[Mighty Mouse] "Scrollwieltje" schoonmaken*

Pagina: 1
Acties:
  • 9.593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Ik heb een MacBook Pro met Mac OS X 10.4.8. Nu heb ik al een tijdje een raar probleem met wat betreft het scrollen met de muis. Het horizontaal scrollen gaat perfect, het verticaal naar boven gaat ook gewoon goed, maar het verticaal naar beneden scrollen gaat niet of nauwelijks. Nouja, in principe geen probleem dacht ik, dus even een nieuwe mighty mouse gekocht, toch nodig binnenkort bij een nieuw Mac, maar hela, nog steeds precies het zelfde probleem!

Nu dacht ik dus dat het iets software matigs was, maar ik kan me echt niets indenken wat het kan zijn dat alleen het naar beneden scrollen dwarszit. Het leukste is nog, dat ze het beiden af en toe gewoon doen, zonder problemen. Maar naar aansluiten op een windows computer bleek dat ze beide daar ook niet aan verticaal naar beneden scrollen deden...

Heb ik gewoon pech en dus toevallig ook een kapotte mighty mouse met het zelfde probleem gekocht? Of is het een bekend probleem? Het betreft de normale mighty mouse met staartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195824

Ga eens naar het dashboard, leg je muis op z'n kop druk stevig en wrijf naar boven en naar beneden. Er zit waarschijnlijk vuil tussen je muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Laatst online: 27-05 13:55
Wouw, dat heeft inderdaad gewerkt. Had het even op een wit a4tje gedaan, zodat ik kon zien of er ook daadwerkelijk iets uit kwam, en er kwam inderdaad veel vuil uit! Maar daar komt dan best snel vuil in, want zolang heb ik die muizen niet... en mn kamer en bureau e.d. zijn toch best schoon... Maar goed, bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Nielsvr op 12-11-2006 11:55 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 12:16
Ik had toevallig gisteren 2 mighty mouse's die exact hetzelfde hadden, niet verticaal maar dan wel horizontaal (en naar boven ging ook wel).
Muizen vervangen en gaat perfect.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Die van mij scrolt al een week niet naar beneden :{
Maar als ik mijn serienummer invoer op de site werkt het niet. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 20-06 12:16
super-muffin schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:46:
Die van mij scrolt al een week niet naar beneden :{
Maar als ik mijn serienummer invoer op de site werkt het niet. Beetje jammer.
Als je een serienummer moet invoeren bij Apple is dat altijd van de machine waarbij de muis geleverd is.
Heb je hem los gekocht is het een los onderdeel en moet je of met Apple bellen of naar de winkel gaan waar gekocht (if Apple Store gekocht Apple Store bellen).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Oke, dan ga ik morgen eventjes bellen naar Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 16:49

The_DoubleU

Tweaker in München

Let er wel op dat als je muis cursors boven bepaalde google ads zit dat je dan ook niet naar beneden kan scrollen.
Ga maar eens naar Macrumors.com
Hou je muis in het midden/centraal van de pagina. Scroll naar beneden, het eerste artikel zal goed scrollen totdat je de google ad tegen komt, dan stopt die.
Verplaats je muis nu een stuk naar links/rechts (naast de ad) en nu kan je wel scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik heb hier een een jaar en twee weken oude wireless Might Mouse en exact hetzelfde probleem. Ik kan hem 3 x per dag schoonmaken voordat ie het weer doet. Geen Apple muis meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109040

Ja hoor!! :(

In december 2006 een wireless mighty mouse gekocht, en sinds vandaag kan ik niet meer naar beneden scrollen..

/edit: Foto's & Video's mocht je garantie toch al verlopen zijn.. ;)

http://www.applematters.com/index.php/gallery/category/C4/
http://theory.isthereason.com/?p=300

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 109040 op 19-01-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 15:29
gewoon even schoonmaken, met een tandenstoker langs het bolletje gaan werkt ook. Dus voorzichtig in de kleine speling tussen muis en bolletje duwen, en dan rond het bolletje trekken, werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-06 12:28

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik doe het hier altijd op een wat vochtig wonderdoekje (zon "synthetisch" afstof doekje) Is die ook meteen wat ontvet.

