merk ik verschil tussen core solo en core duo?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik wilde me een notebook aanschaffen met een Core Duo processor. Maar in de winkel kwam ik rond de 800 euro prijsklasse uit (had zo'n 700 ingecalculeerd) en daar kon ik eigenlijk kiezen tussen 1024 mb geheugen met Core Solo of 512 mb geheugen met een Core Duo. Heb gekozen voor de 1024 mb geheugen.

Nu kwam ik dus thuis met dat ding en m'n schoonbroer checkte eens dell.nl en kwam daar eentje tegen voor 849 euro met dezelfde specs maar dan met een Core Duo. 50 euro extra voor Core Duo (niet over verzendkosten beginnen van Dell, want deze waren gratis in dit geval).

Mijn vraag is of ik zeker die 50 euro extra zal moeten gaan betalen en de notebook terugbrengen omdat die Core Duo een stuk sneller zal zijn.

Bij welke toepassingen merk ik dat verschil? Bij alles of bij flink multitasking?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• mootje.com
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06-2011
Bij alles merk je het wel zo een beetje.
Bij multitasking zul je het echt wel merken en ook als je niks aan hebt staan zul je merken dat de computer veel sneller reageert.

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 14:10

Xer0X

Gotha know??

Ik zou idd proberen die Core 2 duo te scoren. 50 euro voor een hoop meer.

Bij heftig multitasken. Echter met 2 core's ben je ook meer op de toekomst voorbereid. Er komen steeds meer programma's die goed gebruik maken van 2 core's.

[ Voor 51% gewijzigd door Xer0X op 12-11-2006 10:34 ]

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
Misschien zal je het nu niet gelijk merken (met de huidige software)

de snelheid van die duocore , maar gezien de toekomst

je wilt toch een tijd met je laptop doen neem ik aan , en niet volgend jaar een nieuwe dan zou ik , die 50 euro extra uitgeven :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Je zegt dat je voor die notebook met 1024 MB geheugen hebt gekozen. Heb je die dan al gekocht?

Ik zou zeker kiezen voor Core Duo, daarmee heb je in feite 2x zoveel rekenkracht:
- bij multithreaded programma's
- bij het uitvoeren van meerdere taken tegelijk.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Boy schreef op zondag 12 november 2006 @ 10:25:
Bij welke toepassingen merk ik dat verschil? Bij alles of bij flink multitasking?
Wat doe je met de computer? Internet/office?

Verwijderd

uit "in de winkel" neem ik aan dat je hem gewoon ergens "op de hoek van de straat" gekocht hebt en niet via een webwinkel. Ga er dan maar vanuit dat die mensen niet zo gemakkelijk zijn in terugname van je product ook (tenzij je daar een ander koopt). Jij hebt namelijk eerst niet zo goed gekeken (je kon makkelijk op voorhand bij dell gekeken hebben), dus hen kan je totaal niets verwijten. Of het nu wettelijk kan of niet, ik vind een dergelijke actie altijd laag.
Ik ga ook mijn mandarijntjes niet terugbrengen naar de colruyt (niet opgegeten wel te verstaan) omdat ik ze toevallig in de aldi goedkoper gezien heb, je koopt voor die prijs en er mankeert niets aan het product. Dat jij niet uitkijkt waar het goedkoop is (of niet goed genoeg), is jouw zaak. Voor een kleine zelfstandige is er niets zo vervelend dan nu met een gebruikte laptop zitten, niemand wil dat ding nog aan normale prijs hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 10:38 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 07:56

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 10:37:
uit "in de winkel" neem ik aan dat je hem gewoon ergens "op de hoek van de straat" gekocht hebt en niet via een webwinkel. Ga er dan maar vanuit dat die mensen niet zo gemakkelijk zijn in terugname van je product ook (tenzij je daar een ander koopt). Jij hebt namelijk eerst niet zo goed gekeken (je kon makkelijk op voorhand bij dell gekeken hebben), dus hen kan je totaal niets verwijten. Of het nu wettelijk kan of niet, ik vind een dergelijke actie altijd laag.
Ik ga ook mijn mandarijntjes niet terugbrengen naar de colruyt (niet opgegeten wel te verstaan) omdat ik ze toevallig in de aldi goedkoper gezien heb, je koopt voor die prijs en er mankeert niets aan het product. Dat jij niet uitkijkt waar het goedkoop is (of niet goed genoeg), is jouw zaak. Voor een kleine zelfstandige is er niets zo vervelend dan nu met een gebruikte laptop zitten, niemand wil dat ding nog aan normale prijs hebben...
Met ^^ hem ^^.

