[WinXP] 2 geluidbronnen, 2 geluidskaarten, 2 uitgangen

Pagina: 1
Acties:

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb 2 geluidskaarten in m'n PC zitten, een RealTek AC'97 onboard kaartje en een SB Live! PCI kaartje.

Omdat mijn vrouw graag streaming video op de tv wil kijken en ik het ook wel leuk vind om spellen te spelen (en Tagalog is niet mijn beste taal), wil ik tegelijkertijd NWN2 _/-\o_ spelen.

Is het mogelijk om het geluid van Windows Media Player via de onboard te laten gaan (via kabel -> tv) terwijl dat van m'n spel naar de koptelefoon (EAX = leuk)?

Ik heb het forum doorgezocht, maar heb niet al te veel kunnen vinden (unieke vraag of zo??)

Copy.com

• sariel
woohoo :)

ik heb het toch gevonden :)

het is mogelijk om met wmp 11 (misschien eerder) een device aan te geven:

- rechts-klik op titelbalk
- tools
- options
- devices tab
- speakers
- properties
- selecteer de geluidskaart

het is even zoeken, maar dan heb je toch wat :)

nu hopen dat het stabiel blijft werken.....

edit: grmbl.....

het geluid werkt, met video werkt, *behalve* als ik een directx spel (nwn2) opstart.
dan gaat het beeld op de tv uit, maar blijft het geluid wel werken.

iemand een idee hoe ik m'n pc zo ver kan krijgen dat ik zowel directx spellen en tv kan laten doen? of is daar een 2e video kaart voor nodig?

video: radeon 9500 pro 128mb met monitor op vga en tv op svideo

[ Voor 39% gewijzigd door sariel op 12-11-2006 12:47 . Reden: nu idem probleem maar met video... ]

Copy.com

• sariel
Nog niet aan de praat gekregen :(

Copy.com

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:44
Ik denk dat je het in de hoek van overlay moet gaan zoeken maar een exacte oplossing weet ik zo snel niet, misschien kun je in ieder geval wat nuttigs vinden als je er op zoekt :)