Heeft iemand hier ervaring met de Eurotunnel? Ik bedoel met de auto in zo een trein. Ik moet binnenkort een paar keer op en neer naar NL met de auto en wil weten wat de ervaringen zijn.
Die-hard Brexiteer
Die-hard Brexiteer
Die-hard Brexiteer
Anoniem: 169497
Even een lokale "VVV" inschakelen ?KingNothing schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:02:
Maar zo een ferrie duurt toch heel erg lang?
[LTS][MTS][HTS]
Van Folkestone naar Calais een half uur ben ik nu achter. Van Calais naa Eindhoven pak hem beet 3 uurtjes ofzo. Prijs valt ook mee eigenlijk...Anoniem: 169497 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:03:
Je gaat de trein in en je ziet dus niets in de tunnel. Je moet natuurlijk ook langs de douane omdat Groot-Brittanië niet meedoet aan het Schengen verdrag. Over kosten e.d. kan ik weinig zeggen, ik ben er één keer heen en weer door geweest ivm werkweek naar Londen in 2001.
Die-hard Brexiteer
[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 11-11-2006 13:13 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Bedankt voor deze informatieMicrokid schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:11:
2x gedaan. Werkt prima. Handigst is om via internet een toegangs kaart te regelen. Je rijdt gewoon naar het platform. Daar staat aangegeven naar welk spoor je moet. Eert ticket afgeven bij een poortje. Je rijdt naar de trein. Die is meestal op 2 of 3 plaatsen open. Gewoon naar binnen rijden en doorrijden naar voren. Aansluiten, motor uit en klaar. Je kan verder weinig dingen doen, dus gewoon even 30 minuten in de auto blijven zitten, of erbuiten gaan staan. Easy dus
Hier kan je boeken : http://www.eurotunnel1.co...oking/journey.asp?lang=en
Die-hard Brexiteer
ik ben anders een paar keer met de fastferry overgevaren MET auto...Megamind schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:08:
Niet zoveel langer maar als je eerst naar Frankrijk moet rijden dan moet je die tijd er wel bij optellen. Bij de stena stap je gewoon in Vlaardingen op.
Stena nachtferry is 7 uur varen, de fastferry is 3,5 uur maar daar kan natuurlijk geen auto op. Retourtje heb je vanaf 120 euro met auto.
Tunnel is vanaf 60 euro heen en terug met voertuig en duurt ongeveer 40 minuten, dus dat is wel een aanzienlijk verschil idd..
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
U zegtMegamind schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:08:
(...)
Stena nachtferry is 7 uur varen, de fastferry is 3,5 uur maar daar kan natuurlijk geen auto op. Retourtje heb je vanaf 120 euro met auto.
(...)
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Oslik blyat! Oslik!
Anoniem: 146043
Ik ben ook Engelsman (Import) en woon in the South East (Kent) en moet naar Eindhovendion_b schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:54:
* dion_b is Engelsman en heeft waarschijnlijk iedere boot, trein en vliegverbinding op, over of onder de Noordzee meegemaakt
Belangrijkste factor voor bepalen welke overtocht het beste is heb je niet genoemd - namelijk waar je heen gaat
Hou er rekening met dat benzine in UK nog duurder is dan in NL en dat de M5 en M62 uitgezonderd werkelijk alle snelwegen van of naar London gaan, waardoor je soms ranzig om moet rijden (of door erg scenic kleine slingerwegen moet rijden waar je altijd achter een trekker of oma op zondagstoer vast komt te zitten). Als je in the South East moet zijn, is Eurotunnel de moeite waard, al is het ook een idee om te kijken naar de Calais - Dover boten (24u per dag afvaarten om de 45 minuten, kost veel minder en duurt ook maar paar uur - het Kanaal is daar maar 50km breed). Moet je in the Midlands zijn, dan ben je met HvH-Harwich beter uit omdat je dan maar een kort stukje M25 hoeft te pakken ipv helemaal om London heen rijden op de drukste snelweg van Europa. En als je naar the North moet gaan, dan is het serieus te overwegen Europoort-Hull of zelfs Ijmuiden-Newcastle te pakken. Een hut aan boord kost wel wat, maar minder dan benzine voor 400km vanaf Folkstone rijden.
En als je mijn regioaanduidingen hier wat onduidelijk vindt - wen er maar alvast aan, zo staat het ook op de snelwegborden in UK![]()
Die-hard Brexiteer
[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 11-11-2006 23:10 ]
Oslik blyat! Oslik!
Anoniem: 4629
wrong, LPG (als in "autogas") mag idd niet, maar caravan's zeker wel, je mag tot 47kg mee nemen.Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:25:
Als je met de chunnel wilt en je denkt van 'ha lekker benzine sparen door een auto op LPG te pakken': EEHHHH FOUT, u blijft thuis. Gastanks staan ze geloof ik niet toe. Caravan zal er dan ook wel niet inzitten.
