Powerbook G4 Memory slot defect (Logicboard)

Pagina: 1
Acties:

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:20
Aangezien het Powerbook-ervaringen topic gesloten is heb ik een nieuw topic geopend.

In januari 2005 bestelde ik een Powerbook G4 bij de AppleStore. Deze werd in februari geleverd, maar was defect. Deze is omgewisseld voor een nieuw exemplaar. Het nieuwe exemplaar had een defect toetsenbord. Deze werd ook weer omgewisseld voor een nieuwe, inmiddels was het al maart. In december 2005 deed het memoryslot het niet meer. Zie; koos.d in "[Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruik..." Card Services heeft toen kostenloos een nieuw moederbord erin gezet. Ik kon mijn Powerbook in januari 2006 weer ophalen. :)

Vandaag zette ik mijn Powerbook weer aan en ik hoorde het bekende opstart geluid niet. Meteen dacht ik terug aan het defecte moederbord vorig jaar. OSX zag ook maar 512MB geheugen ipv 1,5GB. Daarna Apple Hardware Test gedraait, daar krijg nu weer dezelfde error als vorig jaar: :'(

***FOUTCODE***FOUTCODE***
post/0/2048 SODIMM0/J25LOWER
***FOUTCODE***FOUTCODE***

Ik meen een tijd geleden ergens gelezen te hebben dat Apple één jaar extra garantie geeft op dit exchange program, maar dat kan ik niet meer terug vinden.

Heeft iemand ervaringen met soort gelijke problemen? Valt dit weer onder de garantie? Hij is tenslotte nog geen jaar geleden gerepareerd. Hoe zit het met de garantie op reparaties? Op de site van Apple en Cardservices werd ik niet veel wijzer.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
koos.d schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:50:
Ik meen een tijd geleden ergens gelezen te hebben dat Apple één jaar extra garantie geeft op dit exchange program, maar dat kan ik niet meer terug vinden.
Card bellen, vertellen dat je problemen hiermee hebt en hunnie bestellen een nieuw logicboard en wordt onder garantie vervangen.
Dit is tot 3 jaar na factuurdatum van de machine (op de site staat 2 jaar maar geldt voor de US).
Als Card moeilijk doet, andere ASP bellen en probleem uitleggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 12-11-2006 12:46 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• koos.d
Ik heb vanochtend contact gehad met Apple. Eerst de After Sales gebeld, die zeiden dat er geen garantie meer opzat en dat ik even contact op moest nemen met AppleCare, die zouden mij ook eventueel kunnen door verbinden met de nazorg.

Ik heb toen AppleCare gebeld, dat gesprek liep ongeveer zo:

> Probleem uitgelegd.
< helaas pindakaas ik kan niks voor je doen, had je maar AppleCare moeten kopen.
> :| Ik leg uit, dat ik bij een aanschaf van 2000+ euro ervanuit ging, dat ik de eerste jaren er probleemloos op zou kunnen werken.
< Als je het eerste jaar al zoveel problemen heb gehad, dan had je AppleCare moeten kopen. Want je had het kunnen weten. Had je maar wat zuiniger met je spullen moeten omgaan.
> 8)7 De Powerbook ziet er nog als nieuw uit... Een discussie aangaan had weinig zin kreeg ik het idee, dus netjes gevraagd of ik met de nazorg doorverbonden kon worden.
< Nee, ik heb al een oordeel gegeven en dan hoef ik niemand door te verbinden. Zij zullen hetzelfde zeggen.
> Wat kan ik verder nog doen?
< ............ niks meneer
> Daarna heb ik hem een prettige dag gewenst en opgehangen.

Als laatste nog ik nog even bellen naar Card Services Rotterdam, deze vertelde mij dat de laptop geen garantie meer had en dat ik zelf voor de kosten op zou draaien.

Ik ben nu wel teleurgesteld in Apple. Een apparaat van 2000 Euro wat het nog geen 1,5 jaar volhoudt. Hebben jullie nog tips? Ik baal hier ontzettend van... :'(

• Uberprutser
Geef je serienummer is dan kijk ik wat ik voor je kan regelen, als het goed is valt je machine gewoon onder dat vervangingsprogramma nl.
Gooi het even in mijn mail, adres staat in mijn profiel :)

[ Voor 18% gewijzigd door Uberprutser op 13-11-2006 11:59 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• koos.d
Ballebek schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:56:
Geef je serienummer is dan kijk ik wat ik voor je kan regelen, als het goed is valt je machine gewoon onder dat vervangingsprogramma nl.
Gooi het even in mijn mail, adres staat in mijn profiel :)
Bij Apple zeiden ze dat het programma nog geldig was voor Powerbooks buiten de garantie. :/

Er is een mailtje met het serienummer onderweg, bedankt voor de moeite! :)

• Uberprutser
Je hebt mail ;)

• koos.d
Bedankt voor je mail!

Ik heb nogmaals contact gehad met AppleCare. Nu had ik gelukkig geen persoon met een maandagochtend humeur. Deze meneer zei net als Ballebek dat hij wel onder het Memory Slot Extension Program valt en daardoor kostenloos gerepareerd kan worden bij een ASP :D

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Heb je die naam van die eerste persoon opgeschreven? Zou je dat eigenlijk even moeten melden..

Chagerijnige mensen verdienen geen baan bij Apple ;)
Pagina: 1