Dell Dimension E521 vs best buy guide nov 2006

Pagina: 1
Acties:

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik was van plan om een kennis die een nieuwe pc nodig heeft de volgende Dell Dimension E521 pc aan te raden:
  • Base AMD® Athlon™ 64 Processor 3800+
  • Microsoft Operating System Legitieme Windows® XP Home Edition (Incl Operating System Re-installation CD)
  • Enhanced Service Packs Collect & Return-service, slechts 1 jaar
  • Monitor Geen Monitor geselecteerd
  • Memory 1 GB Dual Channel 533 MHz DDR2-geheugen [2 x 512 MB]
  • Hard Drive 160GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache
  • Optical Devices 48X CDRW/DVD-ROM combination Drive
  • Video Card NVIDIA® GeForce® 6150 LE GPU
Prijs: 300 euro ex btw, inclusief verzendkosten. Modem kost 20 euro extra

Het is bedoeld voor simpel kantoorwerk. AMD Athlon is dan een beetje overkill, maar de rest is wel Vista ready. Ik vroeg me af of hier een adder onder zit, want in de best buy guide van deze november staat het budget systeem op een veel hoger bedrag (€750). Dit is een aanbieding van Dell. Is het wel een goed idee om dit aan te raden / is dit dan wel een koopje?

Weet iemand ook hoe het zit met windows Vista. Levert Dell nu gratis upgrade coupons? Ik dacht zoiets gelezen te hebben een poos terug op tweakers. Anders misschien beter wachten toch...

Helaas kan ik op nvidea.com niets vinden over GeForce® 6150 LE GPU. Weet iemand een link?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:59
Het budgetsysteem uit de BBG is inclusief monitor en BTW. Dat maakt al een groot verschil.
Verder heb ik onlangs zo'n Dell gekocht voor iemand die er z'n administratie op wilde doen. Bevalt prima.

Hier kun je een review vinden van een moederbord met dezelfde grafische chip.

Voor de Dell coupons moet je even bellen met Dell volgens mij. Dat is bij Dell sowieso de beste manier van kopen, omdat je dan vaak ook nog kunt afdingen. Naja, misschien niet bij zo'n goedkoop systeem.

De coupon geld wss alleen bij een MCE of pro versie: Klik!

[ Voor 12% gewijzigd door AttiX op 11-11-2006 19:23 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En waarom zou je daar Vista op willen zetten? Vista moet je zeker als bedrijf minimaal 2 jaar mijden, tot de ergste problemen opgelost zijn. Dat ga ik als prive-persoon ook zeker een jaar doen, ik gebruik op mijn oudere PCs ook gewoon Windows 2000.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• bulle bas
  • Niet online
> vista mijden
hm ja, wachten op de 1e service-pack bedoel je ;) Maar zou het niet goedkoper zijn om nu al je voor vista voor te bereiden? Dat is de config tenslotte ook.

@attix: dank voor je links.

Wat ik me nog afvroeg: is dit een buitenkans qua prijs? De kennis wil koste wat kost.. eh geen kosten maken. Ik had het vermoeden dat zodra vista uitkomt de pc-verkoop stijgt en daarmee ook de prijs...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De meeste nu verkochte computers zullen Vista wel aan kunnen, alleen niet op de volledige grafische stand. Maar ja, mijn XP staat ook op klassiek omdat die pastelkleurtjes me misselijk maakten ;) Dus ik zou me over Vista absoluut niet druk maken, de werkzaamheden die je noemt zullen gewoon op XP kunnen worden gedaan. Net zoals je nu ook Win2000 kan gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• bulle bas
  • Niet online
Hm, ja, hij loopt nu op een win98-bak te modderen, met alle nadelen van dien. Je kan een jaar wachten, of idd gewoon met xp aan de slag...

Nou zou ik alleen nog willen weten of dit een goede aanbieding is. Iemand idee waar ik zou kunnen zoeken voor een prijsvergelijking? In de pricewatch staan geen complete sys-en.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Deze aanbieding was mij ook al opgevallen, los van dit topic. Het is weinig geld en je krijgt er gewoon een dikke PC voor. (of in ieder geval één zonder noemenswaardige bottleneck) Voor 20 euro extra heb je ook nog eens een dual core. Het is dat er zo'n ranzige BTX case met weinig uitbreidingsmogelijkheden omheen zit maar anders had ik hem voor mezelf zelfs nog wel overwogen. (http://support.euro.dell....M_EN/techov.htm#wp1053578) Ik zeg kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door smvs op 12-11-2006 01:56 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Goed de aanbieding is dus nu over, moet je nu voor de grap eens kijken wat ze er voor in de plaats hebben. Veel duurder, en niet sneller. Ze hebben nog het lef om neer te zetten dat hij afgeprijsd is van 599 naar 549 euro ook. Hij is verdomme helemaal niet afgeprijsd stelletje laailichters! Vorige week kostte het ding 357 euro inclusief b.t.w. en verzendkosten, deze week 549 euro, dat is bijna 200 euro duurder. Er zitten een aantal kleine verschillen in, die elkaar redelijk opheffen, deze week is de processor trager maar de hdd iets groter en zit er een DVD brander in i.p.v. een CD brander.

http://www1.euro.dell.com...FrYn3GIjpIVl72wvPbHNEgA==

[ Voor 22% gewijzigd door smvs op 15-11-2006 18:15 ]

• bulle bas
  • Niet online
Ik wil nog even laten weten wat we gedaan hebben. We hebben besloten om het zaakje maar uit te stellen. Van de kennis hoefde het niet zo en we wachten totdat hij verhuisd is en zijn adsl heeft. Bespaart weer dat we een modem moet bestellen :+ . Je kon trouwens niet zien of het een ISDN-modem was of een gewone.
Overigens verwacht ik niet dat de komende tijden pc's goedkoper zullen worden. Ik heb begrepen dat de fabrikanten rekenen op een fors hogere omzet vanwege dat vista-gedoe.

En ja, wat je zegt, Dell doet altijd alsof het Sinterklaas is. De bezoeker die er een keer voorbij komt denk: he, ik heb nu een buitenkans. Maar op een serieuze koper komt het niet goed over wanneer hij een prijsstijging als aanbieding krijgt gepresenteerd.

'T was anders wel een systeem voor een leuk prijsje.
Pagina: 1