Opstartprobleem na installatie (geslipstreamde) Sp2

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rutje1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
Hey,

Hallo,

Wie kan mij helpen met mijn opstartprobleem met SP2.
Het is het volgende:

Ik heb een oudere computer (klik hier) .
Op deze computer heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd. Dit is succesvol gelukt tot ik ging beginnen met het updaten.
Bij de update van Sp2 kwam het probleem. De pc blijft dan hangen op het laadscherm met het blauwe laadbalkje.
Het probleem is weer weg als ik SP2 verwijder, maar dit toch wel vereist voor de veiligheid van de pc.
Tevens heb ik nu een geslipstreamde versie van XP erop staan dus kan ik hem sinds kort niet meer verwijderen. :|
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Ik heb het volgende al een keer geprobeerd:

* Memtest = geen fouten gevonden
* Slipstream = geen oplossing
* Auto updater = geen oplossing
* Windows XP herinstallatie zonder extra hardware = geen verschil
* Log bestanden gecontroleer = geen fouten gevonden
* Apparaatbeheer gecontroleerd = geen speciale gegevens
* Windows XP Repair = geen oplossing
* Update bios/overige sofware updates fabrikant = geen biosupdate of andere updates van de fabrikant beschikbaar.
* Opstartbestanden gecontroleerd = geen overbodige bestanden/programma's
* Extra geheugen van 128 naar 256 mb = beter geschikt maar geen oplossing
* Extra HDD van 20 gig = geen oplossing, wel gemak
* Virituele geheugen uitgebreid = geen verschil opgemerkt
* Software = kan geen fout zijn omdat het probleem zich al voordeed voordat er software was geinstalleerd
.....

Wie weet wat ik nog kan doen?
Alvast bedankt voor de reacties

Ik heb dit probleem al op meerdere forums besproken maar nog geen oplossing. Hopelijk hier meer geluk :P

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb dit net ook gehad, laptop opnieuw installeren met legaal exemplaar XP SP1, activeren gaat ook, maar SP2 blijft hangen en laat zich niet installeren. Ik heb uiteindelijk maar een andere XP SP2 CD gebruikt met de SP1 product key, en dat ging wel goed. Nu heb ik de CD geslipstreamed voor het geval dat.

Bij mij bleef SP2 hangen bij "checking product key", zowel de Admin (complete) SP2 als de SP2 die ik via Windows Update had opgehaald. Heel vreemd.

Beste lijkt dus slipstreamen of een andere XP SP2 CD gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• rutje1
SP2 blijft hangen en laat zich niet installeren.
Het installeren is bij mij geen probleem. Dit doet het gewoon goed. Sp2 staat er dan netjes op.
Ook heb ik al een geslipstreamde versie geprobeerd maar geen verschil.
Hij blijft dus echt hangen tijdens het opstarten. De oorzaak is zeker weten Sp2. Het ligt niet aan andere programma's want na de 1e keer installatie Sp2 stond er nog geen programma op.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

rutje1 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:25:
[...]
Het installeren is bij mij geen probleem. Dit doet het gewoon goed. Sp2 staat er dan netjes op.
Ook heb ik al een geslipstreamde versie geprobeerd maar geen verschil.
Hij blijft dus echt hangen tijdens het opstarten. De oorzaak is zeker weten Sp2. Het ligt niet aan andere programma's want na de 1e keer installatie Sp2 stond er nog geen programma op.
Ah, sorry. Verkeerd begrepen. Het voortgangsbalkje bij SP2 installatie was bij mij ook blauw :o

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• rutje1
Het gaat dus egt om het scherm zoals hieronder te zien maar dan xp home versie.
Afbeeldingslocatie: http://theblob.org/winxp/winxp-startup.gif

Het is het dagelijks opstarten wat het probleem is, daarom is dit ook voor mij egt een ernstig probleem.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hm soms zijn dingen vaag. Ik heb een oude Duron 950 / Shuttle Via 694 bord staan waar eerst een 20gig Maxtor DM8+ in zat met een verse XP SP2 install. Deze HDD ging tijdens het opstarten van Windows altijd even downspinnen en weer upspinnen. Het gaf wat vertraging en daar ging hij weer. Dan zul je zeggen dat dit aan de HDD ligt. (sowieso een Maxtor kwaaltje met bepaalde type schijven tijdens het opstarten van Windows) Echter, nu zit er een Seagate U-series in (ja ik heb een kast vol oude troep) met weer een verse install er op en deze heeft min of meer hetzelfde. Hij gaat dan misschien niet downspinnen maar hij leest er gewoon een tijdje niet van tijdens het opstarten. Blijkbaar heeft XP (eventueel met SP2) moeite met bepaalde moederborden ofzo. Start Windows bij jou wel door als je lang genoeg wacht eigenlijk? Bij mij dus wel.

• rutje1
Start Windows bij jou wel door als je lang genoeg wacht eigenlijk? Bij mij dus wel.
Nee. Het laadbalkje blijft stilstaan en dan doet de pc echt niks meer. Het enigste is stroom eraf om dan opnieuw op te starten. Maar het laadbalkje stopt en dan is alleen uitzetten een optie.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook pas gehad. Op allebei mijn computers.

Op de ene bij XP home editie toen ik de sp2 update installeerde.
Op de andere heb ik XP media center 2005 en daar installeerde ik een beveiligingsupdate.
Beiden starten helemaal niet meer op, ze bleven steken op het laadscherm.

De 1e computer kwam ik helemaal opnieuw aan het installeren, daar kwam ik op geen manier meer in.
De 2e kon ik nog opstarten in veilige modus, daarna die updates verwijderd. En hij deed het weer.

Lekker is dat.............. :( Microsoft

• rutje1
Bij mij was het dus ook opgelost als ik de update niet installeerde. Maar die update was wel Service pack 2.
En daar kan je nu niet meer zonder.
Omdat véél mensen mij een geslipstreamde versie aanrade heb ik dit gedaan, maar het heeft niet geholpen en nu kan ik hem hierdoor niet meer deinstalleren :'(

Nu moet ik het dus op een egte manier oplossen door de preciese reden te vinden.
Maar wat is dat?? :S :N

• rutje1
Iemand nog Ideeën of tips om dit Probleem op te lossen??

Ik weet het egt niet meer!
Help mij!! }:O :'( :S 7(8)7 ;(

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb je al geprobeerd om eens in safe mode te booten? Wellicht dat je daar kunt zien op welke driver Windows blijft hangen :?

Edit: lees deze link anders eens door..

[ Voor 24% gewijzigd door tommie-boy op 26-11-2006 14:28 ]

Humor moet je serieus nemen

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
fixboot fixmbr al geprobeerd. :?

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
servicepack taal is dezelfde als de taalversie van xp? Dus bijvoorbeeld engelse servicepack op een engelse windows versie?

[ Voor 38% gewijzigd door benedictuz op 26-11-2006 15:59 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, daar heb ik de volgende supportsite voor gevonden:

Uw computer reageert niet meer wanneer u deze opnieuw opstart om de installatie van Windows XP Service Pack 2 of Windows XP Tablet PC Edition 2005 te voltooien

Download op deze site ''De essentiële update voor Windows XP (KB885626)'' voordat je Service Pack 2 installeert, dat is deze link:

http://www.microsoft.com/...75-454F-AE07-B620727BE8D8

Nadat ik de essential update en daarna SP2 had geinstalleerd bleef hij niet meer hangen bij het Windowslaadscherm en starte hij weer gewoon op.

• rutje1
Ik zal even kijken of deze update helpt.
Wat wel lastig is, is dat ik Sp2 niet meer kan verwijderen, dus dat betekent dat ik het nu na de installatie moet doen.

• rutje1
fixboot fixmbr al geprobeerd.
----
Neeh, zou je hier wat over kunnen uitleggen please?

--Heb je al geprobeerd om eens in safe mode te booten? Wellicht dat je daar kunt zien op welke driver Windows blijft hangen --

Neeh, dit snap ik ook niet egt, zou je hier ook wat over kunnen uitleggen??
Alvast thnx he! k ben pc kneus zo te zien :s

• rutje1
Hier maar weer een bericht om dit topic te updaten en meer info:

kan wel in veilige modus opstarten. Ook start de PC op een andere manier op:

1. De pc aanzetten >> loopt vast dus Stroom eraf
2. Je krijgt de melding: verkeerd afgesloten, wat wil je doen?
Al kies ik dan voor windows opstarten met laats bekende juiste configuratie doet hij het weer.
4. Soms al kies ik windows normaal opstarten doet hij het ook

!! Maar !! Dit is dus heel lastig met programma's installeren en bestanden opslaan omdat soms (bv xp updates) weer opnieuw geinstalleerd moeten worden en je het wel 5x over moet doen. xD
Pagina: 1