Toon posts:

Keyboard lag ?

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ben nieuw hier, maar dr is mij gezegd dat er hier veel mensen in 1tjes en nulletjes denken.
Ik heb het volgende probleem: Als ik game (omhet even welke game) komt het met de regelmaat van de klok voor dat ik blijf plakken dwz als ik de toetsen loslaat gaat m'n personage cq voertuig door met lopen/rijden en/of schieten.
Ik heb op internet gezocht en heb niets gevonden, enkel dat als ik de priority van betreffende game op below normal zet het weer goed is, maar dat is een eenmalige oplossing, want volgende keer als ik game opstart moet ik dat weer instellen.
Ik word er beetje sjacherijnig van omdat ik voldoe aan systeemeisen van alle games (het gebeurt zelfs bij eerste soldier of fortune).
Mijn systeem specs: AMD Athlon 2800XP
2gig pc3200 ddrsdram
Asus Ati Radeon 850 XT videokaart met 256 mb geheugen
moederbord asusA7N8X-X
Logitech mx draadloze lasermuis en een logitech g15 toetsenbord
Ik hoop dat ik zo genoeg info gegeven heb eb dat er iemand is die me kan helpen.
Alvast bedankt.

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-07-2025
zitten er wel volle batterijen in? En toe je heb je die toetsenbord al lang? Deed ie het begin ook zo raar?

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06
Dit is een lastige.

Ik had een vergelijkbaar systeem en hetzelfde probleem. Eerst met draadloos microsoft toetsenbord. Daarna een G15 gehaald maar de lag bleef. Na een upgrade naar s939 AMD 3700+ was het vrijwel volledig weg, maar toch niet helemaal.. heel af en toe zwiepte mn auto nog ineens naar links of rechts als ik toets los liet. Sinds ik m'n X2 4600+ heb is het volledig verdwenen.

Het vreemde is dat bij een maat van me en met dezelfde cpu, mobo en toetsenbord als jij hebt het NIET voorkomt. Het is dus een heel raar probleem..

Wat je kan proberen is alle andere USB devices uit je pc halen en kijken of het dan nog voorkomt. Anders kijken of je in je BIOS usb settings kan aanpassen. Clean windows install hielp bij mij niet maar je kan het proberen.

en @ hierboven: in een G15 zitten geen batterijen, is een bedraad tobo. ;)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:08
Tikje naar OH :)

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

zit 'ie op USB aangesloten? zo ja, dan kan je proberen hem eens met een verloopstukje op de PS/2 poort aan te sluiten

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit inderdaad op usb poort, maar als ik m aansluit op ps2, gaat er dan geen snelheid verloren?

Verwijderd

voor toetsenborden houdt zelfs ps2 nog genoeg snelheid over.

voordeel is dat ps2 direct op je chipset zit en dus zonder usb-chippje er tussen, en dus minder extra lagen doorhoeft voordat het singaal in je spel is.

probeer ook ander storings bronnen uit te sluiten. omdat veel nieuwere draadloze toetstenborden gebruik zijn gaan maken van de 2,4Ghz band, daar waar oudere vaak nog de 900Mhz band gebruikte.
de 2,4Ghz band heeft meer precisie maar is ook gevoeliger voor interferentie zoals je vaak ziet bij wifi routers.

ook op kleine afstanden kunnen bevoorbeeld slecht geisoleerde desktop speakers voor lag zorgen. zo heb ik zelf een ati remote wonder welke ook op 2,4Ghz werkt. en deze stoorde met mijn oude desktop speakers van tijd tot tijd. ik heb toen mijn speakers vervangen en geen probleem meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 13:20 . Reden: spelvouten ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga die ps2 ff proberen
alvast bedankt
8)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm als ik de ps2 gebruik, doet mn toetsenbord het helemaal niet.
Ik heb pc uitgezet, de usb stekker er uit gehaald, het ps2verloopstuk er op gezet, in pc gedaan en pc weer aangezet.
M'n toetsenbord bleef uit.
Heb ik iets verkeerd gedaan?

• B-Buster
Een G15 kan je niet op een PS/2 poort aansluiten. Dan werkt ie gewoon niet.

Dat lcd scherm kan niets als je hem op een PS/2 poort zet, denk dat ie daarom daar niet geschikt voor is.

Verwijderd

Topicstarter
ben ik nu gedoemd om elke keer de priority van game op below normal te zetten?
:(

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-02 14:42
Heb je niet nog een oud (ps/2) toetsenbord, of zou je er een kunnen lenen? Koop desnoods zo'n ding voor 5 euro of vraag bij de winkel of je hem terug kan brengen als het je probleem niet oplost. Testen met een ps/2 toetsenbord lijkt mij de manier om te testen waar het aan ligt. Heb je daar het probleem ook mee, dan ligt het waarschijnlijk aan je moederbord.

