Toon posts:

USB poorten kapot ??

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probeer een HP6250 scanner op USB aan te sluiten.
Krijg geen melding van nieuwe hardware.
Eerst software geinstalleerd en daarna apparaat aangesloten. Ook geprobeerd met USB aansl. van printer. Zelfde verhaal !
Bios nagekeken en USB is geactiveerd.
Nieuwe kabel gekocht: weer geen verbetering!
Heb win98 1st edition, mobo Gigabyte 6bxe.
Zijn de USB poorten kapot of moet ik nog iets installeren om poorten actief te krijgen?

Thanx............. :( :( :( :(

Eepstar

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Staan ze ook goed geconfigureed in het ConfiguratieScherm.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Kijk ook eens via systeeminfo uit de systeemwerkset... Geeft eventuele problemen vaak al aan....

Verwijderd

Probeer de nieuwste drivers te downloaden van de hp site. http://www.hp.nl /

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En tjek ook ff of er wel spanning op de poort staat.
Er zit een klein zekeringetje op je mammaplank (500mA), die in serie met de spanningspen van de USB-poorten opgenomen is.

Verwijderd

Dan is de cd-rom speler kapot!
stond in een artikel van computer totaal, pc-problemen op div. manieren oplossen. probleem: usb-printer wordt niet herkent. kwamen ze via een reparateur erachter dat de cdrom verrot was. Bij een online-helpdesk(hoe verzin je het, noem het dan forum) werd dat ook gezegd, nieuwe drivers downen, deed 't toen ook weer.

beetje vaag, maar ja, komp door de warmte :)

Verwijderd

Topicstarter
Kaj,

Kan ik de spanning op de poorten meten met een huis en tuin spanningsmetertje?
Hoe ziet zo'n zekeringetje eruit, als een normaal zekeringetje maar dan kleiner?

Bengel

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Die zekering is een klein (meestal groen) rechthoekig SMD-zekeringetje, waarvan er nog twee op het bord zitten; vlakbij de keyboard en PS-2 muisaansluiting.
Die spanning kun je met een eenvoudige multimeter testen ja.
De twee buitenste lipjes zijn de spanningsaansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
Kaj,

kan je die zekering makkelijk vervangen of moet je solderen?

Bengel

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat wordt solderen, vrees ik.
Doet het daarom alleen als je er absoluut zeker van bent dat ie kapot is.
Om zeker te zijn, kun je de zekering opzoeken, en ff met de DMM checken of hij echt kapot is. (min aan kast, plus bij zekering :))

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
Je kan de spanning ook in windows zien:
Ga naar system-eigenschappen en dan klik je in de Device-Manager op de categorie "Universal Serial Bus controllers". Dan moet je kijken op het tabblad "Power" van de eigenschappen van de USB Root Hub. Je kan ook de gebruikte/beschikbare bandbreedte van de USB poorten zien, hiervoor ga je naar eigenschappen van de "xxxxx* PCI to USB Universal Host Controller".

*) Mainboard/chipset afhankelijk, bij mij staat er bijv: Intel 82371AB/EB PCI to USB Universal Host Controller.

Verwijderd

eehh, misschien domme en onnodige opmerking, maar staat je USB wel enabled in het bios?? (ja dus, sorry :) )en ook dat er een irq aan de USB poort toegekend moet worden??

Ik heb me ooit eens de pl*&*(s gezocht bij iemand waar zijn printer niet werkte, bleek dat de parallelle poort stond gedisabled in het bios, tsja.......

suc6

Mart
Pagina: 1