Ongetwijfeld heb je de laptop al aangezet en geinstalleerd. Nu terugbrengen zadel je die zaak op met een moeilijk verkoopbaar apparaat. Zou jij hem gekocht hebben als ie al open was geweest en de Windows op iemand anders' naam stond geregistreerd?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik snap de discussie ook niet helemaal als je dat ding al gekocht hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Niet alle winkel doen moeilijk bij terug namen. Bij mijn pcboer mag ik alles eerst uitproberen en ruilen of terug brengen zovaak als ik wil. Sommige winkels hebben goede service en willen de klanten graag helpen bij het zoeken naar het juiste product. Want je kan vaak niet goed bepalen of het product goed gaat werken of wel de juiste keuzen is zonder het uit te proberen.

Ze vragen ook altijd of ik ff mijn ervaring wil delen als ik een nieuw mobo ofzo heb meegenomen en terug breng. Dit is vaak bij bordjes die ze zelf nog niet hebben gebruikt is hun systemen.

Dat is het voordeel van een kleinen pc winkel tegeover de grote jong zoals mycom, computerland , enz. Die willen vaak alleen maar het product dat ze meesten op voorraad hebben verkopen.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
SeatRider schreef op zondag 12 november 2006 @ 10:39:
[...]

Met ^^ hem ^^.

Ongetwijfeld heb je de laptop al aangezet en geinstalleerd. Nu terugbrengen zadel je die zaak op met een moeilijk verkoopbaar apparaat. Zou jij hem gekocht hebben als ie al open was geweest en de Windows op iemand anders' naam stond geregistreerd?
Ik had van te voren nog wel eens op Dell gekeken maar die bezorgkosten draaien het de nek op (89 euro!) Maar die zijn er nu niet.

Ik zou inderdaad ook niet een gebruikte notebook willen, maar ik heb in mijn geval nog niet eens de verpakking opengedaan (geen tijd gehad).

En voor ik dat wilde gaan doen, wilde ik jullie even raadplegen. Ik heb ook enorm zin om ermee aan de slag te gaan, maar ben gewoon bang voor foute beslissing. Ze hadden gewoon geen Core Duo met 1024 staan voor een mooie prijs (1000 euro is gewoon boven m'n budget).

Snap jullie standpunt ook wel, maar die verkoper heeft ook een mooie Amerikaanse ijskast en dikke LCD aan me mogen verkopen..is niet zo zielig :)

Hij zei trouwens dat hij maar 3 tientjes winst maakte op die notebook, dat ie eerst 1000 euro kostte. Misschien een hele tijd terug, maar ik geloof niet dat hij laatst nog zoveel heeft gekost...

Maar ik heb ook (uit gemakszucht) veel te veel de neiging om het zo te laten, maar krijg hier toch reactie van 'denk aan de toekomst...'

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

mad_max234 schreef op zondag 12 november 2006 @ 10:53:
Niet alle winkel doen moeilijk bij terug namen. Bij mijn pcboer mag ik alles eerst uitproberen en ruilen of terug brengen zovaak als ik wil. Sommige winkels hebben goede service en willen de klanten graag helpen bij het zoeken naar het juiste product.
Dat is het voordeel van een kleinen pc winkel tegeover de grote jong zoals mycom, computerland , enz. Die willen vaak alleen maar het product dat ze meesten op voorraad hebben verkopen.
Ja, zolang zij jou dat produkt mogen leveren. Geld terug is vaak een heel ander verhaal.

Edit: als ie nog in ongeopende verpakking zit vind ik het al wel een ander verhaal, dan zou ik hem wel proberen terug te sturen.

