Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Ligt dit niet toevallig aan je MX records?
MX 10 mail.domein.nl kan resulteren in mail.domein.nl.hostname.tld of iets dergelijks. Door gebruik te maken van een extra . (MX 10 mail.domein.nl.) zorg je ervoor dat het duidelijk is dat het een FQDN is (Fully Qualified Domain Name) en dat er dus niets achter behoort.
MX 10 mail.domein.nl kan resulteren in mail.domein.nl.hostname.tld of iets dergelijks. Door gebruik te maken van een extra . (MX 10 mail.domein.nl.) zorg je ervoor dat het duidelijk is dat het een FQDN is (Fully Qualified Domain Name) en dat er dus niets achter behoort.
Eve char: Warock <TEST>
Ligt er eerder aan hoe DNS resolving over het algemeen werkt. Je hebt een standaarddomein waar je in zit, dit staat in je /etc/resolv.conf achter "search". Als je systeem een host niet kan resolven wordt hier over het algemeen gewoon nog de "search" achteraangegooid en komt daar in jouw geval dus een geldig domein uit, aangezien je een wildcard record hebt aangemaakt.
nuja, het zijn niet mijn mx records waar het probleem ligt. Zowiezo is het niet netjes een niet bestaand A record te hebben op het eerste MX record maar opzich zou het nog wel moeten werken.sPENKMAN schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:54:
Ligt dit niet toevallig aan je MX records?
ja, maar lijkt me niet gewenst gedrag als er nog een ander, geldig, MX record bestaat voor een domein._JGC_ schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:01:
Ligt er eerder aan hoe DNS resolving over het algemeen werkt. Je hebt een standaarddomein waar je in zit, dit staat in je /etc/resolv.conf achter "search". Als je systeem een host niet kan resolven wordt hier over het algemeen gewoon nog de "search" achteraangegooid en komt daar in jouw geval dus een geldig domein uit, aangezien je een wildcard record hebt aangemaakt.
[ Voor 34% gewijzigd door Robert op 11-11-2006 14:07 ]
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Dat zou je verwachten, maar dit was al het geval. Het lijkt me sterk dat ik de eerste ben die dit tegen komt, edoch ik kan hier niets over vinden via googlefreggy schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:36:
Je moet
append_dot_mydomain = no
in je main.cf zetten...
Pagina: 1