Inderdaad wat gebrekkig dat wieltje, maar als het zo om de maand voorkomt heb ik het er wel voor over ! Vooral de battery life vind ik geweldig van de Mighty Mouse...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189222

ik heb ook een speciale manier gevonden. spuit lichtjes wat deo op het balletje,(iets in die richting, natuurlijk niet zo'n stinkende axe ding)zelf gebruik ik sanex ;) . draai het balletje een paar keer rond en je zult merken dat het vuil hieraan gaat plakken. voor mij heeft het iedere keer gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Gewoon voorzichtig over een blad rollen, helpt hiero meestal wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Genya op 19-01-2008 21:05 ]

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230058

Ik maak 'm wel vaker schoon met zo'n microvezeldoekje i.c.m. wat spray dat ik gebruik voor het schoonmaken van m'n beeldscherm. Dat werkt altijd prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Ik gebruik gewoon schoonmaak alcohol. Kost niets bij de apotheek. Een beetje op een doekje en lichtjes over de bal gaan in alle richtingen. Dit lost ook meteen op en kun je geen componenten kapot maken. Daarnaast laat het vuil perfect los. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

Ik heb laast mijn MM zonder draadje open gemaakt. Met nadeel dat grijze rand er nu af is onder, moet nog goede lijm ervoor vinden.

Maar me scroll wheel doet het weer goed.

De redene dat de MM muizen stoppen met scrolle is het volgende:

Dit is foto van alle onderdelen uit mijn MM muis met draad maar de draadloze is het zelfde.

Afbeeldingslocatie: http://img460.imageshack.us/img460/2505/img1254sk5.jpg

Je ziet 4 dingetjes met zwart balletje en wit stokje eraan.

Die ballentjes rollen over de sensor heen en het balletje draait tegen die witte stokjes aan. In die witte stokjes zit inkepingen om grip op het balltje te krijgen, deze grip is helaas niet diep en als er iets vuils tussen komt verliest het zijn grip waardoor hij niet meer scrolt.

En via de bovenkant van een een balltje gewoon waar je scrolt neemt het steeds vuil mee naar beneden. :/

Oplossing?:

Ik haal hem uitelkaar en haal vuil uit die grip gaat gewoon door tussen je vingers klemmen en schuif je het er zo tussen uit. Door het op ze kop op iets scrollen werkt idd ook maar dat is slechts tijdelijk. dit werkt igg een heel stuk langer.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 157044 op 26-01-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Gewoon ff je vingers een beetje vochtig maken en scrollen maar.. daarna even met een doekje scrollen en hoppa hij doet het weer. Laatste x is ongeveer 2/3 maanden geleden denk ik..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hoe hebbie 'm uit elkaar gehaald, want ik heb 't geprobeerd, maar 't lukte niet. Nu is mijn grijze ring ook los :'(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40013

Ik schop deze schaamteloos omhoog :*)

Vandaag was het weer zo ver, dat rotwieltje wilde weer eens totaal niet omlaag scrollen. Ik kreeg ineens een idee en dat werkte zo goed dat ik vond dat ik dat hier maar moest posten.

Voor iedereen die een elektrische tandenborstel heeft: zet een droog (schoon) borsteltje erop en plaats het gevaarte op het scrollballetje. Zet hem aan en probeer de haartjes eventueel ook in de tussenruimte tussen het balletje en de rest van de muis te krijgen. Binnen 10 seconden is het balletje brandschoon en weer klaar voor gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Anoniem: 40013 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:41:
Ik schop deze schaamteloos omhoog :*)

Vandaag was het weer zo ver, dat rotwieltje wilde weer eens totaal niet omlaag scrollen. Ik kreeg ineens een idee en dat werkte zo goed dat ik vond dat ik dat hier maar moest posten.

Voor iedereen die een elektrische tandenborstel heeft: zet een droog (schoon) borsteltje erop en plaats het gevaarte op het scrollballetje. Zet hem aan en probeer de haartjes eventueel ook in de tussenruimte tussen het balletje en de rest van de muis te krijgen. Binnen 10 seconden is het balletje brandschoon en weer klaar voor gebruik!
Handig, ga ik morgen eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127386

Nielsvr schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:41:
even op een wit a4tje gedaan, zodat ik kon zien of er ook daadwerkelijk iets uit kwam, en er kwam inderdaad veel vuil uit!
Dit werkt bij mij ook super.