Dat verhaal dat ie er al bijna geen winst meer op maakt niks van aantrekken, dat heb je nou eenmaal met oude zut. Je kunt hem ook rustig vertellen dat je een dual core voor hetzelfde geld gaat bestellen. Misschien biedt ie je nog een korting aan of je geld terug.

Maar wel in de doos laten zitten he :)

[ Voor 25% gewijzigd door SeatRider op 12-11-2006 10:58 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

SeatRider schreef op zondag 12 november 2006 @ 10:56:
[...]

Ja, zolang zij jou dat produkt mogen leveren. Geld terug is vaak een heel ander verhaal.

Edit: als ie nog in ongeopende verpakking zit vind ik het al wel een ander verhaal, dan zou ik hem wel proberen terug te sturen.

Dat verhaal dat ie er al bijna geen winst meer op maakt niks van aantrekken, dat heb je nou eenmaal met oude zut. Je kunt hem ook rustig vertellen dat je een dual core voor hetzelfde geld gaat bestellen. Misschien biedt ie je nog een korting aan of je geld terug.

Maar wel in de doos laten zitten he :)
Dat kan bij hun wel, maar dat is service en niet per wet. Ze zijn daar dus vrij in en niet verplicht. Geen één winkel is verplicht om geld terug te geven, alleen webwinkels moeten binnen 10 dagen geld terug geven als je het product terug stuurd.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
mad_max234 schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:02:
[...]

Dat kan bij hun wel, maar dat is service en niet per wet. Ze zijn daar dus vrij in en niet verplicht. Geen één winkel is verplicht om geld terug te geven, alleen webwinkels moeten binnen 10 dagen geld terug geven als je het product terug stuurd.
Hmm, ik dacht dat je binnen 8 dagen altijd je product terug mag brengen zonder reden (dat dat wettelijk is vastgelegd...)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Boy schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:04:
[...]

Hmm, ik dacht dat je binnen 8 dagen altijd je product terug mag brengen zonder reden (dat dat wettelijk is vastgelegd...)
Dat dacht ik ook, maar geld terug is volgens mij niet verplicht. Ruilen of tegoedbon wel.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik ben door de configuratie heengegaan bij Dell en kwam op een dikke 1134 euro uit, maar die 849 euro is als je maar 1 jaar garantie neemt (ipv 3 jaar). Je krijgt dan een dikke 285 euro eraf.

Ik heb op die wat ik nu heb 2 jaar garantie. Mij lijkt 1 jaar erg krap...Als je dan iets eraan krijg, dan is het duurkoop, niet?

Verwijderd

je moet sowieso de 2 jaar krijgen hoor, dat is wettelijk verplicht. Alleen heb ik daar altijd een beetje een gemengd gevoel bij, je zal die 2 jaar wel krijgen, maar als ze in eerste instantie weigeren moet je druk gaan uitoefenen of rechtsbijstand inschakelen... mij is het allemaal zoveel niet waard, betaal dan gewoon dat kleine beetje meer/neem een iets zwakker model.

Ik zou het ook gewoon zo laten, nu heb je een verkoper die positief gestemd is tegenover je, als je daar nu gaat lastig beginnen doen over die laptop dat je je geld terug wil, dan is er ook al veel kans dat die bij een mankement aan je amerikaanse frigo/lcd je achteraan het to-do lijstje gooit, je bent namelijk een klant die wel komt maar als hij ergens anders iets goedkoper ziet is hij weg. Voor zo klanten doe je ook niet zoveel extra inspanning. tel daarbij op dat je later mss gezaag zou kunnen krijgen met de garantie van die dell, en voor mij zou het al helemaal rap beslist zijn.
Verder is een core solo ook al zot snel, vriend van me heeft een dell met een core solo en die maakt gewoon gehakt van mijn 4400x2. Of je die extra cpukracht dus nodig hebt, het zou me héél sterk verwonderen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wat voor merk heb je nu dan? Als je bijvoorbeeld nu een HP/Compaq of Toshiba notebook te pakken hebt heb je wel een stuk betere kwaliteit in handen dan met een budget ding van Dell. En dat is natuurlijk ook iets waar je voor betaalt.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:28:
je moet sowieso de 2 jaar krijgen hoor, dat is wettelijk verplicht. Alleen heb ik daar altijd een beetje een gemengd gevoel bij, je zal die 2 jaar wel krijgen, maar als ze in eerste instantie weigeren moet je druk gaan uitoefenen of rechtsbijstand inschakelen... mij is het allemaal zoveel niet waard, betaal dan gewoon dat kleine beetje meer/neem een iets zwakker model.

