Behuizing: Antec Big Tower Nine Hundred ATX no PSU
Prijs: € 108.00
Onderbouwing: Zeer mooie kast, ik had als eis dat er 6 hdd's in de kast zouden moeten passen. Volgens het boekje zou dit mogelijk moeten zijn. Daarnaast staat Antec wel voor qualiteit.
Voeding: OCZ Powersupply GameXStream 600W
Prijs: € 111.50
Onderbouwing: Goede voeding, 600W dat zeer zeker dat ik dan genoeg heb, en geen gevaar voor mijn systeem heb.
Moederbord: Asus P5B Deluxe iP965, SATA2 RAID, GLAN
Prijs: € 172.50
Onderbouwing: Vanuit review's en andere fora's, ben ik tijdelijk niet enorm actief geweest. Goed bord, niet te duur,
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
Prijs: € 299.00
Onderbouwing: Tjah... iedereen hier kent hem wel
Ik dus ook..
CPU Koeler: Arctic Processor Koeler F7-PRO Intel
Prijs: € 21.50
Onderbouwing: Bekende stiller koeler om op de processor te zetten. Koelt goed en maakt geen herrie.
Videokaart: Asus Videokaart PCI-e GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 2xDVI
Prijs: € 434.00
Onderbouwing: Nieuwe DX10 kaart wat denk ik wel een pre is aangezien ik geen zin heb snel weer nieuwe gfx te kopen. Daarnaast is hij vele malen beter dan de gebruikelijke videokaart.
Geheugen: 2x Corsair 1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 XMS
Prijs: € 307.00
Onderbouwing: Corsair geheugen, goede naam, goede qualiteit. Daarnaast zit er een goede garantie bij.
Prijs: 2x Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS
Prijs: € 189.50
Onderbouwing: De hdd's voor de opslag. Spreekt voor zich.
Monitor: ViewSonic CRT Monitor E96f+SB 19" (zwart)
Prijs: € 199.00
Onderbouwing: Zat enorm te twijfelen tussen crt en tft. Maar aangezien crt nog altijd een betere refreshrate heeft gaat hier mijn voorkeur naar uit.
Muis/Muispad: Steelpad Aimbot (Intellimouse 3.0)
Prijs: € 74.95
Onderbouwing: Zeer fijne muis en muispad. Hoort bij elkaar.
Toetsenbord: zBoard keyboard + CS Keyset
Prijs: €60
Onderbouwing: Fijn toetsenbord, of het ook nog goede qualiteit is, weet ik niet. Maar dat merken we vanzelf wel.
Totaal incl. BTW: € +-2000
Doeleinden:
Met deze computer wil ik games gaan spelen, dit is niet het voornamelijkste, maar wanneer ik ze wil spelen, moet dit mogelijk zijn. Tevens wil ik op de toekomst voorbereid zijn met mijn hardware. Naast het gamen, word er natuurlijk gerarred em geparred.
Graag wat kritiek/opmerkingen omtrend het samengestelde systeem. Denk zelf dat het allemaal wel snor zit. Zelf heb ik nog een DVD Brander en een Speler. Natuurlijk ook nog de benodigde hdd's en geluidskaart.
Prijs: € 108.00
Onderbouwing: Zeer mooie kast, ik had als eis dat er 6 hdd's in de kast zouden moeten passen. Volgens het boekje zou dit mogelijk moeten zijn. Daarnaast staat Antec wel voor qualiteit.
Voeding: OCZ Powersupply GameXStream 600W
Prijs: € 111.50
Onderbouwing: Goede voeding, 600W dat zeer zeker dat ik dan genoeg heb, en geen gevaar voor mijn systeem heb.
Moederbord: Asus P5B Deluxe iP965, SATA2 RAID, GLAN
Prijs: € 172.50
Onderbouwing: Vanuit review's en andere fora's, ben ik tijdelijk niet enorm actief geweest. Goed bord, niet te duur,
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
Prijs: € 299.00
Onderbouwing: Tjah... iedereen hier kent hem wel
CPU Koeler: Arctic Processor Koeler F7-PRO Intel
Prijs: € 21.50
Onderbouwing: Bekende stiller koeler om op de processor te zetten. Koelt goed en maakt geen herrie.
Videokaart: Asus Videokaart PCI-e GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 2xDVI
Prijs: € 434.00
Onderbouwing: Nieuwe DX10 kaart wat denk ik wel een pre is aangezien ik geen zin heb snel weer nieuwe gfx te kopen. Daarnaast is hij vele malen beter dan de gebruikelijke videokaart.
Geheugen: 2x Corsair 1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 XMS
Prijs: € 307.00
Onderbouwing: Corsair geheugen, goede naam, goede qualiteit. Daarnaast zit er een goede garantie bij.
Prijs: 2x Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS
Prijs: € 189.50
Onderbouwing: De hdd's voor de opslag. Spreekt voor zich.
Monitor: ViewSonic CRT Monitor E96f+SB 19" (zwart)
Prijs: € 199.00
Onderbouwing: Zat enorm te twijfelen tussen crt en tft. Maar aangezien crt nog altijd een betere refreshrate heeft gaat hier mijn voorkeur naar uit.
Muis/Muispad: Steelpad Aimbot (Intellimouse 3.0)
Prijs: € 74.95
Onderbouwing: Zeer fijne muis en muispad. Hoort bij elkaar.
Toetsenbord: zBoard keyboard + CS Keyset
Prijs: €60
Onderbouwing: Fijn toetsenbord, of het ook nog goede qualiteit is, weet ik niet. Maar dat merken we vanzelf wel.
Totaal incl. BTW: € +-2000
Doeleinden:
Met deze computer wil ik games gaan spelen, dit is niet het voornamelijkste, maar wanneer ik ze wil spelen, moet dit mogelijk zijn. Tevens wil ik op de toekomst voorbereid zijn met mijn hardware. Naast het gamen, word er natuurlijk gerarred em geparred.
Graag wat kritiek/opmerkingen omtrend het samengestelde systeem. Denk zelf dat het allemaal wel snor zit. Zelf heb ik nog een DVD Brander en een Speler. Natuurlijk ook nog de benodigde hdd's en geluidskaart.