WINXPPRO] Aanmelden op domein mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 00:09

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Ik heb hier een server staan (win 2003) en daar zijn meerdere XP clients op aangesloten. Nou is het zo dat een van de clients niet kan inloggen op het domein, het lid maken lukt wel. Ik heb al geprobeerd firewalls uit te schakelen, maar helaas. Nu is het wel zo dat er in het logboek van de server (ik weet dat ik daarvoor in Windows Servers en Server-software moet zitten, maar toch even ter informatie mocht de fout toch daar liggen) de volgende melding staat:
De DNS-server kan de inventarisatie die Active Directory voor de zone DOMEINNAAM uitvoert niet voltooien. Deze DNS-server is geconfigureerd om Active Directory-gegevens te gebruiken voor deze zone en kan de zone niet laden zonder deze gegevens. Controleer of Active Directory juist functioneert en voer de inventarisatie van de zone opnieuw uit. De uitvoerige foutopsporingsinformatie is: (mogelijk leeg). De fout wordt beschreven in de gegevens van de gebeurtenis.
Mocht het 'm in die melding zitten, graag even melden, dan maak ik het topic opnieuw aan maar dan in Windows Servers en Server-Software. De XP client draait op de prof versie en is voorzien van SP2. Ook even op GoT en Google gezocht, maar kwam daar helaas niet verder mee.

Bij het aanmelden verschijnt het volgende bericht:
Kan niet aanmelden omdat het domein niet beschikbaar is.
Heb net even de netdiag tool erverheen gehaald met de schakeloptie /fix, maar het hielp helaas niets. Wat kan er nog op de client kan mis zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door GiantLeap op 11-11-2006 23:18 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 00:09

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Laat maar zitten, ik denk dat dit meer een server-side probleem is dan een probleem bij de client.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan vraag je of het topic verplaatst kan worden, dan open je niet zomaar een nieuwe.

Dit topic is gesloten.