Toon posts:

SSH via Lan met Linux en PuTTy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Dit is het eerste topic dat ik hier plaats, meteen met een lastige vraag (denk ik)!

Ik heb net een "server" (ventrilo en 1.6) opgezet, en het werkt! Alleen nu wil ik graag van SSH gebruik maken, omdat ik geen aparte monitor voor de server heb. Dus heb ik putty gedownload, en geprobeerd te connecten naar het lan ip van de server (10.0.0.151), maar dan refused ie de connectie. Ik heb bij het installeren van debian gebruik gemaakt van de netwerkinstallatie (120 mb op een schijfje). Ik weet dus niet of ik nog extra pakketten moet downloaden om gebruik te kunnen maken van ssh, of dat het gewoon aan me connectie ligt, of dat ik nog poorten open moet zetten ofzo.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Mvg,
Pepijn

P.s. Ik wist niet zeker waar dit topic thuishoorde, maar als ik alles samenvoeg kom ik ongeveer uit bij gewoon netwerken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 13:34 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

tja het zal waarschijnlijk in nos moeten maar heb je wel een SSH serr geinstalleerd. Zit er standaard niet bij denk ik.
Doe eens ff netstat -anp | grep 22 dan zie je het zo. geen output geen SSH server

overigens de groeten doen we constatnt dus dat is niet nodig wverder welkom op GoT enzo

[ Voor 18% gewijzigd door TrailBlazer op 11-11-2006 13:39 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Debian installeerd standaard geen openssh-server, zodra je die installeert moet het wel werken, verder snap ik de link met Netwerken niet zo, dit hoort gewoon in Non-Windows Operating Systems thuis :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Het installeren van openssh kan je doen met het commando

apt-get install ssh (even apt-get update van tevoren)

Meer informatie (configuratie) kan je vinden op http://www.openssh.com/manual.html ssh zal standaard werken overigens :)

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Topicstarter
Heeel erg bedankt iedereen hij werkt!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een probleempje, de servers zijn wel gestart, maar hij connect niet met de buitenwereld, wat hij op windows wel deed. De poorten voor ventrilo en cs zijn nog steeds geopend. Het licht dus aan linux. Zijn er wat instellingen die ik misschien moet wijzigen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

1: kick eens niet zo snel.
2: Wat heb je zelf geprobeerd?
3: heb je die 'ventrilo' en die 'cs' (whatever it may be...) al gestart?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
1. Oke sorry,
2. Alles wat ik weet, heb weinig verstand van linux, maar ik heb gewoon op me windows pc (deze) alle poorten voor ventrilo en cs opengezet, en dat werkte gister ook gewoon toen de server nog op windows draaide. Maar als nu mensen willen joinen krijgen ze geen antwoord, terwijl toch echt de poorten openstaan.
3. Ja natuurlijk, ik zit er nu zelf op.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Leg anders eerst ff uit wat die ventrilo en cs is....Ik neem aan dat het counterstrike server is ofzo?

Verdiep je ook een beetje zelf in de documentatie, je kan voor (bijna) elk commando 'man' tikken en dan krijg je uitleg. Anders zitten we hier straks elk euvel uit te werken...

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 15:52
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:40:
1. Oke sorry,
2. Alles wat ik weet, heb weinig verstand van linux, maar ik heb gewoon op me windows pc (deze) alle poorten voor ventrilo en cs opengezet, en dat werkte gister ook gewoon toen de server nog op windows draaide. Maar als nu mensen willen joinen krijgen ze geen antwoord, terwijl toch echt de poorten openstaan.
3. Ja natuurlijk, ik zit er nu zelf op.
Voor zover ik begrijp heb je dus de poorten opengezet voor de huidige machine (waar je nu op zit) waar toen de servers op draaiden.. Is het niet zo dat de Linux server die je nu gebruikt voor je CS1.6 server en je ventrilo server een ander IP heeft dan je vorige Windows Machine? Zo ja, dan moet je het IP die je aan die open poorten hebt verbonden (het IP dus van je Windows server) uiteraard veranderen in het IP dat aan je Linux machine verbonden is :)

Verwijderd

Topicstarter
EDIT!

Een vriend van mij is de server gejoind! Dus ventrilo werkt, moet alleen nog ff de counter strike server in orde krijgen.
--

Het komt erop neer dat ik wel kan downloaden met m'n linux computer. Als ik de ventrilo server (een soort teamspeak, een programma waarmee je dus kan praten) opstart, krijg ik dit bericht:
Ventrilo Server - Version 2.1.2
(c)Copyright 1999-2003 Flagship Industries, Inc.

Version = 2.1.2
Name = Pepijn's Ventrilo Server
Phonetic =
Comment = Welkom!
Auth = 0
Port = 3784
Duplicates = 1
MaxClients = 32
SendBuffer = 131072
RecvBuffer = 131072
LogonTimeout = 5
CloseStd = 1
FilterWave = 0
FilterTTS = 0
TimeStamp = 0
PingRate = 10
ExtraBuffer = 131072
ChanWidth = 0
ChanDepth = 8
ChanClients = 0
DisableMaxClients = 1
DisableQuit = 1
VoiceCodec = 0 (GSM 6.10)
VoiceFormat = 1 (11025 Hz, 16 bit) - Bytes/Sec 2210
SilentLobby = 0

Accepting connections on these interface(s).
1: 0.0.0.0
Dat bericht kreeg ik ook toen er nog windows op stond (en toen werkte hij wel, mensen konden gewoon joinen). Maar nu kan alleen ík erop (via lan, dus dan connect ik naar 10.0.0.151, het ip van de linux computer), wat dus raar is. Ik heb dus de poort 3784 TCP geopend.

@ Soadmaggot:

Nee, ik rout naar 10.0.0.151, de linux computer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2006 17:02 ]

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 15:52
Heb je de instellingen van beide servers wel aangepast na het kopiëren naar de nieuwe server? Dus ook de IP's van de servers zelf? (ik zie daar staan Accepting connections on these interface(s): 0.0.0.0? misschien toch ergens even een IP in de config instellen/aanpassen?)

offtopic:
Naar het schijnt heeft Ventrilo niet de 'lag' als Teamspeak, bij teamspeak is het zo dat gesproken text 2 seconden doet over het oversturen, is dit waar?

BTW pepijn: ipv dubbelposten is het beter je vorige messages te editen, zo voorkom je een ellenlang topic :)

[ Voor 36% gewijzigd door PeterSelie op 11-11-2006 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ventrilo werkt nu, dus daar hoeven we geen aandacht meer aan te besteden :)

Ga nu ff met de cs server aan de slag. Ik weet dat ik 'm nu werkende kan krijgen dus ik heb hopelijk jullie hulp niet meer nodig!

Bedankt allemaal voor toch de hulp
Pagina: 1