Probleem Met Realtek HD Audio.... WNT_5.1P

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-02 18:04
hey..

ik heb juist een nieuwe computer aangeschaft:
asus m2v socket AM2
amd 3800X2
maxtor 200gb harde schijf
x1600pro

het probleem is nu dat ik mijn geluidsdrivers niet geinstalleerd krijg waardoor ik dus ook geen geluid heb.. in de bios staat niet er duidelijk aan gegeven of hij aan of uit staat maar de optie voor het kiezen tussen hd en ac97 audio is wel aanwezig. als ik in windows de driver cd van asus erin stop verschijnt het menu met de drivers waar normaal ook de audio driver instaat, maar die is totaal afwezig. als ik door de cd te verkennen de drivers met de hand opzoek en op asus instal druk krijg ik deze melding:

does not support operating system: WNT_5.1P

als ik op google zoek naar deze fout komt er ook niet veel hulp naar voren, op de forums van asus en realtek zijn ook geen oplossingen te vinden....

iedereen met een suggestie of met hulp... heel graag
greetzz

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Via Google vindt ik toch dit: Download Asus M2V SoundMax ALC660 Audio Driver V5.10.0.5288 Driver for Windows XP/2003 - SoftpediaDaarnaast; welke windowsversie heb je er nu opstaan dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 12-11-2006 11:10 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-02 18:04
..... werkte niet... net als alle andere sotware upgrades die er nog beschreven staan....
uiteindelijk heeft de meest stompzinnige oplossin gewerkt...
ik heb in de bios de onboard sound uitgezet... windows opgestart.. weer afgesloten ... en onboard sound weer aan... toen had windows eindelijk zin om aan te geven dat er iets nieuws was gevonden... het vreemde is dat ik dat al eens had geprobeerd maar dat niet heeft geholpen... het probleem is inmiddels opgelost.. na 16 uur werk.... 8)