Muis omdraaien, balletje op het papier drukken en even goed heen en weer gaan. Je ziet vanzelf de stukjes stof die achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263373

Anoniem: 195824 schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:25:
Ga eens naar het dashboard, leg je muis op z'n kop druk stevig en wrijf naar boven en naar beneden. Er zit waarschijnlijk vuil tussen je muis.
Dank! Heeft veel geholpen, scrollt weer als nooit te voren! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Wat Nivea deo erop gespoten, works like a charm. :) Werkt langer dan rollen over een vel papier. Vraag me alleen af waar die rotzooi blijft aangezien er niet echt veel af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85482

Ik heb me mighty mouse gisteren helemaal schoongemaakt. Ook de scrollwheel grondig onder handen genomen. Toch scrollt het ding niet naar beneden. Morgen maar weer langs de retailer om voor de 2e keer te horen dat ze em gaan opsturen en dat ik een poosje moet wachten.... Bagger scrollding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Ik flikker er 1 keer in de zoveel tijd wat alcohol overheen en dan scroll ik even met een doekje en laat ik 'm drogen. Na de tijd is m'n doekje zwart en m'n balletje schoon.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
NickvdB schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:58:
Wat Nivea deo erop gespoten, works like a charm. :) Werkt langer dan rollen over een vel papier. Vraag me alleen af waar die rotzooi blijft aangezien er niet echt veel af komt.
Deo in je muis spuiten lijkt me niet echt slim , aangezien dat gaat plakken enzo, kan stroef worden , en der zitten toch echt printplaatjes in een muis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NPrimus
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-04-2022
Kromgebogen nietje, zodat je met een kant ervan tussen het balletje en de rand kan poeren. Moet je eens kijken hoeveel troep eruit komt. Daarna nog even flink op zijn kop over een vel papier (een brilpoetsdoekje werkt heel goed!) heenrossen en de appelmuis wil weer even mee.

Belachelijk ding is het eigenlijk ook.

[ Voor 7% gewijzigd door NPrimus op 07-01-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Ik moet zelf zeggen dat ik er na een jaar nog geen last van heb op mijn draadloze Mighty Mouse, maar iemand anders die had er na 4 maanden al last van, terwijl ik een vettere huid heb. Hij heeft wel de bedraade versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Mjah... eergister mm gekocht... ding scrolde al helemaalniet... dus ik terug naar Ifavctors. Dus hun kekekn ff na schoonmaken en toen deed ie t wel... dus ik nam m weer mee. uur later weer niet. Dus ik weer terug gegaan en toen zeiden die scheit pubers van ja we kunnen m inleveren maar dan ben je m 3 weken kwijt. Dus ik daar ff wat ruzie gemaakt... uiteindleijk nieuwe gekregen... mahja het zal wel aan mij dingen. Maar ook deze mm werkt niet erg lekker... naar boven scrollen gaat echt amper. En dat voor 69 euro... tsk tsk... ik vind t maar niks.

Vind vooral die domme kutpubers irritant... ik kan t echt niet hebbben als ik tegen iemand praat en die constant naar de grond kijkt. Maar goed... tot nu toe best wel miskoop...

en ja ik heb m al schoongemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470

tjah, die muis is gewoon slecht ontworpen...

Als Logitech dit ding had gemaakt, was het al lang uit de handel gehaald en tig negatieve reviews over geweest....

:Ja gewoon ff elke maand met een A4tje schoonmaken .... :/
Daar worden geen pc vs mac reclames over gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283834

Ik heb hem ook uit elkaar gehaald. Ik had hem daarvoor steeds over een A4tje gescrollt, maar op een gegeven moment werkte het niet meer.
Er kwam echt een enorme rotzooi onderuit. Alleen is (helaas) mijn grijze ring los. Dit heb ik met lijm weer gefixt, maar dat kan ik dus niet vaak herhalen. Er schijnt wel lijm te zijn waarmee je het op een of andere manier er weer vanaf kan halen. Ik weet alleen niet meer precies wat voor lijm dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83443

Ik zit sinds eind augustus met een mm. Het knaagdier deed wat het moest doen, tot ineens midden december het scrollen naar boven helemaal niet meer werkte. Weekje of 2 de muis zo gebruikt, tot ik vorig weekend besloot om er toch eens een vochtig doekje bij te nemen. Goed gewreven en de muis scrollt weer als nieuw... Vreemde bedoening, die mighty mouse 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:40
ThePupD schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:02:
Mjah... eergister mm gekocht... ding scrolde al helemaalniet...
Raar verhaal, heb je wel een nieuwe gekregen en niet een gaar tweedehand ding?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215338

Mijn MM heeft het een half jaar volgehouden, maar wel veel moeten doorstaan. Hij zat altijd (zonder beschermhoes, ik weet het, dom) in mijn tas en daar lag zat rommel in. Ding was met de beste wil van de wereld niet meer schoon te krijgen en om nu een paar weken zonder muis te zitten leek mij niet echt een optie. Dus maar een draadloze MM gekocht, die doet het een stuk beter, en ik doe er nu netjes een beschermhoesje omheen voordat ik ga reizen. Hopen dat deze het langer volhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

