Eurotunnel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Heeft iemand hier ervaring met de Eurotunnel? Ik bedoel met de auto in zo een trein. Ik moet binnenkort een paar keer op en neer naar NL met de auto en wil weten wat de ervaringen zijn.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Dat het verrot ver rijden is, en met benzine soms duurder als de stena :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Maar zo een ferrie duurt toch heel erg lang?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169497

Je gaat de trein in en je ziet dus niets in de tunnel. Je moet natuurlijk ook langs de douane omdat Groot-Brittanië niet meedoet aan het Schengen verdrag. Over kosten e.d. kan ik weinig zeggen, ik ben er één keer heen en weer door geweest ivm werkweek naar Londen in 2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-05 18:53

Emiel1984

Made in NL

KingNothing schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:02:
Maar zo een ferrie duurt toch heel erg lang?
Even een lokale "VVV" inschakelen ? :+

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Niet zoveel langer maar als je eerst naar Frankrijk moet rijden dan moet je die tijd er wel bij optellen. Bij de stena stap je gewoon in Vlaardingen op.

Stena nachtferry is 7 uur varen, de fastferry is 3,5 uur maar daar kan natuurlijk geen auto op. Retourtje heb je vanaf 120 euro met auto.

Tunnel is vanaf 60 euro heen en terug met voertuig en duurt ongeveer 40 minuten, dus dat is wel een aanzienlijk verschil idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Anoniem: 169497 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:03:
Je gaat de trein in en je ziet dus niets in de tunnel. Je moet natuurlijk ook langs de douane omdat Groot-Brittanië niet meedoet aan het Schengen verdrag. Over kosten e.d. kan ik weinig zeggen, ik ben er één keer heen en weer door geweest ivm werkweek naar Londen in 2001.
Van Folkestone naar Calais een half uur ben ik nu achter. Van Calais naa Eindhoven pak hem beet 3 uurtjes ofzo. Prijs valt ook mee eigenlijk...

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

2x gedaan. Werkt prima. Handigst is om via internet een toegangs kaart te regelen. Je rijdt gewoon naar het platform. Daar staat aangegeven naar welk spoor je moet. Eert ticket afgeven bij een poortje. Je rijdt naar de trein. Die is meestal op 2 of 3 plaatsen open. Gewoon naar binnen rijden en doorrijden naar voren. Aansluiten, motor uit en klaar. Je kan verder weinig dingen doen, dus gewoon even 30 minuten in de auto blijven zitten, of erbuiten gaan staan. Easy dus :)

Hier kan je boeken : http://www.eurotunnel1.co...oking/journey.asp?lang=en

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 11-11-2006 13:13 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:45

janklp

FortyTwo Capital

Eurotunnel is prima, laatst nog ingezeten. In totaal 5 keer mee gereist en is zondermeer goed bevallen. Alleen 1 keer ging het brandalarm in de tunnel af toen onze trein net naar binnen mocht. Toen hebben we 6 uur stilgestaan alvorens verder te kunnen. Verder is het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Microkid schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:11:
2x gedaan. Werkt prima. Handigst is om via internet een toegangs kaart te regelen. Je rijdt gewoon naar het platform. Daar staat aangegeven naar welk spoor je moet. Eert ticket afgeven bij een poortje. Je rijdt naar de trein. Die is meestal op 2 of 3 plaatsen open. Gewoon naar binnen rijden en doorrijden naar voren. Aansluiten, motor uit en klaar. Je kan verder weinig dingen doen, dus gewoon even 30 minuten in de auto blijven zitten, of erbuiten gaan staan. Easy dus :)

Hier kan je boeken : http://www.eurotunnel1.co...oking/journey.asp?lang=en
Bedankt voor deze informatie :)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik vind het ideaal, je rijd zo de trein in, je kan gedurende de reis tenminste bij je auto blijven en een ruim half uurtje later ben je aan de andere kant direct op de snelweg. In tegenstelling tot een boot waar je ook nog te maken hebt soms met weersomstandigheden. De trein rijdt bijna altijd wel.

