[vista rc1] +5min idle bij boot

Pagina: 1
Acties:

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb build 5600 geïnstalleerd van Windows Vista (RC1). Het systeem werkt op zich goed, alleen de opstarttijd is buiten proporties. Dit duurt zeker meer dan 5 minuten.

P4 2,66GHz
1.024MB RAM
WD 80GB IDE HDD 8MB cache
(Dell Dimension 4600c met wat 'upgrades' dus, andere hardware is niet het vermelden waard lijkt me)

Met het opstarten doet hij zeker 5 minuten helemaal niks. er is geen activiteit waarneembaar of wat dan ook. dan ineens na die 5 minuten (ik heb het niet precies gemeten maar de tijd is elke keer ongeveer hetzelfde) start het systeem gewoon op en lijkt er helemaal niets aan de hand.

Het enige wat ik kan zien is dat er een PCI-device niet wordt herkend. Ik kan niet direct achterhalen wat dit is (screenshot zal ik straks wel maken) maar wat ik wel weet is dat mijn CDRW het niet meer doet onder Vista. (NEC 9300 nogwat)

Mijn vraag; is dit een bekend probleem?

Een andere vraag is of het mogelijk is om te upgraden naar RC2 (5744) of is het daarvoor alweer te laat?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
upgraden kan als je de dvd maar hebt, 5744 is niet meer publiekelijk te downloaden namelijk.

A wise man's life is based around fuck you

• SURFivor
  • Niet online
ik heb de dvd van RC1, kun je dan daarmee upgraden?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
SURFivor schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:16:
ik heb de dvd van RC1, kun je dan daarmee upgraden?
toon eens wat intiatief....

* Zwelgje zal deze user wel even bij het handje nemen

men neme de dvd speler en stop deze in de lade. LETWEL: de lade moet eerst open worden gemaakt via het knopje, dan wel via 'eject' onder windows.

vervolgens mag de dvd met de beschreven kant aan de bovenkant in de dvd speler. in windows zal nu automatisch een scherm verschijnen... volg de instructies die op het scherm verschijnen nauwkeurig

je moet natuurlijk wel de RC2 dvd hebben om naar RC2 te upgraden met een RC1 dvd kan dat natuurlijk niet 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 12-11-2006 13:13 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

beschreven als in de dvd-r heeft er data op geschreven, of beschreven als in user heet er met zijn mooist kaligrafie letters er vista op gekalt? :)

• SURFivor
  • Niet online
gek genoeg is op mijn belangrijkste vraag nog geen antwoord gegeven, en dat is dat opstartprobleem.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 13:45
Ik weet dat er bootvis is voor XP, misschien dat er iets dergelijks ook al bestaat voor Vista?
Pagina: 1