Toon posts:

Game, rar, par & Office pc

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Behuizing: Antec Big Tower Nine Hundred ATX no PSU
Prijs: € 108.00
Onderbouwing: Zeer mooie kast, ik had als eis dat er 6 hdd's in de kast zouden moeten passen. Volgens het boekje zou dit mogelijk moeten zijn. Daarnaast staat Antec wel voor qualiteit.

Voeding: OCZ Powersupply GameXStream 600W
Prijs: € 111.50
Onderbouwing: Goede voeding, 600W dat zeer zeker dat ik dan genoeg heb, en geen gevaar voor mijn systeem heb.

Moederbord: Asus P5B Deluxe iP965, SATA2 RAID, GLAN
Prijs: € 172.50
Onderbouwing: Vanuit review's en andere fora's, ben ik tijdelijk niet enorm actief geweest. Goed bord, niet te duur,

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
Prijs: € 299.00
Onderbouwing: Tjah... iedereen hier kent hem wel :) Ik dus ook..

CPU Koeler: Arctic Processor Koeler F7-PRO Intel
Prijs: € 21.50
Onderbouwing: Bekende stiller koeler om op de processor te zetten. Koelt goed en maakt geen herrie.

Videokaart: Asus Videokaart PCI-e GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 2xDVI
Prijs: € 434.00
Onderbouwing: Nieuwe DX10 kaart wat denk ik wel een pre is aangezien ik geen zin heb snel weer nieuwe gfx te kopen. Daarnaast is hij vele malen beter dan de gebruikelijke videokaart.

Geheugen: 2x Corsair 1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 XMS
Prijs: € 307.00
Onderbouwing: Corsair geheugen, goede naam, goede qualiteit. Daarnaast zit er een goede garantie bij.

Prijs: 2x Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS
Prijs: € 189.50
Onderbouwing: De hdd's voor de opslag. Spreekt voor zich.

Monitor: ViewSonic CRT Monitor E96f+SB 19" (zwart)
Prijs: € 199.00
Onderbouwing: Zat enorm te twijfelen tussen crt en tft. Maar aangezien crt nog altijd een betere refreshrate heeft gaat hier mijn voorkeur naar uit.

Muis/Muispad: Steelpad Aimbot (Intellimouse 3.0)
Prijs: € 74.95
Onderbouwing: Zeer fijne muis en muispad. Hoort bij elkaar.

Toetsenbord: zBoard keyboard + CS Keyset
Prijs: €60
Onderbouwing: Fijn toetsenbord, of het ook nog goede qualiteit is, weet ik niet. Maar dat merken we vanzelf wel.

Totaal incl. BTW: € +-2000

Doeleinden:

Met deze computer wil ik games gaan spelen, dit is niet het voornamelijkste, maar wanneer ik ze wil spelen, moet dit mogelijk zijn. Tevens wil ik op de toekomst voorbereid zijn met mijn hardware. Naast het gamen, word er natuurlijk gerarred em geparred.

Graag wat kritiek/opmerkingen omtrend het samengestelde systeem. Denk zelf dat het allemaal wel snor zit. Zelf heb ik nog een DVD Brander en een Speler. Natuurlijk ook nog de benodigde hdd's en geluidskaart.

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 18:03
Dat ziet er zeer goed uit. Wil je ook nog die HD's in RAID zetten? Dan zal ik je RAID-0 advisereb wabt die seagates gaan erg hard. Als ik het geld er voor over had zou ik ook voor ongeveer deze configuratie zijn gegaan op dit moment.

Verwijderd

Topicstarter
Raid0 is snelheid toch? Striping... of...

Enige nadeel vind ik is dat je met sata drivers voor installatie alleen via floppy kan werken, maar wil geen floppydisk meer in mn pc ..

