Toon posts:

CD-brander wordt niet meer herkend door XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Misschien kunnen jullie mij helpen. Het betreft een Lite/On LTC 4816 H

In apparaatbeheer een geel uitroepteken voor de drive, in verkenner zie ik hem ook niet meer.

Ik heb±

- de drive in apparaatbeheer uitgeschakeld, reboot en weer geactiveerd : geen resultaat
- de drive kabels afgekoppeld, reboot, weer aangesloten, reboot ; geen resultaat
- systeem geboot met opstartdiskette win me met dos cd driver : kan cd´s lezen
- systeem geboot met bootable xp installatie cd : leest cd en start op en wil xp gaan installeren, uiteraard gecancelled

Ik ben door mijn trucks heen, hebben jullie tips.

Alvast bedankt, groet,

Ko

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een geel uitroepteken kan duiden op een hardware-conflict (IRQ bijv.). Kun je niet nagaan of deze een dubbel IRQ gebruikt? Als de drive wel je WinXP CD wil booten lijkt hij mij in ieder geval niet stuk. Wellicht kun je proberen je secundaire IDE kanaal (indien je hem daarop hebt aangesloten!) te verwijderen in app. beheer, en daarna opnieuw op te starten.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Check je bios ook voor IRQ instellingen en check of die op auto staan.

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips. Ik was nog vergeten te melden dat ik ook nog een andere CD drive erin
had gezet hetgeen hetzelfde foutbeeld opleverde. Drive dus goed

@Excorsist.
De drive staat op het tweede ide kanaal als enige drive.
Ga proberen deze uit/aan te zetten.

Ga ook de ITQ instellingen controleren (tnx Aramdin).

Het systeem staat niet bij mij thuis, kan in de loop van de week dit uitproberen. Resultaten volgen dan.

Bedankt & groet,

Ko

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ga ook eens na of je geen virtuele cd-drives hebt geinstalleerd (bijv. daemon tools). Dat heeft voor mij ook eens voor soortgelijke problemen gezorgd.

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-05 15:33
Probeer dit eens, heeft mij ooit enorm geholpen bij een drive die in apparaatbeheer afwisselend code 39 en een andere (herinner mij niet juist meer welke) fout gaf en in explorer niet meer zichtbaar was.

http://www.dougknox.com/xp/utils/XP_CD-DVD-Fix.zip
Pagina: 1