En wat betreft die douane, dat heb je natuurlijk ook met de boot, wat dus ook niks voorsteld, je kan 9 van de 10x gewoon doorrijden, ik lees dat je naar NL moet, dus ik neem aan dat je een Engelse auto hebt? Dan kan je bijna altijd door rijden, want de Engelse douane selecteerd volgens mij op buitenlanders, althans dat viel me op :+ (de Franse douane boeit het allemaal niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Megamind schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:08:
Niet zoveel langer maar als je eerst naar Frankrijk moet rijden dan moet je die tijd er wel bij optellen. Bij de stena stap je gewoon in Vlaardingen op.

Stena nachtferry is 7 uur varen, de fastferry is 3,5 uur maar daar kan natuurlijk geen auto op. Retourtje heb je vanaf 120 euro met auto.

Tunnel is vanaf 60 euro heen en terug met voertuig en duurt ongeveer 40 minuten, dus dat is wel een aanzienlijk verschil idd..
ik ben anders een paar keer met de fastferry overgevaren MET auto...
Alleen de fastferry gaat binnenkort stoppen met varen.

offtopic:
Vlaardingen ligt trouwens niet aan zee ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:48

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Megamind schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:08:
(...)
(...)
U zegt :?
Op de Stena HSS laden ze zelfs vrachtwagens. Let er wel op dat de HSS Discovery vanaf (ik dacht)januari uit de vaart gaat. Het schijnt niet meer rendabel te zijn.

De eurotunnel heb ik alleen ervaring met vrachtwagen. Inclusief op- en afrijden duurt de overtocht ongeveer een uur, al is dat sterk afhankelijk van drukte. De personen(auto) treinen rijden sneller, maar ik weet niet hoe lang het laden/lossen van die trein duurt.

Edit: moet toch eens sneller typen

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b is Engelsman en heeft waarschijnlijk iedere boot, trein en vliegverbinding op, over of onder de Noordzee meegemaakt :7

Belangrijkste factor voor bepalen welke overtocht het beste is heb je niet genoemd - namelijk waar je heen gaat :o

Hou er rekening met dat benzine in UK nog duurder is dan in NL en dat de M5 en M62 uitgezonderd werkelijk alle snelwegen van of naar London gaan, waardoor je soms ranzig om moet rijden (of door erg scenic kleine slingerwegen moet rijden waar je altijd achter een trekker of oma op zondagstoer vast komt te zitten). Als je in the South East moet zijn, is Eurotunnel de moeite waard, al is het ook een idee om te kijken naar de Calais - Dover boten (24u per dag afvaarten om de 45 minuten, kost veel minder en duurt ook maar paar uur - het Kanaal is daar maar 50km breed). Moet je in the Midlands zijn, dan ben je met HvH-Harwich beter uit omdat je dan maar een kort stukje M25 hoeft te pakken ipv helemaal om London heen rijden op de drukste snelweg van Europa. En als je naar the North moet gaan, dan is het serieus te overwegen Europoort-Hull of zelfs Ijmuiden-Newcastle te pakken. Een hut aan boord kost wel wat, maar minder dan benzine voor 400km vanaf Folkstone rijden.

En als je mijn regioaanduidingen hier wat onduidelijk vindt - wen er maar alvast aan, zo staat het ook op de snelwegborden in UK :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Hier ook een engelse. Wat leuk is dat bij vlissingen in de buurt het bordje

"Engeland 2 km" staat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
dion_b schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:54:
* dion_b is Engelsman en heeft waarschijnlijk iedere boot, trein en vliegverbinding op, over of onder de Noordzee meegemaakt :7

Belangrijkste factor voor bepalen welke overtocht het beste is heb je niet genoemd - namelijk waar je heen gaat :o

Hou er rekening met dat benzine in UK nog duurder is dan in NL en dat de M5 en M62 uitgezonderd werkelijk alle snelwegen van of naar London gaan, waardoor je soms ranzig om moet rijden (of door erg scenic kleine slingerwegen moet rijden waar je altijd achter een trekker of oma op zondagstoer vast komt te zitten). Als je in the South East moet zijn, is Eurotunnel de moeite waard, al is het ook een idee om te kijken naar de Calais - Dover boten (24u per dag afvaarten om de 45 minuten, kost veel minder en duurt ook maar paar uur - het Kanaal is daar maar 50km breed). Moet je in the Midlands zijn, dan ben je met HvH-Harwich beter uit omdat je dan maar een kort stukje M25 hoeft te pakken ipv helemaal om London heen rijden op de drukste snelweg van Europa. En als je naar the North moet gaan, dan is het serieus te overwegen Europoort-Hull of zelfs Ijmuiden-Newcastle te pakken. Een hut aan boord kost wel wat, maar minder dan benzine voor 400km vanaf Folkstone rijden.