Safety carrying fixed LPG tanks for domestic services - We are aware LPG tanks are essential for cooking, refrigeration, heating etc, but request the appliance is switched off before boarding and during the entire crossing. Tanks up to 47kg may be carried, but must be less than 80% full. For your own safety and the safety of others, you will need to demonstrate this before you travel.
Anoniem: 4629
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Vroeger (15 jaar geleden ofzo), toen de tunnel net open was, hebben we met de familie ook een keer bij de tunnel gestaan en lieten ze er ons niet in met een LPG installatie. Inmiddels zijn we al wel wat jaartjes verder, maar ik heb geen idee of LPG tegenwoordig wel toegestaan is.Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:25:
Als je met de chunnel wilt en je denkt van 'ha lekker benzine sparen door een auto op LPG te pakken': EEHHHH FOUT, u blijft thuis. Gastanks staan ze geloof ik niet toe. Caravan zal er dan ook wel niet inzitten.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
De Hovercraft waren al veel langer uit dienst, die dingen waren gewoon niet rendabel tegenover Eurotunnel (eh, niet dat dat zich zo rendabel heeft bewezenzwahiel schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:55:
[...]
Ik wist helemaal niet dat Hoverspeed weg is? Dat vond ik de mooiste manier van reizen. Gewoon een hovercraft, hopla van de kant gewoon het water in!
Oslik blyat! Oslik!
Dat heeft die HSS van de stena ook, eigenlijk een zelfde boot, als het beetje slecht weer is vloog het vet uit de mcdonalds pannen! En het kan nogal spoken op de noordzee natuurlijk...dion_b schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:01:
[...]
De Hovercraft waren al veel langer uit dienst, die dingen waren gewoon niet rendabel tegenover Eurotunnel (eh, niet dat dat zich zo rendabel heeft bewezen), in zijn laatste jaren voer Hoverspeed met catamarans die ongeveer twee keer zo snel waren als gewone veerboten.
Overigens was er voor voetgangers een nog snellere manier om over het kanaal te komen in de good old days - de RMT jetfoil:
[afbeelding]
Deed Oostende - Dover in 100 minuten (waar een gewone ferry ruim 4u voor nodig had en zelfs de Rapide ruim 2u). Alleen wilde je *echt* niet in een van die bakken zitten bij zwaar weer. Een keer meegemaakt - opeens voorbij de helft van het kanaal een windkracht 8 a 9 storm uit het niets. Dan springt dat ding van golf naar golf, met een misselijkmakende kanteling iedere keer dat hij neerkomt. Toen ontdekt dat ik echt niet zeeziek werd. Helaas genoeg anderen aan boord voor wie dat niet gold - de kots stroomde letterlijk langs de gangpaden op een bepaald moment
Mwoeah, de hogesnelheidsbaksteen (sorry, dat ding van Stena vind ik met ruime marge lelijkste ding op zee) heeft last van golven hier en daar, de keer dat het echt in een storm terechtkwam sloegen er platen van de voorkant. Maar dat ding is zo enorm breed dat je niet echt het effect van de zee erin merkt (vandaar dat ze ueberhaupt een McDonalds durven runnen erin...).Megamind schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:17:
[...]
Dat heeft die HSS van de stena ook, eigenlijk een zelfde boot, als het beetje slecht weer is vloog het vet uit de mcdonalds pannen! En het kan nogal spoken op de noordzee natuurlijk...
Oslik blyat! Oslik!
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Boot vind ik ook fijner, maar ik vond het prachtig om tege de wind in te gaan hangen in de trein (kwas toen nog kleinAres408 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:15:
Ik vind een boot met mooi weer een stuk prettiger dan de kanaaltunnel. Ik heb de hele reis door de tunnel ontzettende ademnood gehad. Toen ik uit de tunnel was ik doodziek.
Nu al een paar keer met de tunnel geweest en nog nooit last van gehad...Ares408 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:15:
Ik vind een boot met mooi weer een stuk prettiger dan de kanaaltunnel. Ik heb de hele reis door de tunnel ontzettende ademnood gehad. Toen ik uit de tunnel was ik doodziek.
[ Voor 33% gewijzigd door Ares408 op 22-12-2006 15:55 ]
mmm vaag nooit last van gehad of van gehoord..Ares408 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:50:
Nee, niks vreemds geroken. Ik kreeg het gewoon ontzettend benauwd. Andere mensen ook btw.
Edit: Ik ben ook nog een heel eind naar voren gelopen, had het overal in de trein.
[ Voor 29% gewijzigd door ToolkiT op 22-12-2006 16:34 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq