Toon posts:

Nieuwe Gamepc ~ 1000 Euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ga zeerwaarscheinlijk binnenkort nieuwe (game) pc voor een maatje van me samenstellen. (Excl. Monitor, Toetsenbord, Muis, Speakers)
Zijn budget ligt rond de 1000 euro.

Wat gaat er gebeuren met het systeem:

* Downloaden
* Office ect...
* MSN
* Photoshop
* Renderen van DVD`s
* Multitasken (DVD branden en gamen...)
* Games als: WOW, BTF moeten gemakkelijk kunnen worden gedraaid op med/high.

Met dit systeem wilt hij NIET overclocken.

Wat moet er zeker inkomen:
2GB Geheugen, Minimaal aan 400 GB aan opslag.

Nu heb ik het volgende samengesteld bij azerty.nl (aanvullingen zijn zeer welkom)

Processor
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Lijkt me een duidelijke keuze, kwa prestaties en prijs.
€ 293,88

Moederbord
Asrock ConRoeXFire-eSATA2, Retail
Hierbij heb ik wel mijn vraagtekens...is dit een goed moederbord, of zijn er kwa prijs/prestaties betere te vinden.
€ 78,60

Geheugen
TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x 1024 MB
Is dit goed geheugen kwa snelheid..? Of beter gaan voor 553 MHz ?
€ 188,08

Videokaart
Asus EN7600GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Lijkt me een goede keuze kwa prijs en prestaties. Tevens veel gezien in nieuwe systemen op GoT
€ 151,50

Hardeschijf
-
Wat is wijsheid, 1x 400GB of 2X 200GB in RAID, tevens is 2x 200 goedkoper
€ -

Kast
Antec TX1050B, Zwart (Incl. 500W Voeding)
Goede kast lijkt me. Voldoende ruimte voor cooling
€ 121,98

DVD Brander
Samsung SH-182M, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Lekker snel met branden voor een aardige prijs.
€ 32,62

DVD Speler
LG Electronics GDR-8163RBB, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Zijn volgens mij allemaal een beetje gelijk, en dus weinig verschil.
€ 16,58

Floppy-drive
OEM 3,5 diskettestation, Zwart
Altijd makkelijk.
€ 9,64

Totaal prijs: € 892,88 Zonder Hardeschijf

Nu zit ik dus nog met de Hardeschijf, wat is makkelijker maar bovendien handiger.
Wacht graag op de reacties en aan-/opmerkingen.

Alvast Bedankt.

Danny007

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01 13:27
2x 250 gb, daarnaast zou ik dat moedboard niet in mijn pc willen hebben. Ga liever voor een Asus of Gigabyte bijvoorbeeld.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 15:40
Ik zou gaan voor 2x 250gb in Raid. Als schijf kan je denk ik het beste voor de Seagate Barracuda 7200.10 gaan, schijnen erg snel te zijn.

No Shame, only Fame!

Verwijderd

Over de harde schijf, ik zou sowieso géén raid0 steken als het om data gaat die niet direct verloren mag gaan. Ik zou dus gewoon 2 schijfjes van 250 naasteen zetten, en dan met 2 partities werken.

Raid5/10 is hiervoor wel praktisch, maar niet haalbaar binnen dat budget. Verder vind ik je cpu wel nogal sterk tegenover de rest, een 6300 zal al even weinig problemen hebben met de gestelde eisen, waardoor er eventueel wat meer ruimte komt voor een iets zwaardere videokaart (1950pro?), of voor een andere schijfcombinatie. je hebt van een 6600 naar een 6300 nog een 100€ over, voor die prijs kan je een schijf van 250 en een van 80 bijsteken. Dan kan je vb werken met een raid5 met 3*250 en een opstartschijfje van 80 gig single...

edit; @Avalanche, dat moederbord krijgt op véél plekken positieve commentaar. Ik zou het zelf ook nooit steken, maar naar wat ik er op internet over gelezen heb kan het geen slechte serie zijn.

Qua schijven zou ik WD's steken, die Seagates zijn mss wel sneller, maar ze zijn ook een pak duurder (heb de prijzen op azerty niet gecheckt, maar overal waar ik een maand geleden gekeken heb scheelde het minstens 20€/schijf)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 09:46 ]

Verwijderd

ziet er goed uit en btw wat is 40 euro op een bedtag van 1000 euro (ik zou idd je moederbord veranderen) mar als je er zo goede comentaar hebt over gehoort kan ej het laten staan (ik vertouw meer op merk 8) wat ook niet altijd goed is => kijk maar naar asus een A merk met heel veel slecht reacties)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 10:01 ]

Verwijderd

Ondersteund dat mobo wel RAID? Als je RAID wilt zou ik dit sowieso nog even checken ...