En als je mijn regioaanduidingen hier wat onduidelijk vindt - wen er maar alvast aan, zo staat het ook op de snelwegborden in UK :+
Ik ben ook Engelsman (Import) en woon in the South East (Kent) en moet naar Eindhoven :)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vroeger had ik de Rapide of Diamant catamaran van Ramsgate -> Oostende aangeraden, maar helaas zijn die goddelijke boten van die route gehaald, sterker nog, die route was een tijdlang opgeheven en ondertussen is Hoverspeed zelf te gronde.

Edit:
Kan het niet laten een paar pics van de Rapide te plaatsen - verreweg mooiste schip waar ik op gevaren heb - en er zijn weinig dingen zo indrukwekkend als de manier waarop het de eerste zes maanden dat het in 1997 in dienst was optrok vanuit Oostende (namelijk met vol gas op de turbines - met als resultaat twee pluimen water van 5 a 10m hoog en een knoert van een hekgolf). Die hekgolf was helaas reden dat de haven van Oostende dit gedrag verboden heeft, beschadigde nogal eens andere schepen.

Vooraanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.hhvferry.com/rapideorig.jpg

Zijaanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibiblio.org/maritime/photolibrary/albums/userpics/10001/normal_HolymanRapide.jpg

Maar... als ik even kijk zie ik dat er weer iets tussen Ramsgate en Oostende vaart \o/

www.transeuropaferries.co.uk

GBP 32 per enkele reis per auto incl tem 9 inzittenden. Overtocht duurt dan wel 4u, maar die prijs is niet te verslaan :z

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 11-11-2006 23:10 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Als je met de chunnel wilt en je denkt van 'ha lekker benzine sparen door een auto op LPG te pakken': EEHHHH FOUT, u blijft thuis. Gastanks staan ze geloof ik niet toe. Caravan zal er dan ook wel niet inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:25:
Als je met de chunnel wilt en je denkt van 'ha lekker benzine sparen door een auto op LPG te pakken': EEHHHH FOUT, u blijft thuis. Gastanks staan ze geloof ik niet toe. Caravan zal er dan ook wel niet inzitten.
wrong, LPG (als in "autogas") mag idd niet, maar caravan's zeker wel, je mag tot 47kg mee nemen.
Safety carrying fixed LPG tanks for domestic services - We are aware LPG tanks are essential for cooking, refrigeration, heating etc, but request the appliance is switched off before boarding and during the entire crossing. Tanks up to 47kg may be carried, but must be less than 80% full. For your own safety and the safety of others, you will need to demonstrate this before you travel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

In een caravan kan ook bv. Butaan zitten. Raar dat ze dat dan wel toestaan.

En een auto met een LPG-tank van bv. 40 liter (klein maar fijn) mag dan wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een vriend van me is al meerdere keren met een auto op LPG op een neer geweest door de tunnel..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is het niet zo dat LPG zo gevaarlijk is omdat het op de grond blijft hangen? Ik ben trouwens met de boot naar Engeland geweest toevallig vanuit Eindhoven. We hadden de nacht boot van een volgens mij Noorse rederij, ideaal je stapt s'middags op en stapt s'morgens af. Nadeel is wel dat het laden en lossen niet zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 02-05 19:31
Ik ben afgelopen donderdag samen met mijn vader vanuit omgeving Eindhoven naar B'ham geweest. Wij zijn naar Calais gereden, de ferry naar Dover en dan m22, m25, m40, m42. Qua files zul je het wel beter weten dan ik :+, wij hadden met name last van queues op de 25.

