Welke receiver voor media pc.

Pagina: 1
Acties:

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 11:38
Als totale audio noob die toch wat beter (lees veel beter) geluid wil hebben in zijn woonkamer ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe set speakers + reveiver. Momenteel heb een Logitech setje van 50E aangesloten op mijn pc dus het kan alleen beter worden :)

Na wat audio winkels te hebben afgeschuimd heb ik besloten om de Montior Audio RS6 speakers aan te schaffen.
Nu zit ik met de vraag welke receiver ik hierbij ga gebruiken. Ik ga in eerste instatie voor stereo geluid en wil pas later standmound speakers bijkopen om surround te gaan. Om dit toekomst- surround-verhaal waar te maken is het nu wel belangrijk dat ik nu een goede reveiver koop. Op inet hoor ik verschillende meningen die zeggen dat Denon een prima match is voor de RS6 speakers.
Mocht het Denon worden zal mijn keuze tussen het model AVR2307 en AVR2807 gaan.

Nu is het belangrijk om te weten dat mijn bron voor zowel audio als video mijn media-center zal worden die ik digitaal wil aansluiten, dus geen standalone DVD of CD speler. Ik heb een tijdje geleden al mijn audio cd's omgezet naar mp3 en vindt dit de ideale manier om mijn muziek te beheren. De reveiver wil ik ook via HDMI aansluiten op een lcd.

Aangezien ik geen gebruikers ervaringen heb kunnen vinden van mensen die één van deze twee Denon modellen gebruiken icm een pc wil ik weten of ik hier goed aan doe om zo'n dure receiver aan te schaffen als de bron slechts een audigy2 is? Is dit overkill gezien ook de prijsklasse van speakers (1000E) ?

[ Voor 6% gewijzigd door jos707 op 11-11-2006 19:05 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

De enige die kan bepalen of dat overkill is, ben jij. Beluister gewoon verschillende modellen versterkers op die luidsprekers en bepaal welke jij mooier vindt klinken (en of je uberhaupt verschillen hoort).

Dat je bron een PC is, is niet zo heel erg. Er zullen vast mensen zijn die dat pure verschrikking vinden (zeker als je mp3's als bron gebruikt), maar ik vind dat eerlijk gezegd een prima bron en hoor nog steeds veel verschillen tussen verschillende sets met zo'n zogenaand slechte bron.

Dat bepaalde merken goed met andere merken overweg kunnen is IMO trouwens ontzettende bullshit, vaak gevoed doordat twee merken door dezelfde importeur gevoerd worden (JBL > Harman, Rotel > B&W, NAD > Dali, etc.) en dan flink napraten door iedereen :).

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 11-11-2006 19:22 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 11:38
Ja natuurlijk ben ik gaan luisteren. Maar is niet evident om even je pc mee te zeulen en deze in de winkel aan te koppelen.
Mijn niet zo echt audiofiel gehoor hoort ook niet echt het verschil tussen de Denon 2307 en de 2807.
Dus is het ook hier een dilemma dat zich afspeelt aangezien de 2807 toch een aantal 100'en euros duurder is maar ik wel een receiver wil hebben waar ik zeker een aantal jaar mee verder kan. Bovendien spreekt de farouja chip in de 2807 mij wel aan, deze zou de resolutie van dvd's beter upscalen.

Ik heb gekozen voor Denon omdat deze een warmer geluid weergeven en dit compenseerd toch het wat scherpere en kilere geluid van de Monitor audio's.

Volgende week zal ik in ieder gavel opnieuw gaan luisteren en zal ook Marantz/NAD mee betrekken in mijn luistersessie.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:51

Oceria

I've been in between....

Mijn gehoor is ook niet audiofiel maar ik kan nog steeds wel luisteren of ik iets mooi vind of niet, of zoals Fred van der VLucht ooit eens zei: "ik kan geen eieren leggen, maar ik kan wel ruiken of ze rot zijn".

Zoals boven gezegd: luisteren is de enige werkelijke oplossing. Misschien hebben ze in de winkel wel een media setje met wat mp3-tjes en krijg je een prima "beeld" van de verschillende opties!

Veel luister plezier!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...