Ik zelf zou zeker op RAID gaan draaien. Lekker snel. Alleen idd met backups wat lastig. Dus of RAID5 gaan draaien of zorgen voor een klein backup schijfje waar je de belangrijke files op kunt backuppen.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25

Pubbert

random gestoord

Ik zou 20 euro meer uitgeven voor de videokaart, en een X1950Pro kopen :) Stuk sneller.

De MSI en Sapphire zitten al rond de 170-175 euro :)

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

[ Voor 54% gewijzigd door Pubbert op 12-11-2006 11:58 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Ik zou i.p.v de E6600 een E6400 nemen en het bedrag dat je daar mee bespaart (90 euro)
investeren in een betere kaart (7900gto o.i.d)
Ook zou ik een andere proc. koeler nemen, de stock koeler maakt naar mijn mening teveel geluid.

/Of idd een x1950pro

[ Voor 7% gewijzigd door Spitie op 12-11-2006 11:52 ]

Signature

Verwijderd

ik zou inderdaad voor de conroe 6300 gaan en dat geld gebruiken voor 2x80gb + 250gb data

waarom, 6600 is overkill, zeker met een asrock moederbord en al helemaal met een 7600GT. je kunt dan 2x80GB als raid0 draaien voor systeem en spellen(lekker snel laden van maps) en dan de 250GB als data schijf. Raid0 is gewoon niet te vertrouwen als het gaat om belangrijke data. denk dan niet alleen aan schijf-faalen(schrijf je dat zo?) maar ook drivers/bios config's die wel eens in de war wil raken zodat je je array opnieuw mag installeeren.

80GB is zo'n beetje het kleinste formaat schijf wat je nog kunt krijgen en kost geen drol meer.

verder is asrock wel een echt stabiel merk. heb je zelf meerdere asrock moederborden gezien en kwa performace is het echt mid-range, maar kwa stabiliteit is het echt zo vast als een rots.

aangezien je toch voor een mid-range computer wilt gaan lijkt mij de keuze voor asrock wel een goede. al zou ik toch net dat beetje extra neerlegen voor een Radeonx1950pro, 35euro extra is het zeker waard.

/edit: waarom eigenlijk een aparte dvd-drive naast de dvd-brander?
van dvd-direct-naar-dvd branden werkt meestal toch niet, omdat ide daar te langzaam voor is. of heb je een andere reden? scheelt weer 15 euro waardoor je ook voor de E6400 kunt gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 12:27 . Reden: valt me nu pas op ]

Verwijderd

Topicstarter
Soms wil het nog wel is zijn dat een dvd-brander niet alles oppakt, heb ik zelf ook, en van dvd-naar-dvd-brander werkt bij mij perfect en behoorlijk snel. Dus vandaar.

Iniedergeval bedankt voor het advies.
Heb denk genoeg informatie, en kan dus nu verder, van mij part kan hier een slotje op.

Bedankt allemaal!
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:16:
ik zou inderdaad voor de conroe 6300 gaan en dat geld gebruiken voor 2x80gb + 250gb data

waarom, 6600 is overkill, zeker met een asrock moederbord en al helemaal met een 7600GT. je kunt dan 2x80GB als raid0 draaien voor systeem en spellen(lekker snel laden van maps) en dan de 250GB als data schijf. Raid0 is gewoon niet te vertrouwen als het gaat om belangrijke data. denk dan niet alleen aan schijf-faalen(schrijf je dat zo?) maar ook drivers/bios config's die wel eens in de war wil raken zodat je je array opnieuw mag installeeren.

80GB is zo'n beetje het kleinste formaat schijf wat je nog kunt krijgen en kost geen drol meer.

verder is asrock wel een echt stabiel merk. heb je zelf meerdere asrock moederborden gezien en kwa performace is het echt mid-range, maar kwa stabiliteit is het echt zo vast als een rots.

aangezien je toch voor een mid-range computer wilt gaan lijkt mij de keuze voor asrock wel een goede. al zou ik toch net dat beetje extra neerlegen voor een Radeonx1950pro, 35euro extra is het zeker waard.

/edit: waarom eigenlijk een aparte dvd-drive naast de dvd-brander?
van dvd-direct-naar-dvd branden werkt meestal toch niet, omdat ide daar te langzaam voor is. of heb je een andere reden? scheelt weer 15 euro waardoor je ook voor de E6400 kunt gaan.
Pagina: 1