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Wil je over gaan klokken? Als je dat niet wilt dan kan je volgens mij gewoon het beste voor pc4200 geheugen gaan. Pc 6400-geheugen is niet veel beter maar het scheelt toch heel wat geld. Dan zou ik dat geld uitgeven aan een beter scherm, met een hogere resolutie etc.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:32:
Enige nadeel vind ik is dat je met sata drivers voor installatie alleen via floppy kan werken, maar wil geen floppydisk meer in mn pc ..
Als je gewoon een recente Windows installatie CD neemt (bijvoorbeeld Windows XP SP2) heb je geen diskette nodig met SATA drivers hoor. Het werkt dan direct out of the box.

omniscale.nl

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Zet je er gelijk vista op heb je dat probleem ook niet meer.
Maar over het rar en parren, ik heb twee raptors in raid0 maar kan nu niet echt zeggen dat het altijd sneller is.
Het snelste is twee losse raptors en je extract van uit de ene schijf naar de andere hierdoor kan zo de cpu de bottleneck worden.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
Ik zou opletten met die voeding, misschien was het alleen bij die van mij .. maar als dat ding niet te warm werd werd de fan terug gethrottled en begon de fan heel irritant te piepen.

Het is aan de andere kant wel 'n Super voeding !

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De Intel chipset van het moederbord dat je gekozen hebt heeft net als nagenoeg alle andere Intel chipset legacy support waardoor je helemaal geen drivers hoeft te laden tijdens de installatie van XP. Een standaard Windows XP installatiecd zal de aangesloten SATA-drives correct herkennen.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

lamko schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:56:
Zet je er gelijk vista op heb je dat probleem ook niet meer.
Maar over het rar en parren, ik heb twee raptors in raid0 maar kan nu niet echt zeggen dat het altijd sneller is.
Het snelste is twee losse raptors en je extract van uit de ene schijf naar de andere hierdoor kan zo de cpu de bottleneck worden.
Klopt, maar het laadt wel ontzettend snel binnen programma's.
Verder ziet het er naar uit dat je het systeem met goed verstand in elkaar hebt gezet, mijn insziens niets meer aan doen :)

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is mooi dan... scheelt weer. DE 8800GTS in tegenstelling tot de GTX, scheelt +-100-200 euro.. prestatie gericht, wat is het grote verschil qua prijs?

Daarnaast heb ik voor dat geheugen omdat ik nu nog niet wil overclocken, maar dat eventueel wel wil kunnen over een tijdje, wanneer ik er meer tijd voor heb.

Maar vista, is die al beschikbaar dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 14:03 ]

Verwijderd

Waarom toch gaan voor een CRT monitor ? Gebruik al jaren TFT's en het beeld is scherper. Ook met gamen maakt het niets meer uit, meeste games ondersteunen gewoon goed TFT. En inplaats van een vierkant scherm zou ik, persoonlijk, voor een breedbeeld gaan, 20 inch ofzo, is ook weer lekkerder voor films kijken en met multitasking kun je netjes 2 vensters naast elkaar draaien.

Ken zelf een aantal gamers die ook nog steeds zweren bij een CRT scherm, maar ondertussen zitten ze wel met een Xbox360 op een LCD scherm te gamen. Daarbij komt dat je geen optimale voor HD kwaliteit heb op een CRT en digitale signaal overdracht is toch wat sneller, is nu dus nog steeds digitaal-analoog, zonde als je zo een kaart erin heb zitten. Maar goed, het is persoonlijk. Heb nu zelf een 20inch TFT breedbeeld en zou niet meer anders willen :)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is die videokaart al echt DX10? Aan de andere kant wel erg duur...

Is het niet slimmer om even te wachten zodat de DX10 kaarten meer mainstream worden en er dan een kopen? Misschien heb je ook nog een videokaart over..

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:06:
Is die videokaart al echt DX10? Aan de andere kant wel erg duur...

Is het niet slimmer om even te wachten zodat de DX10 kaarten meer mainstream worden en er dan een kopen? Misschien heb je ook nog een videokaart over..
Heb geen videokaart over, maar heb goede verhalen over de videokaart gehoord.

Reactie omtrend scherm:

Cs1.6 ondersteund geen breedbeeld. Waardoor ik met widescreen altijd twee zwarte randen zou krijgen wat ik dus al zeker niet wil. Vandaar dat ik ga voor geen breedbeeld.

Tevens de refreshrate, deze kan 160hz aan. TFT max 75... Merk je zeker wel..

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:08:
[...]

Reactie omtrend scherm:

Cs1.6 ondersteund geen breedbeeld. Waardoor ik met widescreen altijd twee zwarte randen zou krijgen wat ik dus al zeker niet wil. Vandaar dat ik ga voor geen breedbeeld.

