Geluidskaart met Q-sound gezocht

Pagina: 1
Acties:

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoi Mensen,

Ik vind CD's met Q-Sound heel erg mooi klinken. Nu heb ik vernomen dat er ook geluidskaarten zijn of zijn geweest die ook die optie hadden voor gewone muziek te luisteren in Q-sound techniek.
De Philips Acoustic Edge bijvoorbeeld. Die kan ik echter nergens meer te koop vinden. Weet iemand of er nog kaarten verkocht worden die die functie van Q-Sound ondersteunt? Of waar ik eventueel een Philips Acoustic Edge kan kopen?

Groeten
heracles

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het klinkt misschien heel gek, maar heb je bijvoorbeeld al op http://tweakers.net/aanbod gekeken?
Tevens kan je ook bij Google kijken en sites zoals Marktplaats en eBay... :)

Als je Google't kom je bijvoorbeeld uit op deze pagina op qsound.com :)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 11-11-2006 23:45 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 01:04
Hercules Fortissimo 4

[ Voor 47% gewijzigd door Z-Dragon op 11-11-2006 23:44 ]

^ Wat hij zegt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je hebt ook een WinAmo plugin van Q-Sound. Zal softwarematig minder zijn dan een kaart die het hardwarematig ondersteunt (idd, de Fortissimo 4!), maar is goedkoper ;)

• heracles
GJ-tje schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:40:
Het klinkt misschien heel gek, maar heb je bijvoorbeeld al op http://tweakers.net/aanbod gekeken?
Tevens kan je ook bij Google kijken en sites zoals Marktplaats en eBay... :)

Als je Google't kom je bijvoorbeeld uit op deze pagina op qsound.com :)
Ja, had wel wat gegoogled, maar kwam op sites uit als ciao-shopping ed. En fora vooral.
Maar ik zie daar nog geen geluidskaart te koop staan btw? :)
Dankje :D :>
Exorcist schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:02:
Je hebt ook een WinAmo plugin van Q-Sound. Zal softwarematig minder zijn dan een kaart die het hardwarematig ondersteunt (idd, de Fortissimo 4!), maar is goedkoper ;)
Eens kijken of die hetzelfde resultaat ongeveer geeft :), zou weer geld voor een nieuwe geluidskaart besparen, nietwaar? :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

heracles schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:07:
Ja, had wel wat gegoogled, maar kwam op sites uit als ciao-shopping ed.
Per definitie altijd googelen met -prices. Ben je meteen af van een hele berg zooi websites die alleen maar spul willen verkopen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• heracles
voodooless schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:16:
[...]

Per definitie altijd googelen met -prices. Ben je meteen af van een hele berg zooi websites die alleen maar spul willen verkopen.
Dankje, dit truukje kende ik nog niet :)

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:04
Als je gezocht had op de acoustic edge dan zul je mijn naam tegengekomen zijn. Ikzelf heb jaren zo'n ding gehad voor AV/PC

het Q-sound algoritme klinkt erg lekker en zeker beter dan Dolby Pro Logic II
het is een algorithme dus ook met software te emuleren.
De mooiste functie is dat het een Dolby Digital stream kan analiseren en meer effecten naar de achterkanalen kan sturen zodat de beleving veel intenser wordt.
CSI kijken was altijd een leuke belevenis...wat q-sound met een simpel stereosignaal kan doen is echt ongelofelijk.

diskeltische lurker

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een Audiotrak prodigy werkt ook met QSound + je kan ook een Terratec Aureon Space omflashen naar een Audiotrak prodigy.
Die VIA geluidschip op die kaarten zorgt zowiezo voor een erg goed geluid zonder QSound.

How do you save a random generator ?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 01:04
Als ik de TS zo hoor is dat een beetje overdreven, maar ik kan het niet anders dan met je eens zijn dat de AudioTrack Prodigy 7.1(LT) een gewéldige kaart is (die ik zelf heb ;)). Kraakhelder geluid en m'n X-Fi is er niks bij. :) De Hercules Fortissimo 4 heeft echter dezelfde chip maar iets mindere DAC's.

[ Voor 14% gewijzigd door Z-Dragon op 13-11-2006 11:53 ]

^ Wat hij zegt.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Mijn kaart: M-Audio Revolution 7.1, heeft SRS Surround met Cinema en Music modus.. dat geeft ook een erg mooi effect voor stereo geluid upmix naar 5.1 Surround...

Enige dat ik ken dat QSound gebruikt is het spel Dungeon Keeper 2 :p.. maar dat werkt dan gewoon via directsound...

[ Voor 26% gewijzigd door BiG-GuY op 13-11-2006 11:56 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1