De reden dat we met de ferry gingen (die overigens ongeveer 160 euro vroegen voor het retourtje geloof ik) is dat de trein door de tunnel een 300 euro scheen te kosten, maar dat was wel een paar jaar terug, jammer dat we dat niet nogmaals opgevraagd hadden want tegenwoordig is dat 60 euro (of 67 of 74, afhankelijk van de tijd dat waarop gaat).

De reden dat we via Calais gingen is dat je dan maar een uur en een kwartier vaart, tegenover een uur of 7 oid vanuit NL. Samen met de tijd Eindhoven->Calais was dit een stuk sneller dan Eindhoven -> Rotterdam -> Engeland :P

De tijd Calais -> Eindhoven is sterk afhankelijk van de drukte rond Antwerpen trouwens, maar met constant 130/120/100 is 3 uur wel te doen.

Ik heb overigens op de ferryport in Dover, in dat gebouw met ook de Burger King en een supermarktje de enige fatsoenlijke koffie die ik in heel Engeland heb gedronken gekocht. Volgens mij was het een Frans bedrijf :+, ik snap best dat Engeland honderd jaar lang geprobeerd heeft Frankrijk te veroveren.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:25:
Vroeger (15 jaar geleden ofzo), toen de tunnel net open was, hebben we met de familie ook een keer bij de tunnel gestaan en lieten ze er ons niet in met een LPG installatie. Inmiddels zijn we al wel wat jaartjes verder, maar ik heb geen idee of LPG tegenwoordig wel toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

noopz

ben er afgelopen jaar 2x doorgeweest (heen-weer heen-weer) en bij het inchecken geef je aan dat je een auto hebt zonder gasinstallatie

overigens sta ik in 3 uur vanuit vlaardingen in calais, dus voor mij liever de trein. Je bent zo over. prijs is afhankelijk van hoe ver op voorhand je boekt.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Boeken bij Eurotunnel is over het algemeen vrij duur. Er zijn resellers die goedkoper zijn. Ik zal het eens aan m'n moeder vragen, die heeft ooit eens cheap weten te boeken.

Ikzelf heb voor studie 1,5 jaar in Engeland gezeten en ben eigenlijk alleen maar met de trein gegaan. Ik vind het persoonlijk ideaal. Wachttijden vallen mee en in 30 minuten ben je de plas over.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 11:30

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ben ik de enige die nu denkt gewoon door te rijden met een LPG auto :?

Zo'n leuke installatie waarin de tank in het reserve wiel zit, ziet geen hond, bagage erop, zorgen dat ie niet geheel vol klaar...

Gejank de hele tijd! Ben trouwens zelf met de Ferry geweest, leuk met dikke storm en dan door de gangen rennen :+
Hield er een hoop blauwe plekken aan over moet ik zeggen.

Ik wist helemaal niet dat Hoverspeed weg is? Dat vond ik de mooiste manier van reizen. Gewoon een hovercraft, hopla van de kant gewoon het water in!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

zwahiel schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:55:
[...]

Ik wist helemaal niet dat Hoverspeed weg is? Dat vond ik de mooiste manier van reizen. Gewoon een hovercraft, hopla van de kant gewoon het water in!
De Hovercraft waren al veel langer uit dienst, die dingen waren gewoon niet rendabel tegenover Eurotunnel (eh, niet dat dat zich zo rendabel heeft bewezen :+ ), in zijn laatste jaren voer Hoverspeed met catamarans die ongeveer twee keer zo snel waren als gewone veerboten.

Overigens was er voor voetgangers een nog snellere manier om over het kanaal te komen in de good old days - de RMT jetfoil:

Afbeeldingslocatie: http://www.simplonpc.co.uk/TropicJPEGS/T5.jpg

Deed Oostende - Dover in 100 minuten (waar een gewone ferry ruim 4u voor nodig had en zelfs de Rapide ruim 2u). Alleen wilde je *echt* niet in een van die bakken zitten bij zwaar weer. Een keer meegemaakt - opeens voorbij de helft van het kanaal een windkracht 8 a 9 storm uit het niets. Dan springt dat ding van golf naar golf, met een misselijkmakende kanteling iedere keer dat hij neerkomt. Toen ontdekt dat ik echt niet zeeziek werd. Helaas genoeg anderen aan boord voor wie dat niet gold - de kots stroomde letterlijk langs de gangpaden op een bepaald moment :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
dion_b schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:01:
[...]

