Krijg geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• mexm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-01-2023
Hey,

Ik was net even F1 2000 aan het spelen, had hem net geïnstalleerd.
Mijn pc kan dit makkelijk aan.

Even wat gegevens:

videokaart: ati radeon 9600 xt 128mb
ram: 1024mb
cpu: amd athlon 64 3500+

_________

Ik startte het spel op, had wat aan de besturing veranderd en begon te spelen.
Na 4 seconden begonnen er allerlei vage blokjes en strepen op mijn beeldscherm te verschijnen.
Toen mijn pc gereset want hij reageerde nergens meer op, tijdens het opstarten verschenen weer de strepen.
Toen heb ik mijn pc nog een keer gereset en toen kreeg ik geen beeld meer, nu als ik hem aanzet hoor ik iemand iets zeggen, iets van: System Failure Overclocking.
Ik rook al een brandgeurtje, dus ik rook aan mijn beelscherm en die rook erg verbrand, dus ik heb er een andere aan gekoppeld maar die vertoonde dezelfde taferelen als mijn andere monitor.

Wat kan er gebeurt zijn? en hoe ga ik dit verhelpen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het zo lees is je videokaart stuk als die artifacts geef.t Had je je systeem overclocked?
Het kan goed zijn dat als je videokaart overclocked was hij te warm is geworden (vandaar de artifacts) en het uiteindelijk begeven heeft.

Test het eens met een ander kaartje.

• mexm
Ik heb hem ooit (paar maanden geleden) 1 weekje overclocked gehad, daarna weer teruggedraaid.
We hebben verder geen videokaartjes waarmee het te testen valt, dus moet ik gewoon langs een pc winkel gaan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mexm schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:54:
Ik heb hem ooit (paar maanden geleden) 1 weekje overclocked gehad, daarna weer teruggedraaid.
We hebben verder geen videokaartjes waarmee het te testen valt, dus moet ik gewoon langs een pc winkel gaan?
Of van een vriend een ander kaartje lenen ofzo. Je hebt verder niet toevallig nog een antiek PCI kaartje liggen, dan kun je immers testen (het hoeft natuurlijk niet per se AGP te zijn om te zien of je systeem nog boot).

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 15:55
Als je nog een CRT scherm hebt, dan klopt die brandlucht wel een beetje. Echter die brandlucht uit je kast is niet goed.. Lijkt mij ook idd dat je vid kapot is. Kan ook zijn dat je voeding het begeven heeft. Ik hoop dat je een goede pcboer in de buurt heeft die je even kan helpen ;)
Heb je ook al de "hangen en opstartproblemen" FAQ gelezen :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
IJnte schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:17:
Als je nog een CRT scherm hebt, dan klopt die brandlucht wel een beetje. Echter die brandlucht uit je kast is niet goed.. Lijkt mij ook idd dat je vid kapot is. Kan ook zijn dat je voeding het begeven heeft. Ik hoop dat je een goede pcboer in de buurt heeft die je even kan helpen ;)
Heb je ook al de "hangen en opstartproblemen" FAQ gelezen :?
Die brandlucht aan de videokaart kan ook gewoon stof zijn wat heel warm is geworden. Dan gaat dat ook naar brand en andere muffe zooi ruiken.

Misschien eens kijken of er veel stof in de heatsink zit? Misschien is je videokaart simpelweg te warm geworden.

• mexm
Ben niet echt goed met pc's maar waar zit de heatsink?

• mexm
-Bumpje-

Ik ben net naar een pc store geweest, heb daar m'n videokaart laten testen en hij bleek gewoon te werken.
Het ligt dus niet aan mijn videokaart, waar zou het dan aan kunnen liggen :S?
Pagina: 1