Bij een CRT krijg ik heel erg hoofdpijn op 60hz, op mijn Samsung TFT op 60hz heb ik hier helemaal geen last van, het beeld is zelf veel rustiger dan mijn CRT.
Je kan hier echt niet gewoon vergelijken, het zijn appels en peren.

Je kan veel beter een goede TFT kopen.
In a CRT, the scan rate is controlled by the vertical sync signal generated by the video controller, ordering the monitor to position the electron gun at the upper left corner of the raster, ready to paint another frame. It is limited by the monitor's maximum horizontal scan rate and the resolution, since higher resolution means more scan lines. Increasing the refresh rate decreases flickering, reducing eye strain.

...

Much of the discussion of refresh rate does not apply to LCD monitors. This is because while a phosphor on a CRT will begin to dim as soon as the electron beam passes it, LCD cells open to pass a continuous stream of light, and do not dim until instructed to produce a darker color.

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 14:19
[...]

Reactie omtrend scherm:

En toch is widescreen wel aan te raden. Je geeft zelf aan het systeem voor op de lange termijn te willen gebruiken. In de zin van games die in de toekomst uitkomen goed spelen. Laatste tijd krijgen steeds meer spellen 'out of the box' widescreen support. En een handjevol spellen is met behulp van hacks @widescreengamingforum.com breedbeeld te maken. En die paar spellen waarbij dat niet gaat, helaas.

Widescreen is gewoon zoveel leuker om te spelen als je die mogelijkheid hebt. Ook is je bureaublad effectiever te gebruiken. Ik zou in elk geval niet meer zonder kunnen. En ik ben zelf ook maar een 'soms gamer' en speel alleen de beste spellen. En die hebben bijna altijd wel widescreen support. Behalve die baggergames van EA, die vooralsnog altijd 4:3 zijn, terwijl de consoleversies wel breedbeeld kunnen...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik zou zelf ook gewoon voor een CRT gaan. Ze zijn een stuk goedkoper dan TFT's die goed genoeg zijn om met CRT's te concurreren, hebben een betere kleurweergave en ondersteunen veel hogere resoluties dan TFT schermen. Ook hebben CRT's geen last van een native resolutie, maar geven op elke resolutie scherp beeld.

Verder ziet je samengestelde systeem er goed uit. Ik zou er in ieder geval verder niks aan veranderen. :)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

[...]

Reactie omtrend scherm:

CS 1.6 ondersteund wel widescreen en zwarte randen krijg je niet bij een widescreen als het niet door een spel word ondersteund, nog niet gezien in ieder geval op mijn systeem. Verder de refreshrate's, zoals die vroeger waren, moet je echt eens vergeten, het is achterhaald en kan je niet echt meer vergelijken.

Maar als ik je een advies mag geven, voordat je tot aanschaf over gaat, ga eens de 2 monitoren testen naast elkaar in een winkel testen, alleen die ervaring kun je werkelijk tot inzichten verschaffen. Overigens, wat de TFT/LCD panels zo snel hun succes hebben opgeleverd, is toch wel dat je meer bureau blad ruimte over houd. De licht opbrengst, bij een goed scherm, is ook vele malen groter en de kleuren vele malen mooier.

En op de computer werken geeft je ook veel meer buroblad ruimte. Werk zelf met een 1680-1050 reso en dan kan ik 2 vensters naast elkaar openen, zoals Word/Excel, zonder te moeten knijpen met de oogjes en met volledige werkruimte in beide zonder scrollbars.

Ik kijk ook veel TV tegenwoordig via mijn scherm, of door de TV kaart of online streaming, en ook dat werkt prettig als je docu's typed. Wil zelfs naar 30inch toe, ivm. multitasking, op 1 scherm alles kunnen doen tegelijkertijd.

Maar goed, als je echt een CRT scherm wil, dan moet je dat gewoon doen. Maar doe het dan wel om de juiste reden. CRT is over 1 jaar niet meer te krijgen, en voor zover ik de kwaliteit zie, worden er niet meer zulke goeie beeldkanonnen genaakt als voorheen ;)

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat degene hier boven dus ook zegt. CS ondersteund dus wel widescreen. Ik game dan ook geregeld op een resolutie van 1280 * 800. :)

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41

aerofreak

Steve Jobs

Paddixx schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:37:
Ik zou zelf ook gewoon voor een CRT gaan. Ze zijn een stuk goedkoper dan TFT's die goed genoeg zijn om met CRT's te concurreren, hebben een betere kleurweergave en ondersteunen veel hogere resoluties dan TFT schermen. Ook hebben CRT's geen last van een native resolutie, maar geven op elke resolutie scherp beeld.

Verder ziet je samengestelde systeem er goed uit. Ik zou er in ieder geval verder niks aan veranderen. :)
hoeft helemaal niet duurder te zijn :)

een mooi 19" tft wide screen €200 linkje

[ Voor 66% gewijzigd door aerofreak op 12-11-2006 18:30 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Naar dit gelezen te hebben: http://www.3dcenter.org/artikel/c2d_vs_am2/index7.php
Het scheelt maar +-10% als je een 4600+ AMD X2 hebt in tegenstelling tot een E6400. De C2D wint wel van de AMD maar is zeker niet dominant. Vind het verschil namelijk minimaal...

Zat namelijk te twijfelen om een barebone te pakken met die hardware.

Alleen dan kom je bij AM2 of 775 uit. Shuttles zijn beide evenduur. Enige verschil word dan de proc. De rest is compatible. AMD 64 X2 4200+ overclocken naar 2.6/2.8Ghz, E6300, E6400 of E6600.

Wat moet ik van de 1950Pro verwachten en welke processor is het beste voor die videokaart, wil namelijk niet dat de processor veel sneller is dan de GPU, zonde van het geld imo.

Daarnaast ga ik voor de 22" Acer voor +- 350 euro. Ga toch voor een tft dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 20:17 ]

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:16:
offtopic:
Naar dit gelezen te hebben: http://www.3dcenter.org/artikel/c2d_vs_am2/index7.php
Het scheelt maar +-10% als je een 4600+ AMD X2 hebt in tegenstelling tot een E6400. De C2D wint wel van de AMD maar is zeker niet dominant. Vind het verschil namelijk minimaal...

Zat namelijk te twijfelen om een barebone te pakken met die hardware.

Alleen dan kom je bij AM2 of 775 uit. Shuttles zijn beide evenduur. Enige verschil word dan de proc. De rest is compatible. AMD 64 X2 4200+ overclocken naar 2.6/2.8Ghz, E6300, E6400 of E6600.

Wat moet ik van de 1950Pro verwachten en welke processor is het beste voor die videokaart, wil namelijk niet dat de processor veel sneller is dan de GPU, zonde van het geld imo.

Daarnaast ga ik voor de 22" Acer voor +- 350 euro. Ga toch voor een tft dan.
Kan je bij een barebone dan zoveel harde schijven plaatsen?

Maar over je monitor:
Je wilde eerst voor een 19i crt-monitor gaan. Deze is te vergelijken met een 17inch tft-monitor, wordt door iedereen gezegd (incl door mij, maar dat zegt niet zoveel).
Waarom zoveel groter?
Heb je gekeken of die Acer een game-monitor is?
Dus eigenlijk: wat is je onderbouwing?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die Acer is een prima game monitor. Totaal geen last van ghosting. Het speelt ook geweldig op de native resolutie, ziet er erg mooi uit, goeie keus :)

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41

aerofreak

Steve Jobs

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-01 17:22

Je hoeft alleen de raid drivers te installeren. Dit kan je met floppy doen, of met een usb stick.
Ik zelf heb het gedaan met slipstreamen. Je moet dat doen met nlite, hij laad ze dan ook automatisch, erg handig!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
RoD schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:21:
Die Acer is een prima game monitor. Totaal geen last van ghosting. Het speelt ook geweldig op de native resolutie, ziet er erg mooi uit, goeie keus :)
http://tweakers.net/productsurvey/survey/3422
klopt dus (zie nu pas dat t een review van jou is ;))
Maar toch kwam die opmerking van de TS op me over dat hij er maar 1 gekozen had, vandaar mijn vraag dus aan hem waarom.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus inderdaad die review van RoD gelezen, maar ook gewoon kwam hij bij vele andere websites goed in het licht te staan. Daarnaast is het geen geld voor 22" TFT vergeleken met andere. Vandaar mijn keuze voor dat scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Eind lijst:

