Toon posts:

Nieuwe pc, met oude hardeschijf.. werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,
ik heb vanmiddag een heel nieuw systeem in elkaar gezet, nouja niet helemaal nieuw want de hardeschijven had ik al.

de nieuwe onderdelen zijn het moederbord, de processor en het geheugen.
maar nu ik dit allemaal heb aangesloten op mijn oude hardeschijven wil de boel niet opstarten,
de computer gaat gewoon aan maar na een tijdje zie ik voor heel even een blauw scherm die je ook wel is krijgt als HDD fouten bevat.

nu is dus mijn vraag, is het mogelijk een nieuw systeem je oude hardeschijf te geven, waar nog je windows en alles opstaat ?

ook moeten jullie weten dat ik maar 1 IDE kanaal op mijn moederbord heb wat het dus niet mogelijk maakt om CD/DVD drives aan te sluiten EN Hardeschijven.
ik heb wel de mogelijkheid om een SATA schijf aan te sluiten en dan op het IDE kanaal CD/DVD drives te zetten.
alleen dan moet ik weer een SATA hardeschijf kopen en dat is een dure grap voor me.

hopelijk kunnen jullie me helpen.

-Bas

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je windows er wel opnieuw op gezet ? Je kan niet zomaar van je oude PC je HDD overzetten in een nieuwe zonder opnieuw de boel te installeren.

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Om wat voor hardware gaat het? type mobo, hdd's enz. Kan je wel in je BIOS komen of lukt dat ook niet?

Ik denk dat windows gewoon op wil starten maar omdat het allemaal andere hardware is dit niet lukt, en dus een blauw scherm geeft. Als dit het is dan moet je je windows gewoon opnieuw installeren.
Je kan eventueel ook proberen in veilige modus op te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt voor de reply, dat wist ik nog niet.

kan ik windows dan zeg maar eerst installeren en dan de totaal lege (alleen windows bevattende) hardeschijf weer over zetten in m'n nieuwe systeem, of moet ik 'm echt vanuit m'n nieuwe systeem installeren?

-Bas

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:34:
Okee bedankt voor de reply, dat wist ik nog niet.

kan ik windows dan zeg maar eerst installeren en dan de totaal lege (alleen windows bevattende) hardeschijf weer over zetten in m'n nieuwe systeem, of moet ik 'm echt vanuit m'n nieuwe systeem installeren?

-Bas
Yep vanuit je nieuwe systeem anders dan installeert ie het verkeerde moederbord etc. Ik snap ook niet hoezo je dit niet vanuit je nieuwe systeem wilt doen? Gaat toch alleen maar sneller?
(Lijkt me sterk dat je nieuwe systeem trager is dan je oude :/)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 11-11-2006 15:37 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Hier staat uitgelegd hoe je windows kan installeren zonder cd-romspeler.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is zo dat ik niet echt weet hoe ik dat moet gaan doen, want er past in mijn nieuwe computer maar 1 IDE kabel, en daarop zit mijn hardeschijf. en daarbij kan ik geen CD/DVD drive doen als het goed is (toch?)
dus dan kan ik geen CD's met windows erop in m'n computer laden. tenzij ik een SATA schijf koop en daarvan boot maar daar heb ik het geld niet voor.

EDIT: Bedankt voor de link!! je was me net voor met posten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 15:47 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Omdat alle PC's verschillende hardware hebben moet je perse windows installeren op de PC die je gaat gebruiken. Als je 2 PC's hebt met het zelfde moederbord of in iedere geval de zelfde chipset kan het nog wel werken. Maar als PC 1 een ATI kaart heeft en PC 2 een Nvidia krijg je nog problemen.

Bij een hele nieuwe PC met nieuw moederbord, CPU en GPU kan je nooit de oude installatie over nemen. Daarom krijg je een blauw scherm bij het opstarten van windows.

Het hoeft trouwens niet onder elk bericht je naam te zetten :)

Verwijderd

Je hebt toch twee aansluitingen op je IDE :?

Verwijderd

op je ide kabel zitten twee connectors als het goed is
een daarvan neem je voor harde schijf
en de andere voor de cd rom

opletten dat het apparaat op de eerste plug(aan het eind van de kabel) de jumper op master heeft staan
en de tweede op slave

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Oke dankjewel ik wist niet dat je Hardeschijf en CD op 1 IDE kabel kon zetten!

-Bas
Pagina: 1