Hi,
Ik ben van plan om mijn smc 7204 modem/router en conceptronic AP te vervangen door een deftige router die aan de volgende eisen moet voldoen:
-ADSL2+
- geschikt voor p2p: ~300 connecties aankunnen
- wlan: goede ping, deftige range, stabiele verbinding
- geschikt voor VOIP
Ik heb verschillende threads over draytek hardware gelezen en meestal zijn mensen tevreden alhoewel er ook problemen zijn met nieuwere modellen.
2700VG heeft alles wat ik nodig heb en de PSTN lifeline is iets dat er bij 2800VG ontbreekt. 2800VG heeft wel een usb poort voor de printer maar ik ben niet zeker of mijn printer wordt ondersteund (hp deskjet 5740).
Mijn vraag voor de eigenaars van 2700 of 2800 modellen:
-gaat de router blokkeren wanneer jullie emule of een andere p2p programma gebruiken?
-welke afstand kan overbrugd worden met wlan? Last gehad van disconnects?
-problemen gehad met voip?
-enige andere opmerkingen of adviezen?
alvast bedankt
Ik ben van plan om mijn smc 7204 modem/router en conceptronic AP te vervangen door een deftige router die aan de volgende eisen moet voldoen:
-ADSL2+
- geschikt voor p2p: ~300 connecties aankunnen
- wlan: goede ping, deftige range, stabiele verbinding
- geschikt voor VOIP
Ik heb verschillende threads over draytek hardware gelezen en meestal zijn mensen tevreden alhoewel er ook problemen zijn met nieuwere modellen.
2700VG heeft alles wat ik nodig heb en de PSTN lifeline is iets dat er bij 2800VG ontbreekt. 2800VG heeft wel een usb poort voor de printer maar ik ben niet zeker of mijn printer wordt ondersteund (hp deskjet 5740).
Mijn vraag voor de eigenaars van 2700 of 2800 modellen:
-gaat de router blokkeren wanneer jullie emule of een andere p2p programma gebruiken?
-welke afstand kan overbrugd worden met wlan? Last gehad van disconnects?
-problemen gehad met voip?
-enige andere opmerkingen of adviezen?
alvast bedankt