor een videokaart zit erin? klinkt alsof deze namelijk gestorven is of geen stroom heeft.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je RAM op je VGA kaart zal hoogstwaarschijnlijk defect zijn, valt vrij weinig aan te doen. (Behalve de kaart RMA te sturen indien je nog garantie hebt). Kan ook een hitteprobleem zijn, maar lijkt me minder waarschijnlijk dan defect geheugen.

• Raphaelo
Mijn videokaart is nog gloedje nieuw, mischien een half jaar oud en deed het tot nu toe altijd perfect, en als het aan de videokaart zou liggen, zou dit probleem dan echt steeds op dat tijdstip beginnen, en waarom ineens nu ik windows opnieuw geinstalleerd heb, Of heeft dat er niets mee te maken? maar dan zou mijn computer toch wel gewoon de installatie van windows kunnen doen? want dat werkt nu ook niet meer...

wacht het nog even af, mischien zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 11:30
Probeer eens een andere videokaart en monitor. Misschien dat het met een vervelende samenloop kapot gegaan is. Altijd zeker weten dus even doen.

verdwaalde ict'er op elektro!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Ik zit zelf momenteel met een soortgelijk probleem. Mijn videokaart geeft soms wat artifacts in het bios opstart gedeelte nog. In windows is alles altijd wel goed. Probleem is bij mij ook verholpen als ik mijn passiefe zalman koelblok van de videokaart wat verschuif. (zal wel ergens beetje scheef zitten ofzo, het geheel word iig niet te warm, dus ik vind het zelf wel best zow)
Maar het probleem zoals jij het hebt klinkt echt alsof het iets is met je videokaart. Ik zou hem zelf eerst in een andere pc proberen, en als die ook fout is, dan rma sturen.

• Raphaelo
Het probleem is denk ik nu opgelost, ik heb 1 van mijn hardeschijven eruit gehaald en de kabel van die schijf van mijn mobo afgehaald, als ik ook maar een kabel, met niets eraan, op die poort druk, krijg ik artifacts. ben nu eerst windows op mijn andere hd aan het installeren. hoop dat het allemaal goed afloopt.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
het zou kunenn dat je voeding het niet goed trekt (1 device meer en het is weer mis) somehow is de link HD->videokaart en artefacts in de bios een beetje ver voor mij.

maar ach als het werkt! :) check wel even je voeding, just in case,

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1