Toon posts:

[P965 Neo] Geen netwerkverbindingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeer hier net een nieuwe PC met een P965 NEO moederbord, alles wilde aardig lukken maar het netwerk werkt niet.

Ik heb alle drivers vanaf cd's geinstalleerd, maar daar zaten geen specifieke netwerkdrivers bij. Heb de netwerkdrivers (realtek 8110SC) via USB stickje kunnen installeren maar krijg geen enkele netwerkverbinding te zien.

Zie ik iets over het hoofd? Hoe krijg ik het internet hier aan de praat?

Alvast bedankt!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat bedoel je met "het netwerk werkt niet"? Wordt de netwerkkaart niet herkend? Of krijg je gewoon geen verbinding met het internet? Brandt het connectielampje van de netwerkkaart wel?

We hebben gewoon net iets meer informatie nodig om je goed te kunnen helpen :)

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik heb hier dat moederbord ook van de week nieuw.
de netwerkkaart kan je gewoon installeren vanaf de autorun van de MSI cd.

Verwijderd

Topicstarter
Het lampje brandt wel, maar ik krijg in windows geen netwerkverbindingen te zien.

Ik heb alle set-ups vanaf de MSI cd al gedraaid, zonder succes.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarschijnlijk toch een driver probleem. Heeft de website geen goede drivers voor je onboard-LAN?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels drivers van de website van MSI gedownload en geinstalleerd, maar tot noch toe geen succes. Ook de MSI cd nog een keer erin gestopt en alles gechecked, maar meer software zit er niet bij.

Als LAN verbinding zit onboard: Supports PCI LAN 10/100/1000 Fast Ethernet by Realtek 8110SC, maar zoals eerder gezegd wilde de drivers daarvan ook niet helpen.

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05 10:04
Staat er in de BIOS ook niet iets van een schakeling waarmee je de on-board netwerkkaart in/uit kan schakelen ?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je ook de chipsetdrivers installed staan?

Verwijderd

Je krijgt geen netwerkverbinding tezien.
Bedoel je op de taakbalk of onder netwerkverbindingen in het configuratiescherm? (vraag het ff voor de zekerheid)
In apparaatbeheer zie je ook geen vraagteken staan?
Of dat er een netwerkadapter bij netwerkadapters staat( ook in apparaatbeheer)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Chipsetdrivers zijn geinstalleerd, bios ook gechecked. Apparaatbeheer geeft een uitroepteken bij realtek Gigabit. Verkeerde drivers??

Edit: Wanneer ik het apparaat handmatig probeer te installeren met de gedownloade drivers van de officiele website, krijg ik Foutmelding 10: Het apparaat start niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 01:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 01:15:
Chipsetdrivers zijn geinstalleerd, bios ook gechecked. Apparaatbeheer geeft een uitroepteken bij realtek Gigabit. Verkeerde drivers??

Edit: Wanneer ik het apparaat handmatig probeer te installeren met de gedownloade drivers van de officiele website, krijg ik Foutmelding 10: Het apparaat start niet.
Vaak een verkeerde driver, kon vroeger ook een verkeerd/al gebruikt irq adres zijn.
Maar het lijkt me dat je via de website wel de juiste driver tepakken hebt.
Probeer anders eens een heel recente Livecd van een linux variant.
Pakt deze je netwerkkaart ook niet, dan zou ik contact opnnemen met de winkel en mogelijk het bord voor RMA aanmelden.

Heb je trouwens al een bios update uitgevoerd??
Pagina: 1