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik heb identiek hetzelfde probleem met Media Keyboard Elite van Logitech. Eerst had ik hem op een AMD Athlon XP 2200+ zitten, lags waren ondraaglijk. Daarna een Athlon 64 3800+ en nu is het nog maar heeel af en toe.

• B-Buster
Ik denk dat het aan de stroomverdeling van het moederbord ligt. Wellicht kan die A7N8X niet goed omgaan met usb devices die flink stroom gebruiken. Ik had toen ik dat mobo had ook best vaak problemen met mn externe HD, daarna niet meer.

Testen met een simpel ps/2 toetsenbord kan inderdaad handig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
M'n lag is over als ik cntrl alt del druk en de priority van betreffende game op below normal zet.
Kunnen jullie daar iets mee ?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Kennelijk krijgt je tobo dan een lagere prioriteit als je game op 'normal priority' staat, dat zou het iig kunnen verklaren, maar het is wel voor het eerst dat ik van zoiets hoor :X . Een oplossing heb ik ook niet.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Heb je het ook al zonder de Logitech software geprobeerd?

Verwijderd

Dit is volgens mij een Direct3D issue... het gebeurt me soms ook wel even dat de game dan verder loopt/vliegt/speelt zonder mij :P Is idd een lag-issue, maar ligt niet aan het keyboard. Gebeurt me alleen met Direct3D applicaties/Games.

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-02 14:42
usb apparaten gebruiken relatief veel cpu kracht, als je game op normal priority draait heeft de cpu te weinig tijd over om zich met usb bezig te houden. Op below normal heeft hij wel genoeg tijd (of in ieder geval meer), daarom is dat de oplossing.

het is maar een idee natuurlijk, maar ik denk dat dit het is

Verwijderd

Topicstarter
En als ik nu zometeen een nieuwe pc met windows vista en een zeer zware cpu en vga unit koop, is het dan over, of is de mogelijkheid aanwezig dat dit mij gaat achtervolgen?

Verwijderd

BRAINLESS01 schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:15:
usb apparaten gebruiken relatief veel cpu kracht, als je game op normal priority draait heeft de cpu te weinig tijd over om zich met usb bezig te houden. Op below normal heeft hij wel genoeg tijd (of in ieder geval meer), daarom is dat de oplossing.

het is maar een idee natuurlijk, maar ik denk dat dit het is
Nee. alleen als je die op high zou zetten of zelfs realtime dan ga je problemen merken. Ik heb zelf ook een USB keyboard + muis, maar merk niks tot weinig. Ik vermoed dat het hier om een D3d issue gaat, want dit heb ik echt zelden in OpenGL apps.

Verwijderd

Topicstarter
wat is verschil tussen 3d en open gl apps en kan ik dat veranderen?

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Hoe is de belasting van je cpu?
misschien wat onlogisch omdat het bij meerdere spellen is, maar misschien dat je de instellingen wat lager moet doen omdat je pc te veel tegelijk moet doen?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je de belasting van mn cpu en waar kan ik dat zien ?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:53:
Hoe bedoel je de belasting van mn cpu en waar kan ik dat zien ?
Druk 's op ctrl-alt-del, dan ga je naar het tabblad prestaties. (Misschien handig om meteen onder 'beeld' 'kerneltijden weergeven' aan te vinken)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook last van gehad met mn Logitech draadloze UltraX toetenbord. In GTA San Andreas hielp het toen om de framerate limiter op 'ON' te zetten. Niet echt een oplossing, want alles gaat dan merkbaar trager.
Maar na een tijdje was het ook ineens weer over. Geen idee wat het precies was. Ik dacht ook nog misschien aan storing in het draadloze signaal, al is het dan wel vreemd dat het alleen in games gebeurt.

Ik blijf dit topic iig even volgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, als ik op cntrl alt del druk krijg ik enkel een scherm met lopende processen zonder tabbladen.
Of moet ik dat oo ergens veranderen.
Ik heb een engelse windows xp professional

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je dan even ergens in dat schermpje dubbelklikken om de tabbladen e.d. weer te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Me cpu draait wel op hoog , zo'n 80 % met nieuwe games zoals fear en nfs carbon, maar bij fear gaat ie eigenlijk wel redelijk, ik heb daar m'n priority nog niet below normal hoeven zetten. Bij need for speed carbon wel.
Misschien dat iemand hiier iets mee kan ?
Pagina: 1