Windows xp/vista dualboot, problemen....

Pagina: 1
Acties:

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-03 13:38
Hallo,

Ik heb laatst windows vista geinstalleerd (build 5840), ik heb deze versie als main OS geinstalleerd na aankoop van nieuwe hardeschijf. Dit ging allemaal goed, windows draait heel lekker en in games heb ik nagenoeg geen performance verlies.

Maar nu heb ik Darkstar One gekocht en geinstalleerd maar als ik hem probeer op te starten, sluit het spel zich af, verder alleen een schermpje waarin staat dat er een ernstige fout is opgetreden, wat voor ernstige fout zeggen ze er weer niet bij.... (iemand anders ervaringen met dit spel, op windows vista?)

Nu wil ik dus proberen om een xp/vista dualboot te maken, maar dan moet ik volgens mij eerst xp installeren en daarna vista... dan ben ik veel data weer kwijt.

Dus mijn vraag, is het mogelijk als ik alleen vista heb geinstalleerd, windows xp erbij te installeren?

originele signatures zijn top!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kunt met Vistaboot een backup maken van je huidige (dual)boot situatie.
Je kunt dan XP installeren en met de tool er weer voor zorgen dat Vista als dual-boot optie staat.

[ Voor 19% gewijzigd door Agent-X op 11-11-2006 22:25 ]

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-03 13:38
Agent-X schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:20:
Je kunt met vistaboot (programma) een backup maken van je huidige (dual)boot situatie.
Je kunt dan XP installeren en met de tool er weer voor zorgen dat Vista als dual-boot optie staat.
Dat ziet er veelbelovend uit, even naar kijken.
thnx

originele signatures zijn top!