Shuttle Barebone SD37P2 € 378,99
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed € 254,20
Sapphire VGA Radeon X1950 Pro 256 MB € 146,77
2x Mushkin DDR2 XP2-5300 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 3 € 238,66
2x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 161,34
Acer AL2216WSD 22 Inch, 5 Ms, Geen Speakers, Zwart / Zilver € 309,24
2x Cooler Master X-Craft USB2.0 3,5" HDD Box (Zilver) € 67,22
Sennheiser Headset PC160 Stereo, Zwart / Zilver € 71,22
Steelpad Aimbot Het Pakket Bestaat Uit Een Microsoft Intelli Explorer 4.0 Muis En Een Steelpad 4S, Zwart € 44,54 € 44,54
2x Logitech Gamepad Rumblepad II Gamepad € 42,02

Totaal: € 2136

Naar verkoop huidig systeem en laptop ga ik deze dan halen. Nog op en aanmerkingen op mijn eindlijst? 2x ext case voor mijn 2 ide HDD's die ik hier heb liggen met data...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 02:20:
Eind lijst:

Shuttle Barebone SD37P2 € 378,99
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed € 254,20
Sapphire VGA Radeon X1950 Pro 256 MB € 146,77
2x Mushkin DDR2 XP2-5300 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 3 € 238,66
2x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 161,34
Acer AL2216WSD 22 Inch, 5 Ms, Geen Speakers, Zwart / Zilver € 309,24
2x Cooler Master X-Craft USB2.0 3,5" HDD Box (Zilver) € 67,22
Sennheiser Headset PC160 Stereo, Zwart / Zilver € 71,22
Steelpad Aimbot Het Pakket Bestaat Uit Een Microsoft Intelli Explorer 4.0 Muis En Een Steelpad 4S, Zwart € 44,54 € 44,54
2x Logitech Gamepad Rumblepad II Gamepad € 42,02

Totaal: € 2136

Naar verkoop huidig systeem en laptop ga ik deze dan halen. Nog op en aanmerkingen op mijn eindlijst? 2x ext case voor mijn 2 ide HDD's die ik hier heb liggen met data...
Ben blij dat je niet gekozen hebt voor een CRT scherm _/-\o_ maar begrijp je ommezwaai niet van tower naar barebone, omdat je in je TS ook stelt dat je een systeem naar de toekomst gericht wil hebben. Stel je wil er later een andere graka in hebben dan kun je al problemen hiermee krijgen, de nieuwe 8800 kaarten laten al zien dat ze langer zijn dan wat we gewend zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ahzo.... ok... Naja weetje, ik wil gewoon niet al te veel besteden atm, maar wel goede performance en makkelijke uitbreidmogelijkheden. Heb ook gekeken naar een Antec Sonata II met 450W voeding.

Denk zelf dat ik op dit moment aan 1GB genoeg geheugen heb. De externe apparaten zoals headset, scherm, muis, toetsenbord en 2 gamepads staan vast. De rest is all open voor mind.

Denk daarbij aan toekomstige uitbreidingen. Op dit moment heb ik 2 IDE hdd's hier liggen die ik in het systeem wil implenteren.

Eventueel over een jaar quad core + dx10 kaart dan. Eventueel extra GB zodat vista lekker draait. Dus wat kan ik het beste nemen.

Hoe minder geld hoe beter. Want dan kan ik dat bij de volgende upgrade weer gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 23:02 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).

RAID FAQ
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:03:
Ok, dat is mooi dan... scheelt weer. DE 8800GTS in tegenstelling tot de GTX, scheelt +-100-200 euro.. prestatie gericht, wat is het grote verschil qua prijs?
Tweakers.net - Acht GeForce 8800 GTX en GTS-kaarten getest
Daarnaast heb ik voor dat geheugen omdat ik nu nog niet wil overclocken, maar dat eventueel wel wil kunnen over een tijdje, wanneer ik er meer tijd voor heb
Dan kun je het beter nú al kopen. Immers moet je weer opnieuw geheugen kopen zodra je gaat overclocken en een beetje geheugenbandbreedte beschikbaar wilt hebben.
Maar vista, is die al beschikbaar dan?
Tweakers.net - Search / vista en GoT Search - Windows Vista
Je kunt zélf meer dan genoeg vinden over Microsoft Windows Vista.

Meer vragen ga ik niet behandelen omdat je dat prima zelf kunt. Een beetje inzet tonen mag ook wel :) Benchmarks, reviews en ervaringen zoeken is niet zó moeilijk.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.