Ik zou het ook gewoon zo laten, nu heb je een verkoper die positief gestemd is tegenover je, als je daar nu gaat lastig beginnen doen over die laptop dat je je geld terug wil, dan is er ook al veel kans dat die bij een mankement aan je amerikaanse frigo/lcd je achteraan het to-do lijstje gooit, je bent namelijk een klant die wel komt maar als hij ergens anders iets goedkoper ziet is hij weg. Voor zo klanten doe je ook niet zoveel extra inspanning. tel daarbij op dat je later mss gezaag zou kunnen krijgen met de garantie van die dell, en voor mij zou het al helemaal rap beslist zijn.
Verder is een core solo ook al zot snel, vriend van me heeft een dell met een core solo en die maakt gewoon gehakt van mijn 4400x2. Of je die extra cpukracht dus nodig hebt, het zou me héél sterk verwonderen.
:) deze reactie maakt me blij en daar hou ik me aan vast :)

iemand die zegt dat de Core Solo ook al snel genoeg is en die extra speed niet zo veel zal uitmaken. Ik hou het ook zo en ga 'm nu uitpakken (heb 'm hier naast me liggen)

Thanks voor jullie reacties!!! Ben nog altijd blij met GoT om zo'n discussies te kunnen voeren...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:28:
Maar wat voor merk heb je nu dan? Als je bijvoorbeeld nu een HP/Compaq of Toshiba notebook te pakken hebt heb je wel een stuk betere kwaliteit in handen dan met een budget ding van Dell. En dat is natuurlijk ook iets waar je voor betaalt.
Is Dell een budget merk? Dat wist ik niet. Ik dacht dat dat best kwaliteit was. Ik heb nu een Packard Bell...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boy schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:31:
[...]

Is Dell een budget merk? Dat wist ik niet. Ik dacht dat dat best kwaliteit was. Ik heb nu een Packard Bell...
Dell is niet helemaal een budget merk, maar ze maken zeker wel budget notebooks. Als ik het echter vergelijk met PBs dan ben je wel beter af met zo'n beetje iedere Dell die je kunt vinden. Dus mocht je dat ding om kunnen ruilen dan zou ik dat zeker doen.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

SeatRider schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:07:
[...]

Dat dacht ik ook, maar geld terug is volgens mij niet verplicht. Ruilen of tegoedbon wel.
Klopt geld teug zijn ze niet verplicht, ruilen dacht ik wel maar weet ik niet zeker. Als je geld terug krijgt van de winkel is dat service die ze verlenen die ze niet verplicht zijn, dus dat is dan erg netjes van ze.

Veel mensen denken dat het hun recht is om geld terug te krijgen maar dat is dus niet zo. ;) (dit geld niet voor kopen op afstand)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:36:
[...]

Dell is niet helemaal een budget merk, maar ze maken zeker wel budget notebooks. Als ik het echter vergelijk met PBs dan ben je wel beter af met zo'n beetje iedere Dell die je kunt vinden. Dus mocht je dat ding om kunnen ruilen dan zou ik dat zeker doen.
Hmm, te laat, hij is al open en geinstalleerd...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Boy schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:06:
[...]

Hmm, te laat, hij is al open en geinstalleerd...
Wat is dan in vredesnaam het nut van een topic als dit :?

Bezint eer ge begint enzo...

Los daarvan:
In een topicstart horen volledige specs. Een CPU is zeker niet de enige factor in notebookprijs/performance - welke VGA oplossing erop zit, hoeveel accu etc... etc...

Alleen als twee notebooks verder 100% identiek zijn hoef je alleen naar CPU snelheid te kijken. Anders is het appels en peren vergelijken. Je bent meermaals gevraagd om specs, maar hebt die van de Dell noch de PB gegeven. Zo kunnen we er ook niets mee :o

[ Voor 44% gewijzigd door dion_b op 12-11-2006 12:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.