past dit: Antec solo + Asus P5B-E + Scythe Ninja plus?

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Binnenkort wordt mijn huidige Athlon64 3000+ vervangen door een sneller en stiller bakkie. Na wat sites en reviews te hebben doorlezen heb ik dit in gedachten:

Case: Antec solo (al gekocht)
PSU: Antec NeoHE 380W (besteld)
Mobo: Asus P5B-E
CPU: Intel Core2Duo E6600
HSF: Scythe Ninja plus (met een Nexus 120mm??)
VGA: MSI nx7600GS 512MB dual DVI (passief)
RAM: 2x1024MB (nog niet beslist qua snelheden: ofwel 667MHz CL4 of 800MHz CL5)
HDD: WesternDigital Caviar SE16 500GB SATAII

Mijn huidige Soundblaster X-Fi, Logitech Z-2300, Apacer cardreader, DVD-ROM, NEC DVD+RW en 2 Samsung 930BF TFT's zullen worden herbruikt.
Dit wordt een gewoon werkstation: geen gaming en geen overclocking. Hij moet wel Vista-ready zijn. Daarom een 7600GS met 512MB voor de dualhead opstelling.

Nu blijf ik nog wat zitten met de bedenking of een Scythe Ninja wel gaat passen op een Asus P5B-E gezien het zo'n mega constructie is... Ik heb nog nergens een review of foto van die combinatie gevonden.
Ik veronderstel wel dat die HSF in een Antec solo past: de kast is 20,5cm breed en de HSF 15cm hoog. Er zou dus nog wel wat ruimte moeten overzijn.

Iemand die deze combinatie heeft, of foto's weet staan?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Ziet er goed uit d:)b .

Ik zou gewoon gaan voor 533 Mhz geheugen(pc4200). Het loopt synchroom met de processor, dus je hebt niet meer nodig. Als je wilt overklokken kan je beter wel wat sneller geheugen nemen. Dus je kan beter pc4200 geheugen nemen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door hello_moto op 11-11-2006 13:31 ]

• freeco
of toch PC5300/6400 kopen en schakelen als PC4200 met CL3? :+

Maar het geheugen is nog mijn minste zorg voor het ogenblik. Eerder of de Ninja past... Met die HSF zou het echt een superstil bakkie zijn :9~

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
freeco schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:00:
of toch PC5300/6400 kopen en schakelen als PC4200 met CL3? :+

Maar het geheugen is nog mijn minste zorg voor het ogenblik. Eerder of de Ninja past... Met die HSF zou het echt een superstil bakkie zijn :9~
Ik heb ook niet zoveel verstand van geheugen hoor :+ . Maar misschien zou je van alle onderdelen de afmetingen eens op kunnen zoeken. En dan in een schematische tekenint kijken hoe het er ongeveer uit komt te zien.

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je hebt duidelijk inspiratie opgedaan op SilentPCreview :P. Op het forum daar kan je genoeg foto's vinden van Solo's met Ninja's erin gepropt. Ik heb zelf ook die combinatie, past makkelijk. Of de ninja op het mobo past durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik moest zelf een aantal dingen wegbuigen op m'n Asrock dual sata 2, maar het paste uiteindelijk wel. Op jouw mobo lijkt er wel genoeg ruimte te zijn rond de socket.

Zorg nog wel voor een goede fancontroller om die Nexus-fans op 7 volt te zetten (op 5 volt starten ze niet altijd betrouwbaar op).

Als je echt hardcore bent knip je ook nog de fangrills uit de solo 8) .

Ik ben benieuwd hoe stil die HDD gaat zijn. Het is zeker één van de allerstilste. Die antec neohe zal je misschien een klein beetje horen, maar die is ook echt geweldig stil _/-\o_

• freeco
Mikey5times schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:58:
Je hebt duidelijk inspiratie opgedaan op SilentPCreview :P. Op het forum daar kan je genoeg foto's vinden van Solo's met Ninja's erin gepropt. Ik heb zelf ook die combinatie, past makkelijk.
valt het zo op? ;) Ik heb me idd door spcr laten leiden, maar toch nog hun bevindingen getoetst met andere sites. Ik heb op het spcr-forum ook nog een draadje lopen of een Ninja nu past op een P5B-E, maar daar nog geen antwoord. Nog effe afwachten...
Als jij een Ninja in een Solo hebt, moet ik me daar alvast al geen zorgen over maken. Enkel dus nog met het mobo.
Mikey5times schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:58:Ik ben benieuwd hoe stil die HDD gaat zijn. Het is zeker één van de allerstilste. Die antec neohe zal je misschien een klein beetje horen, maar die is ook echt geweldig stil _/-\o_
Het is idd niet dé stilste, maar komt toch aardig in de buurt. Ik heb nu eenmaal minimum 400GB ruimte nodig: heb nog redelijk wat audio/video staan op mijn huidige 2 schijven. Dus 1tje van 500GB lijkt me ideaal, en dan zou ik mijn huidige van 300GB nog aansluiten via eSATA als backup 8)

@hello_moto: ik vrees dat het niet zo simpel is als gewoon de afmetingen vergelijken: dicht tegen de koeler zitten doorgaans nog wel componenten, maar aangezien die niet al te hoog zijn en onder de koeler nog wel wat ruimte is, maken die doorgans geen contact. Maar deze HSF is wel een extreem lomp geval. Ik had het gewoon graag gehoord/gezien van iemand die ook deze combinatie maakt.

• freeco
ik heb iemand gevonden die beweert dat het past: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=483175. Voor de zekerheid nog eens een fotootje gevraagd...
Volgens de site van Scythe USA zou het ook moeten lukken: http://www.scythe-usa.com/support/cpu/008/ASUS-NinjaB.html

• freeco
nog effe een schopje geven, want deze laatste post is nog niet bevestigd met een plaatje

niemand hier die een Ninja heeft op een P5B-E? (tja, ik doe graag speciaal he O-))

• freeco
ik kan bevestigen dat het past 8)

het is weliswaar wat moeilijk om met zo'n lompe koeltoren nog aan alle aansluitingen te geraken, maar moeilijk gaat ook ;)
Vooral de 4-pin ATX connector, de fan-connector en mobo-vijsje rechtsboven zijn moeilijk te bereiken.

Mijn MSI 7600GS en Creative X-fi gingen er ook wel moeilijk in: de bracket ging precies niet diep genoeg in het gleufje van de kast. Heb de bracket ietsje moeten plooien om het te laten passen.

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mooi dat het past. d:)b

Heb je de harde schijf ook al? Hoe bevalt ie qua stilte?

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:12
Bij mij past de Scythe Ninja niet op m'n ASUS P5B-E bordje. Ik zal dus met de ijzerzaag en vijl aan de slag moeten..

Welke kleur zijn de condensators naast je CPU socket? Roze?

[ Voor 36% gewijzigd door Mitt3nz op 03-12-2006 00:41 ]

Pagina: 1