[scripting] kixtart start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.090 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193777

Topicstarter
Hallo,

Ik heb kixtart.exe met een script file in de netlogon folder gezet van windows 2000. Teven heb ik kix32.exe in het logon script box geezet van het gebruikers profiel. Maar als ik nu aanmeld met een windows xp client, start kix32 niet op. Ik heb tevens geprobeerd om dit alles in een batch file te zetten en deze in te vullen in de logon script box van de gebruiker maar ook hier wordt niet op gereageerd. Als ik vanuit de windows xp client handmatig naar dit script loopt en aanklik werkt het prima. Wat kan het probleem zijn?

Op dit moment heb ik een batchfile gemaakt en deze opgegeven in het logon script box van de gebruiker. Dit heb ik al geprobeerd met en zonder extensie. |:( De pauze heb ik er even in gezet om te voorkomen dat het script voorbij flitst zonder hem gezien te hebben. Ook al ben ik erg goed aan het opletten :>

Dus in de netlogon staat onderstaande batch file, kix32.exe en een testscript test.kix
@ECHO OFF
%0\..\kix32.exe test.kix
pause

Maar er gebeurt helemaal niks |:( |:( |:(

mvg,

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
wat staat er bij 'logon scripts' in je AD users and computers :? alleen maar kix32.exe :? (dat werkt namelijk niet je moet 'kix32 scriptnaam.kix' opgeven

hoe moet kix32.exe anders weten welk script ie moet runnen.

oh en btw, kix32 is nogal.. eh hoe zal ik het zacht uitdrukken... obsolete ... vbs gebruiken we anno 2006 als scripttaal :P

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
Zwelgje schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:05:
wat staat er bij 'logon scripts' in je AD users and computers :? alleen maar kix32.exe :? (dat werkt namelijk niet je moet 'kix32 scriptnaam.kix' opgeven

hoe moet kix32.exe anders weten welk script ie moet runnen.
Volgens mij heb het niet helemaal goed begrepen. Topicstarter heeft een batchbestand gemaakt waarin het kix commando staat en dit batchbestand heeft hij bij logon scripts ingevuld

@Johan_1974

Probeer eens %0\..\kix32.exe %0\..\test.kix

En anders wat zeker zou moeten werken:

start \\servernaam\netlogon\Kix32.exe test.kix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
kwiebus schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:13:
[...]

Volgens mij heb het niet helemaal goed begrepen. Topicstarter heeft een batchbestand gemaakt waarin het kix commando staat en dit batchbestand heeft hij bij logon scripts ingevuld

@Johan_1974

Probeer eens %0\..\kix32.exe %0\..\test.kix

En anders wat zeker zou moeten werken:

start \\servernaam\netlogon\Kix32.exe test.kix
idd even niet goed gelezen.. dank voor de correctie :>

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc_hans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 21:11
Om jouw maar desnoods ook anderen even te helpen. Kixtart heb ik sinds gister eindelijk weer aan de gang gekregen, deed steeds iets fouts merkte ik dus gister. Kixtart zal je op de volgende manier aan de gang dienen te krijgen:
  • Zowel het script.kix als de kix32.exe moeten in de NETLOGON staan.
  • GPO aanmaken en Logon script add'n. (Je krijgt nu een een venster met 2 lege regels).
  • Bij script naam: \\server\netlogon\kix32.exe.
  • Bij script parameters: \\server\netlogon\script.kix.
  • GPO op de groep gooien waar je wil.
  • En het werkt, mocht het nou niet het geval zijn stuur me even een persoonlijk bericht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:00
Ik heb kix ook draaien en bij mij heb ik er ook een aantal dll's bij staan. Lang geleden dat ik dit heb ingesteld, maar volgens mij moet het bestand KX32.dll voor 2000 & XP machines in het path (zelfde dir als je kix32.exe of ergens in de windows map) staan. Ik gok dat je dit niet hebt gedaan.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04 08:44
Moet je niet wkix32.exe gebruiken? gebruik ik nl altijd. ook via batch.

[ Voor 38% gewijzigd door 2bmws op 29-03-2008 16:32 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Pagina: 1