Toon posts:

Kiss DP-558

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kiss DP-558 en digitale TV.

Advies gevraagd.
Gisteren heb ik mijn Kiss opgehaald. Nu staat er in de handleiding een aansluiting voor de TV met de gewone antenne-kabel.
Ik heb echter digitale TV van casema met een Samsung ontvanger.
In deze ontvanger gaat een antenne kabel in en komt een scart-kabel uit.

Deze scartkabel stop ik in de Kiss (Scart-in) en ik stop een RGB-kabel in de RGB-out van de Kiss.
Helaas geen beeld.......

Sluit ik hem zo aan als in de handleiding staat dan werkt het wel maar heb ik geen digitale TV.

Wat moet ik doen?

Al vast bedankt voor jullie hulp.

:?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Welkom op GoT *O*

Als je scart in van de KISS gebruik zul je kanaal 0 of het AV kanaal moeten selecteren om op te kunnen nemen van je Samsung ontvanger, of om te kunnen bekijken (via de KISS).

Btw, je topictitel is niet zo handig gekozen. Als je een betere hebt, dan pas ik hem wel effe aan.

Dus aangesloten af volgt: Samsung -> Scart in KISS en Scart out KISS -> TV

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 12-11-2006 11:45 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:42:
Welkom op GoT *O*

Als je scart in van de KISS gebruik zul je kanaal 0 of het AV kanaal moeten selecteren om op te kunnen nemen van je Samsung ontvanger, of om te kunnen bekijken (via de KISS).

Btw, je topictitel is niet zo handig gekozen. Als je een betere hebt, dan pas ik hem wel effe aan.

Dus aangesloten af volgt: Samsung -> Scart in KISS en Scart out KISS -> TV
Ik heb de Kiss zo aangesloten en heb inderdaad TV-beeld via Samsung -> Scart in KISS en Scart out KISS -> TV
Echter werkt er geen enkele functie op de Kiss... 8)7

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

Cyphax

Moderator LNX
Dat die antenne-oplossing niet werkt lijkt me wel kloppen (is waarschijnlijk gewoon doorgelust), maar je kijkt wel gewoon TV via de KISS?
't is bij mijn ouders (zelfde apparaat) net andersom: die hebben de antennekabel in de KISS en gaan dan via de SCART naar de TV, maar dan werkt alles gewoon wel. Heb je in de KISS ingesteld waar het signaal vandaan komt?

Trouwens, mijn pa was laatst ook zo handig om alles te verzetten en heeft alles opnieuw aangesloten. In eerste instantie kwam er ook geen beeld van de KISS tot ik op de afstandbediening op (ik dacht) 'input' drukte. Toen was het weer in orde. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 14-11-2006 09:20 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jij beschrijft staat het ook in de handleiding. Echter met digitale TV is de scartkabel het uitgaande signaal vanuit de Samsung ontvanger en deze gaat in de Kiss.
Dus mijn antennekabel zit in de Samsung ontvanger.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:50:
Zoals jij beschrijft staat het ook in de handleiding. Echter met digitale TV is de scartkabel het uitgaande signaal vanuit de Samsung ontvanger en deze gaat in de Kiss.
Dus mijn antennekabel zit in de Samsung ontvanger.
Maar je moet volgens mij op de KISS ook aangeven waar het signaal vandaan komt. Dus daar zou ik toch eerst even kijken als je dat nog niet gedaan had.

Saved by the buoyancy of citrus

• TerrorMachine
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

TerrorMachine

- Down For Life -

Misschien een beetje laat maar als je alles zo aansluit als jij het hebt gedaan

dus antenne -> digitaleontvanger -> scart -> DP-558 -> scart -> TV

dan moet je op de input knop drukken tot je beeld hebt! :)

gisteren mijn oude video aangesloten op de Kiss om oude banden te kopieren

Video -> Scart -> DP-558 -> scart -> TV

works like a charm
Misschien overbodig check wel of de scarts er goed in zitten... ;)

Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet

Pagina: 1