[PC] Splinter Cell: Double Agent / d3ddrv.dll probleem

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb gisteren Double Agent gekocht en geïnstalleerd, maar krijg bij het opstarten meteen een d3ddrv.dll foutmelding en kan de game dus niet spelen. Ik had al DirectX 9.0c op m'n systeem staan, heb daarna nog de met de game meegeleverde DirectX geprobeerd.

Systeem:

AMD Athlon 64 X2 4600+ (met meest recente CPU driver en ook de AMD dualcore optimizer)
2gb RAM
ATi Radeon X1950XTX met ATi Catalyst 6.10 drivers

Dit onder Windows XP SP2 en de game gepatched naar v1.01.

Enig idee hoe dit op te lossen?

-- Edit: er schoot me zojuist te binnen dat ik dit wel 's eerder heb meegemaakt en kon verhelpen door m'n forced refreshrates uit te schakelen. Die heb ik dus via ReForce geforceerd. Probleem is nu, ik kom nu wel in het menu, maar als ik een trainingsmissie wil doen krijg ik alsnog een d3ddrv.dll foutmelding èn daarna een Microsoft Visual C++ Runtime (of zoiets) foutmelding over het afsluiten in "an unusual way".

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 11-11-2006 22:53 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
En gefixed - door mijn monitordriver te vervangen. Was een tip op het Ubisoft forum. De driver voor mijn monitor heb ik door een plug & play driver vervangen en nu werkt de game wel. Problem solved.

Kortom: eventuele refreshrate-fixes uninstallen of disablen en evt. vervolgens nog je monitordriver vervangen.

[ Voor 68% gewijzigd door Wildfire op 12-11-2006 20:33 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe