DVD+/-RW's niet meer te wissen

Pagina: 1
Acties:

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Sinds vandaag zit ik met het volgende probleem:

Geen enkel programma kan mijn DVD-RW's nog wissen. Als ik een nieuwe RW schijf (dus helemaal leeg) wil branden, dan lukt dat gewoon. Maar daarna diezelfde schijf daarna weer wissen gaat niet.

Nero geeft dan aan dat het geen herschrijfbare DVD is en dus niet kan wissen (Please Insert ReWriteable media). Trouwens, bij het starten van het schrijven, wil hij de schijf eerst formatteren. Dat gebeurde eerst niet.

Ook Alcohol geeft een dergelijke melding (Cannot Write Medium - Incompatible Format)

Het probleem wordt zeker weten NIET door de brander veroorzaakt. Ik dacht dat namelijk eerst ook en heb een nieuwe gekocht. Maar ook die geeft hetzelfde probleem.

Het probleem is begonnen toen ik een herstelbewerking heb uitgevoerd. Ik heb deze bewerking alweer ongedaan gemaakt, maar dat heeft niet geholpen. Ik vermoed dus dat XP deze fout veroorzaakt, maar hoe los ik het op? Alle hulp is welkom...

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Je hd formatteren :P?
Of ff een dual bootje aanmaken en dan kijken of het probleem er nog is op je nieuwe XP install. (zou ik doen)

[ Voor 29% gewijzigd door MensionXL op 11-11-2006 18:20 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan je de mediacode uitlezen en als dat niet kan het merk en type nummer van die dvd-rw's?
Want ik heb toch wel een beetje het vermoeden dat het gewoon of dvd-r's zijn of dat je speler geen dvd-rw aan kan.
PS weet je zeker dat het dvd-rw is en niet dvd+rw (want -rw bestaat wel, maar zie ik niet echt vaak in de winkel liggen).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Is het een neiuwe doos met dvd-rw`s? Mogelijk staat de mediacode dan nog niet in de firmware van je brander.

Check de website van je fabrikant voor een mogelijke firmware-update.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Heb toch maar m'n XP installatie verwijderd en alles opnieuw geïnstalleerd. Nu kan ik weer alles branden, wissen, etc.

Jammer alleen dat ik nu ook al die andere meuk opnieuw moet installeren om Windows weer te krijgen zoals ik wil... :'(

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:46
Ook zeker weten dat het bij zowel DVD-RW als DVD+RW is? Als het alleen bij + is, kan ik mij voorstellen dat je Bit Setting hebt gebruikt (ook wel bookmarktype setting genoemd), waardoor je schijf slechts als DVD-ROM wordt gezien.
Pagina: 1