[win XP] HELP: wil niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:15
Na een mislukte ubuntu install (bleef hangen bij de GRUB bootloader) wil mn systeem niet meer opstarten. Ik heb de faq gevolgd en het volgende gedaan:

bootfix c:
fixmbr c:
copy d:\I386\NTLDR c:\
copy d:\I386\NTDETECT.COM c:\
bootcfg /rebuild -> windows geselecteerd, naam gegeven en als optie /fastdetect

nog steeds krijg ik de melding

NTLDR is missing

waarom werkt dit niet? :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boot eens naar de recovery console en voer vanaf daar fixboot en fixmbr ui. Een driveletter hoef je daar niet echter te zetten (sterker nog, volgens mij werkt dat niet eens goed).
Anders de setup starten en kiezen voor de repair optie.

• jaapstobbe
bootfix heeft het over schijf e:\ raar genoeg :S

ik heb geprobeerd wat jij zei, maar nog altijd diezelfde error

ik heb denk ik wel 20 verschillende, deels dezelfde oplossingen geprobeerd, ga er toch maar windows opnieuw installeren.... waarom werkt dit bij iedereen maar niet bij mij :(

ik smeek jullie...is er misschien nog iets wat ik kan proberen?

mn hele C:\ installatie moet gewoon in orde zijn, die ^%#^%#ubuntu die ik al 2 weken tevergeefs probeer te installen, heeft het in de war gegooid...als er een oplossing is laat het me plz weten. mn windows installatie was juist zo gefinetuned en alles werkte zo prima :)

[ Voor 37% gewijzigd door jaapstobbe op 11-11-2006 22:35 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Voer eens chkdsk /r uit vanuit de recovery console. Wil wel eens helpen. Bij een beschadigde ntldr zou fixboot en fixmbr voldoende moeten zijn.
Als je de schijf in meerdere partities verdeeld hebt probeer het dan eens door alleen de Windows partitie te laten staan en dan fixboot en fixmbr uit te voeren.

Je zegt bootfix maar ik neem aan dat je fixboot bedoelt... anders gaat het inderdaad niet werken :+

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

jaapstobbe schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:32:
bootfix heeft het over schijf e:\ raar genoeg :S

ik heb geprobeerd wat jij zei, maar nog altijd diezelfde error

ik heb denk ik wel 20 verschillende, deels dezelfde oplossingen geprobeerd, ga er toch maar windows opnieuw installeren.... waarom werkt dit bij iedereen maar niet bij mij :(

ik smeek jullie...is er misschien nog iets wat ik kan proberen?

mn hele C:\ installatie moet gewoon in orde zijn, die ^%#^%#ubuntu die ik al 2 weken tevergeefs probeer te installen, heeft het in de war gegooid...als er een oplossing is laat het me plz weten. mn windows installatie was juist zo gefinetuned en alles werkte zo prima :)
bootfix is geen commando vanuit de recovery console. Je moet fixboot gebruiken.
Op welke disk staat je bootsector? als hij het over een E: heeft dan zou ik eens kijken of die schijf nog wel aanwezig is.

Anders zou ik gewoon windows even opnieuw installeren mocht dit niet lukken.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Heb je de computer uitgeschakeld toen hij misschien vast stond, en met belangrijke dingen bezig was ? Probeer eens met een bootdisk in DOS te booten, en zorgen dat je ntldr.exe heb gedownload en dan ntldr.exe weer op je schijf zetten.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

robvanderaart schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:43:
Heb je de computer uitgeschakeld toen hij misschien vast stond, en met belangrijke dingen bezig was ? Probeer eens met een bootdisk in DOS te booten, en zorgen dat je ntldr.exe heb gedownload en dan ntldr.exe weer op je schijf zetten.
Bedenk wel dat DOS geen NTFS support heeft he, dus dat gaat niet lukken.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kopieren vanuit Recovery Console is minstens net zo makkelijk en heeft hetzelfde effect. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 06:00

Oceria

I've been in between....

Weet je trouwens zeker dat ubuntu niet stiekum toch op C werd geïnstalleerd? Dat zou namelijk ook kunnen verklaren waarom Grub bleef hangen: jij verwijst naar D: terwijl Ubuntu op C stond....

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• jaapstobbe
ik heb ubuntu op d: geinstalled een partitie van de eerste disk, windows c: staat op de andere partitie

bestaat er ook zoiets als ene onafhankelijke bootloader? zodat je niet steeds als linux installaties mislukken (aan de lopende band) weer in de problemen zit?

[ Voor 44% gewijzigd door jaapstobbe op 11-11-2006 23:43 ]

• jaapstobbe
fixboot
fixmbr

chkdsk /r

kopieren NTLDR

alles geprobeerd, geen resultaat..als ik kijk staat alles op de C: partitie er nog op, windows en alles wat er bij hoort

dit moet toch te fixen zijn?

• jaapstobbe
boot failure on previous device krijg ik nu...ik heb zelfs de hele windows repair gedaan...ben ik nou gek?

ik doe dan maar een volledige install op een andere partitie d:, misschien kunnen jullie me dan vertellen hoe ik vanuit daar mn oude c: windows nog kan opstarten?

[ Voor 153% gewijzigd door jaapstobbe op 12-11-2006 01:24 ]

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-03 23:11
hmm kijk eens naar je boot.ini? volgorde fysieke schijven willen wel eens je belettering veranderen met alle gevolgen van dien.

• jaapstobbe
EnderQ schreef op zondag 12 november 2006 @ 01:23:
hmm kijk eens naar je boot.ini? volgorde fysieke schijven willen wel eens je belettering veranderen met alle gevolgen van dien.
kan boot.ini niet inzien, editen of deleten

wat een elende

[ Voor 3% gewijzigd door jaapstobbe op 12-11-2006 01:35 ]

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 06:00

Oceria

I've been in between....

Grub is DE onafhankelijke bootloader. Als grub het niet kan opstarten ben je de choke vergeten....

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Pagina: 1