Toon posts:

[2003] Exporteren printersettings*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een van onze servers die vooral dienst doet als printserver / wsus - server moet opnieuw worden geinstalleerd.

Echter meer dan 100 printers opnieuw installeren is niet direct een karwei waar ik op zit te wachten.

De server draait Windows - 2000. Bestaat er een mogelijkheid de settings van de printers te exporteren en vervolgens weer te importeren op de geherinstalleerde machine.

Of zijn hiervoor third-party tools voorhanden.

Bedankt alvast

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
printmig (microsoft tools) doet precies wat jij wilt :)

http://www.microsoft.com/...iew/printmigrator3.1.mspx

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt. Waarschijnlijk gaat dit tooltje me heel wat werk en zeker chagrijn besparen !

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je upgrade naar Windows 2003 zou je daarna ook nog http://technet2.microsoft...96944d81033.mspx?mfr=true kunnen gebruiken om wat betere drivers te krijgen in sommige gevallen :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens mij neemt deze alleen de printers mee, en niet de instellingen van de printers (papierformaat, ladebakken, etc). Tenminste, dat is mijn ervaring met een stel gare Oki printers.

Ik kan in de Readme die Zwelgje aangeeft, niets vinden over het meemigreren van printerinstellingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Question Mark op 12-11-2006 12:34 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Question Mark schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:22:
[...]

Volgens mij neemt deze alleen de printers mee, en niet de instellingen van de printers (papierformaat, ladebakken, etc). Tenminste, dat is mijn ervaring met een stel gare Oki printers.

Ik kan in de Readme die Zwelgje aangeeft, niets vinden over het meemigreren van printerinstellingen.
daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben. :X

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Printmigrator neemt alleen de geinstalleerde printers & drivers mee. Instellingen worden niet opgeslagen zover ik weet. Al scheelt het je al bakken met werk dat je je printers niet hoeft aan te maken. Rest zul je waarschijnlijk eruit moeten scripten cq uit registry exporteren en importeren.

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 10:50
mutsje schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:10:
Printmigrator neemt alleen de geinstalleerde printers & drivers mee. Instellingen worden niet opgeslagen zover ik weet. Al scheelt het je al bakken met werk dat je je printers niet hoeft aan te maken. Rest zul je waarschijnlijk eruit moeten scripten cq uit registry exporteren en importeren.
Heb gisteren nog printmig gebruikt voor een nieuwe citrix server en deze neemt wel de instellingen mee (zoals lades en formaat e.d.)
Pagina: 1