[Probleem] Maxdata ece 4000i notebook aanzet probleem

Pagina: 1
Acties:

• ViPeRIII
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-12-2021
Hi,

Ik heb een maxdata nootbook onder mijn vingers gekregen om er eens naar te kijken, want bestanden zouden er nog op staan, maar windows wilt het niet meer doen (dat was het verhaal).

Ik wil hem daarnet aanzetten maar zelfs daar loop ik al op vast.
Ik hoop dat er iemand hier evering met dit type notebook heeft, en me kan helpen, voor het geval dat ik gewoon iets niet goed doe.

Probleem: Geen spinups van hardewaren, geen beeld, geen piep nada, noppes.
Wat doet het wel?: Lampjes van de hdd, scrolllock en capslock gana branden als ik de aan knop in druk.

Geprobeerd: Voeding getest, daar komt genoeg spanning uit, en daarnaast geprobeerd zonder batterij aan gesloten op te starten, en natuurlijk ook nog eens zonder de voeding zelf.
Overal doet hij hetzelfde; 5 seconde gaan de lampjes branden en daarna gaan ze weer uit.

HELP!

- Have no fear, ViPeRII is here -

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat nog wel eens wil helpen is het volgende:
haal de accu en netspanning van het geval af, houdt vervolgens de powerbutton even 20 sec ingedrukt en zet vervolgens de notebook aan met enkel de netspanning erop en kijken of hij dan weat meer doet.

Als je die betsanden die erop staan echt dringend nodig hebt dan kun je natuurlijk ook altijd even de hdd eruit halen en in een ander systeem of ext behuizing aansluiten.

• ViPeRIII
Krijg nou tieten...

Dat werkt!

Ik heb dit ech tnog nooit eerder gezien bij een laptop!
GEWELDIG!!!!

maar waardoor komt het eigenlijk dan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ViPeRIII schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:48:
Krijg nou tieten...

Dat werkt!

Ik heb dit ech tnog nooit eerder gezien bij een laptop!
GEWELDIG!!!!

maar waardoor komt het eigenlijk dan?
Waar precies de logica vandaan komt weet ik niet, maar het werkt al vaker. Het kan zijn dat je cmos nu gereset is, gezien de stroom er helemaal vanaf is geweest.
Dit werkt overigens ook met normale pcs (stroom eraf en powerbutton ingedrukt houden).

• ViPeRIII
Pff werkt toch echt al tijden met computers en maak ze regelmatig. Cmos kan idd een probleem zijn geweest, maar wist niet bij een laptop dat je deze zo kon resetten!

bedankt!