NEC ND-2510A: herkent DVD-RW niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb al een aantal jaar een NEC ND-2510A. Deze heeft tot op heden goed gewerkt. Maar op dit moment begint hij kuren te vertonen.

DVD+RW's die voorheen goed beschreven werden geven in zowel Nero als Alcohol een melding als: 'Uw compilatie kan niet op dit medium worden geschreven.' of 'Schijf niet aanwezig'. Het zijn Imation DVD's die nog niet aan het eind van hun latijn zijn.

Nog eventjes wat gegevens: Ik gebruik de laatste officiele firmware en draai op Windows XP Pro SP2.

Ik heb de volgende vragen:
- is dit een probleem van de DVD's
- is mijn writer aan het overlijden
- is hier een oplossing voor.

Natuurlijk heb ik rondgezocht op tweakers en google, maar niks gevonden (wellicht de verkeerde zoektermen gebruikt).

Verwijderd

is het probleem misschien opgetreden na je firmware update? Misschien dat die niet helemaal lekekr is.

• Dmitri
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:48:
is het probleem misschien opgetreden na je firmware update? Misschien dat die niet helemaal lekekr is.
Dat is het probleem niet. De firmware-update is al maanden geleden. Er is geen verband tussen de update en het nu niet meer branden op DVD-RW's.

neemt niet weg dat dit een goeie optie had kunnen zijn

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Lijkt op een vorm van slijtage van of de DVD's of de brander. Heb je de DVD's wel eens volledig gewist, dus geen snelwissen?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Had dit laatst ook met mijn 3520, die was defect..denk ook dat dit bij jou zo is.

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Je zou een ander merk RW kunnen proberen, maar dan blijft het raar dat deze het niet doen. Eigenlijk zou je de brander eens in een ander systeem moeten proberen met dezelfde DVD's. Doet die het dan ook niet, dan is die stuk. Kan je ook even bij je lokale computerboer doen, even een brander aanhangen en iets branden mag niet meer dan een drie kwartier duren (en dat is al ruim).

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

• Dmitri
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Nog wat extra info nav jullie vragen/opmerkingen:
- de DVD's zijn ook volledig gewist geweest (niet alleen snel-wissen).
- Het gaat niet over 1 merk DVD's, maar over meerdere (ik weet het, zo staat het niet in mijn eerste bericht...)

- Morgen eens op een andere machine proberen te branden of te wissen (waarom heb ik daar niet eerder aangedacht |:( )

• Dmitri
  • Niet online
Update: de DVD's worden wel herkend en gewist op een andere machine. Ik denk dat ik eens op zoek moet gaan naar een nieuwe brander.....

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
De brander kan versleten of vies zijn. Gooi er eens zo'n CD-cleaner doorheen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Dmitri
  • Niet online
He, er loopt nog een soortgelijk draadje op GOT. Maar ook daar nog geen oplossing. Wie weet meer?

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Mijn eigen 2510 is destijds ook zo begonnen en overleden. Heb nu een 4571 werkt weer perfect als vanouds.

Een aantal jaar schijnt toch vaak de levensduur bij gemiddeld gebruik te zijn bij de 2500/2510. Gewoon voor €30 een nieuwe halen ben je weer voor een aantal jaren onder de pannen.

Making an ass of myself since the 70's

• Dmitri
  • Niet online
Update: ik heb inmiddels een nieuwe brander in huis: LG GSA-H10N. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Het wordt alleen maar raarder.

Ik kan inmiddels de DVD's wissen via Alcohol (optie: negeer illegale TOC) en vervolgens ook een image branden via Alcohol. Maar, als ik het via NERO (7.5.7.0 of een 6.nogwat versie) probeer dan blijft het probleem. Het lijkt er dus op dat ik voor niks een nieuwe drive heb gekocht (ach, hij is een stuk sneller dan de oude) en dat het een software probleem is.

Maar hoe krijg ik deze DVD's nou via Nero gebrand? Wat kan Nero dwars zitten?

----

Update 16-11-2006: ook met andere brandprogsels krijg ik het niet voor elkaar. Het lijkt erop alsof de NEC de DVD's verpest heeft. Alleen Alcohol kan er nog iets mee, nadat de schijf gewist is met de optie 'Negeer illegale TOC'. Wel vreemd dat zo'n gewist schijfje het dan wel in Alcohol doet, maar niet in bv Nero.

Heb zojuist nieuw DVD+RW's gekocht. Vanavond eens proberen of het nou aan de schijfjes ligt op aan de brander of aan .........

[ Voor 27% gewijzigd door Dmitri op 16-11-2006 14:11 . Reden: update ]

• Dmitri
  • Niet online
Okee, ik heb nu dus een nieuwe DVD-writer, ik heb nieuwe DVD+RW's en het probleem doet zich nog steeds voor.

Ik heb op de nieuwe brander een nieuw DVD+RW-tje gebrand. Nu kan ik dit DVD+RW-tje niet wissen en niet nogmaals gebruiken :(

Conclusie: het is niet de hardware en het is ook niet de media. Maar wat is het dan?

[ Voor 15% gewijzigd door Dmitri op 17-11-2006 15:20 ]

• Dmitri
  • Niet online
OPGELOST: JIPPIEEEEE :)

De oplossing: Ik gebruik Alcohol 120%, onder opties --> emulatie --> vinkje UIT-gezet bij 'Launch "Burning features of Alcohol 120%" without "Ignore media type" function.

Nu werkt de boel weer

Helaas wel voor niks voor € 40,00 euro voor een nieuwe brander uitgegeven en 2 doosjes nieuwe DVD-RW's aangeschaft

Verwijderd

:) Maar goed Dmitri dat ik hier nog in laatste instantie op jou antwoord ben gestoten want ik had namelijk hetzelfde probleem . Rot gezocht en was van plan mij eveneens morgen een nieuwe schrijver aan te schaffen maar ik dacht nog 1x een zoekpoging via google en met succes .Inderdaad dat vinkje bij alcohol120% was de boosdoener .Thanx . :)
Pagina: 1