[XP PRO] windows verkenner vensters sluiten niet meer

Pagina: 1
Acties:

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-01 08:21
M'n PC heeft -door een eigen stommiteit van me - een tijdje zonder firewall aan het internet gehangen (linksysy adsl modem was kapot, oude alcatel modem er even tussengezet, maar die stond wijd open; was ik even vergeten). Gevolg: een of andere puber heeft op m'n systeem lopen kloten. Nieuwe admin account aangemaakt, taakbeheer in het register geblokkeerd, dat soort gehobby.

Alles was in een half uurtje weer terug bij het oude, op één ding na. Als ik windows verkenner vensters open, kan ik ze niet meer sluiten. Dat geldt voor alle windows verkenners vensters, dus ook als ik bijvoorbeeld het configuratiescherm open. Bij elke poging tot afsluiten komt de melding "uitgeschakeld door de systeembeheerder". Daarna op de onvriendelijke manier via taakbeheer (dat inmiddels wel weer werkt) sluiten lukt wel, maar is niet handig.

Het moet ergens in het register op te lossen zijn, denk ik zo (of in group policies), maar waar? Iemand enig idee?

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-03 19:35
draai eerst ff een virusscanner en spywarescanner omdat het net zo goed een virrus of spyware kan zijn.
anders moet je samen met die puber eens kijken wat ie allemaal heeft gedaan en het proberen terug te draaien ;)

Verwijderd

beste gewoon windows opnieuw installeren. weetje te minste zeker dat alles weer goed staat en die puper niet nog ergens een backdoor heeft achtergelaten etc.

dit soort dingen kun je niet gewoon eventjes in het register fixen. aangezien het register ook gewoon gefaked kan worden.

verse install is the way to go.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:46:
beste gewoon windows opnieuw installeren. weetje te minste zeker dat alles weer goed staat en die puper niet nog ergens een backdoor heeft achtergelaten etc.

dit soort dingen kun je niet gewoon eventjes in het register fixen. aangezien het register ook gewoon gefaked kan worden.

verse install is the way to go.
Kun je doen, Wel de zekerste oplossing. Maar kijk eens eerst of het ook zo is in de veilige modus. Je kunt via taakbeheer explorer afsluiten en herstarten, maakt dat verschil uit?

verdwaalde ict'er op elektro!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-01 08:21
Een verse install lijkt me ook wel het beste, maar daar wilde ik nog een paar weken mee wachten.

En inderdaad, via taakbeheer sluiten werkt, dus het maakt niet heel veel uit. Ben er alleen van overtuigd dat het ergens in het register moet zitten, als ik zie hoe deze knul (of meid) bezig is geweest.

Alles staat nu dicht, dus dan doe ik het maar even zo en installeer ik het over een paar weken wel helemaal opnieuw als m'n 5 nieuwe HD's binnen zijn.

toch dank; en mocht iemand een ingeving hebben.... ;-)

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Als je echt denkt dat het in het register zit kun je een tootlje proberen dat speciaal je register (en meestal ook je systeem) repareerd. Het is natuurlijk geen garantie, maar het is de moeite waard zeker als je toch al gaat reinstallen en het al minder is. System Mechanic is mij daar altijd goed voor bevallen.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Windows Verkenner loopt dus vast? Als je XP hebt en de installatie CD, leg die dan in de lade van je CD/DVD-speler.
Ga via Start naar Uitvoeren, type sfc /scannow en druk op OK.
Windows gaat nu je systeembestanden herstellen, of vervangen.

Succes

8)7

P.S. Dit had ik in 1 minuut gevonden via google.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 18:07 ]

Pagina: 1