Toon posts:

7800GS Extreme Editon probleem (agp versie)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, tijd terug heb ik de 7800GS Extreem Edition gekocht.
Maar ik blijf steeds wat problemen houden met deze kaart, misschien dat sommige dit ook is voorgevallen.

Het probleem,
als ik een spel wil spelen, Fable, Command & Conquer, Fear, etc dan gaat het beeld heel schokkering, alsof hij te weinig kapaciteit heeft, dit doet hij dan gelijk vanaf het begin.
Een andere keer als de pc opstart of hem hierna opnieuw opstart als hij zo raar doet dan gaat het perfect.

Heb dit dan getest met 3DMark 2005 als hij zo straag is en dan geeft hij 1 a 3 fps aan en als hij goed draad boven de 30 fps.

Systeem
Intel Pentium 4 3.0 ghz
Windows XP, Pro, sp2, nieuwste direct x geinstalleerd.
P4C800 Deluxe, laatste bios gebruikt, geen beta.
2 harde schijven, dvd-rom en dvd-rw.
400 watt Zalman voeding.
2048 Kingston hyper x geheugen.

De megeleverde driver geprobeerd, 81.x en nieuwere versies maar hij blijft het doen.

Iemand misschien een idee waar het aan kan liggen,
alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit de stroomconnector achterop de kaart wel goed aangesloten? Nvidia kaartjes klokken zich namelijk terug als ze niet voldoende stroom krijgen en dan kan het idd zijn dat zelfs een 7800je slechts 1 tot 3 fps weet te produceren.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de bekabeling nog even gecontroleerd, die zat er goed op.
Heb hem wel op een andere aansluiting gezet,
ga het een paar dagen aankijken, ben benieuwd wat hij gaat doen.

Verwijderd

zelf gebruik ik de ngoHQ drivers,omdat deze kaart soms een probleem had met bepaalde spellen en het scherm op standby ging en daarna het systeem gereset werd.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Had je hiervoor een ATI kaart?

Zoja, dan zul je eerst Driver cleaners moeten draaien en daarna pas de nvidia drivers installeren.

Het zou ook kunnen zijn dat de temperatuur van de kaart te hoog word in je kast.

Hoeveel koelers heb je in je kast hangen?

Minstens 1 fan die koude lucht naar binnen blaast is toch wel aan te raden. (En nog een die het er aan de achterkant weer uit zuigt ook).

Wat ook zou kunnen is dat de temperatuur sensors op je kaart niet goed werken waardoor de kaart denkt dat hij te heet is en gaat throttelen, hierdoor krijg je prestatieverlies.

[ Voor 13% gewijzigd door Da_maniaC op 13-11-2006 00:45 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
De NGO drivers ook geprobeert en Drivers cleaner ook, maar was niet weg van de NGO drivers, had het probleem na het spelen van een spel geen beeld meer, via start op stand-by gezet en beeld is er weer.

De temperatuur is bij geen gebruik rond de 35, en bij het gamen komt mij tot aan 45.
Komt via 1 van beneden en 1 boven vers lucht in en aan de achterkant gaat de lucht er weer uit.
CPU water gekoeld.
Pagina: 1