Ik heb volgens mij geluk met mijn wireless MM, ik heb hem nu op 2 weken na 2 jaar en ik heb een het ding maar een keer of drie over een velletje moeten rollen omdat het balletje weigerde. ik heb het hem niet makkelijk gemaakt ofzo, net als so-me hierboven heb ik hem ook altijd hoesloos in een zooivak van m'n tas vervoerd. toch vreemd hoe de ervaringen zo uiteen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Begin van de week deed het scroll balletje helemaal niks meer, het zat nog net niet muurvast. Geprobeerd de muis zo net mogelijk open te maken, maar dat was geen succes. De mighty mouse ligt nu half los in de prullenbak en ik muis nu met een Logitech revolution iets. En dat is wennen. Maar het moet want ik koop pas weer een MM als Apple wat doet aan de crap collecterende scrollbal.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306055

Ik heb mijn MM nu al van januari dit jaar en al meer dan een maand geleden stopte het bolletje ineens met naar beneden scrollen. heb alles geprobeert wat hierboven stond en wat er ook nog op het internet te vinden was maar niets helpt! het stomme is dan nog dat mijn vader exact dezelfde heeft en dat probleem nog nooit heeft gehad }:| en hij heeft zijn muis nota bene al meer dan een jaar! iemand nog tips wang het wordt echt super irritant... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r4UqPrn8Nvev5GRgWWnsXHgV/full.jpg

:P

Ik had een iets te natte doek gebruikt om hem schoon te rollen, dus toen was dit nog de enige optie.
Waarschuwing: hij doet het weer, hij zit weer in elkaar, maar de witte ring moest ik losbreken (bleek, ik dacht dat het haakjes waren 8)7 ) dus de onderkant ziet er niet meer zo mooi uit :X

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Anoniem: 306055 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:45:
Ik heb mijn MM nu al van januari dit jaar en al meer dan een maand geleden stopte het bolletje ineens met naar beneden scrollen. heb alles geprobeert wat hierboven stond en wat er ook nog op het internet te vinden was maar niets helpt! het stomme is dan nog dat mijn vader exact dezelfde heeft en dat probleem nog nooit heeft gehad }:| en hij heeft zijn muis nota bene al meer dan een jaar! iemand nog tips wang het wordt echt super irritant... |:(
Ik heb de mijne gewoon binnen gestoken. Was het ook beu. Hopelijk heb ik een nieuwe. Eigenlijk een schande dat er zo slechte producten gemaakt worden, waar je dan echt wel veel voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Papier is idd de trick :P

Werkt erg goed, heb al me muizen weer werkend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crazyheinz schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:30:
[...]

Ik heb de mijne gewoon binnen gestoken. Was het ook beu. Hopelijk heb ik een nieuwe. Eigenlijk een schande dat er zo slechte producten gemaakt worden, waar je dan echt wel veel voor betaalt.
Ik ben gestopt met het kopen van Apple producten.

1. Apple MacBook (scheuren in de case, batterij stuk, webcam stuk)
2. Apple Airport Express (na 2 jaar overleden, normale routers gaan 5 - 10 jaar mee)
3. Apple iPod Touch (batterij laadt niet meer op)
4. Scroll mouse ( scrollt niet meer)
5. iPod nano 1st generation (scratched screen).

Ik dacht dat Apple kwaliteit was maar weet inmiddels beter. Alleen mijn Mac Mini werkt nog probleemloos.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 20-06-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:04:
[...]

Ik ben gestopt met het kopen van Apple producten.

1. Apple MacBook (scheuren in de case, batterij stuk, webcam stuk)
2. Apple Airport Express (na 2 jaar overleden, normale routers gaan 5 - 10 jaar mee)
3. Apple iPod Touch (batterij laadt niet meer op)
4. Scroll mouse ( scrollt niet meer)
5. iPod nano 1st generation (scratched screen).

Ik dacht dat Apple kwaliteit was maar weet inmiddels beter. Alleen mijn Mac Mini werkt nog probleemloos.
Heb je je problemen voorgesteld aan Apple? Ik heb ook wel eens iets buiten de garantie stuk en krijg altijd alles geregeld bij Apple. Ook zonder Apple Care!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qorne schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:14:
[...]

Heb je je problemen voorgesteld aan Apple? Ik heb ook wel eens iets buiten de garantie stuk en krijg altijd alles geregeld bij Apple. Ook zonder Apple Care!
De MacBook is onder garantie (tijdens de periode) gerepareerd. Voor de rest doet Apple niks.
Oh ja, de bluetooth module van mijn Mac Mini is ook stuk maar heb ik zelf maar opgelost met een Bluetooth USB stikkie van 7 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 21-06-2009 16:03 ]

Pagina: 1