Toon posts:

Webserver problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik hoop dat dit het juiste forum is en zo niet, sorry daarvoor.

Ik heb nu vanalles geprobeerd en allerlei dingen gedaan die overal gepost werden maar ben er niet verder mee gekomen..

Het zit em dus zo: Ik heb via XAMPP een kleine webserver runnen voor een online MMORPG maar dit blijkt niet te werken. De gameserver zelf werkt volledig ( heb de poort ervan in de router naar mijn lokaal IP doorgeforward ). Ook kan ik via localhost de website zelf bezoeken , zelfs als ik mijn externe ip ingeef ( met http:// ervoor ) kom ik op de website terecht. Alleen komen anderen niet op de website terecht.

Mijn specs :
Laptop Dell Latitude 505
OS : Windows Vista ( i know niet goed voor webserver misschien maar het zijn ook geen 100.000 bezoekers die ik verwacht en zoals ik al zei ik kan de website zelf wel krijgen in mijn browser )

Iemand enig idee aan wat dit ligt?

Verwijderd

Port 80 forwarden, net zoals je de port voor je gameserver geforward hebt.

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik opengezet, 80,344,8080,... nog altijd niks

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Draait de webserver een firewall? In dat geval wordt het verkeer wellicht daardoor geblokkeerd.
Dat zou verklaren waarom je er via localhost wel op kunt maar niet op afstand.
Klik op www.grc.com even door naar ShieldsUp om de betreffende poorten te scannen.

[ Voor 22% gewijzigd door Rone op 12-11-2006 01:41 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
hij zegt dan bij status : Stealth

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Welke ISP heb je? Er zijn er nog steeds die dit soort dingen tegenhouden, helaas..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 15:52
Dan kan de scanner de poorten dus niet als open zien. Dit kan dus óf betekenen dat je de poort(en) verkeerd hebt geforward óf dat een firewall deze eventueel alsnog dichthoud. Zie of je een firewall hebt en of deze eventueel niet het verkeer blokkeerd (zet om te testen je firewall eens voor de grap héél even uit)

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik Telenet ( in belgië )

in de router pagina heb ik bij Firewall via Virtual Servers voor alle poorten die ik gebruik ingevuld en gelinkt naar mijn intern IP adres. ga het nu ff proberen zonder router.

Verwijderd

Topicstarter
heb windows firewall uitgezet, heb zelfs router uitgezet en rechtstreek mijn laptop op internet gezet en nog steeds kan niemand op mijn webserver komen. Enige oplossing die ik zie is dat mijn ISP poorten blokt.. een manier om die te omzeilen? of is het nog iets anders?
Pagina: 1