De Hovercraft waren al veel langer uit dienst, die dingen waren gewoon niet rendabel tegenover Eurotunnel (eh, niet dat dat zich zo rendabel heeft bewezen :+ ), in zijn laatste jaren voer Hoverspeed met catamarans die ongeveer twee keer zo snel waren als gewone veerboten.

Overigens was er voor voetgangers een nog snellere manier om over het kanaal te komen in de good old days - de RMT jetfoil:

[afbeelding]

Deed Oostende - Dover in 100 minuten (waar een gewone ferry ruim 4u voor nodig had en zelfs de Rapide ruim 2u). Alleen wilde je *echt* niet in een van die bakken zitten bij zwaar weer. Een keer meegemaakt - opeens voorbij de helft van het kanaal een windkracht 8 a 9 storm uit het niets. Dan springt dat ding van golf naar golf, met een misselijkmakende kanteling iedere keer dat hij neerkomt. Toen ontdekt dat ik echt niet zeeziek werd. Helaas genoeg anderen aan boord voor wie dat niet gold - de kots stroomde letterlijk langs de gangpaden op een bepaald moment :X
Dat heeft die HSS van de stena ook, eigenlijk een zelfde boot, als het beetje slecht weer is vloog het vet uit de mcdonalds pannen! En het kan nogal spoken op de noordzee natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Megamind schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:17:
[...]

Dat heeft die HSS van de stena ook, eigenlijk een zelfde boot, als het beetje slecht weer is vloog het vet uit de mcdonalds pannen! En het kan nogal spoken op de noordzee natuurlijk...
Mwoeah, de hogesnelheidsbaksteen (sorry, dat ding van Stena vind ik met ruime marge lelijkste ding op zee) heeft last van golven hier en daar, de keer dat het echt in een storm terechtkwam sloegen er platen van de voorkant. Maar dat ding is zo enorm breed dat je niet echt het effect van de zee erin merkt (vandaar dat ze ueberhaupt een McDonalds durven runnen erin...).

Zwaarste storm die ik ooit meemaakte op zee was een 11, en dat nota bene aan boord van de Herald of Free Enterprise - maar gelukkig hadden ze toen wel de deuren dicht gedaan, dus behalve maaginhoud hier en daar geen vloeistof aan boord om de boel te destabiliseren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zaterdag gaan wij weer met de tunnel, ik vind het ideaal, veel sneller en vooral comfortabeler dan met de ferry.
Op het kanaal kan het nogal spoken, en ik kan nooit zo goed tegen de golven vlak bij de kust (op volle zee ben ik wel ok, heel raar) en bij het kanaal is bijna de hele rit vlak bij de kust, dus mijn maaginhoud red het meestal niet :r ;(

We hebben een soort van 10 ritten kaart waar je voordeliger mee kan reizen. :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vind een boot met mooi weer een stuk prettiger dan de kanaaltunnel. Ik heb de hele reis door de tunnel ontzettende ademnood gehad. Toen ik uit de tunnel was ik doodziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ares408 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:15:
Ik vind een boot met mooi weer een stuk prettiger dan de kanaaltunnel. Ik heb de hele reis door de tunnel ontzettende ademnood gehad. Toen ik uit de tunnel was ik doodziek.
Boot vind ik ook fijner, maar ik vond het prachtig om tege de wind in te gaan hangen in de trein (kwas toen nog klein :+ ), want er staat gigantisch veel wind in die trein aan de voorkant. Kga vanaaf met de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ares408 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:15:
Nu al een paar keer met de tunnel geweest en nog nooit last van gehad...
Stonden jullie bij een auto met een lekke tank ofzo (benzine dampen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nee, niks vreemds geroken. Ik kreeg het gewoon ontzettend benauwd. Andere mensen ook btw.

Edit: Ik ben ook nog een heel eind naar voren gelopen, had het overal in de trein.

[ Voor 33% gewijzigd door Ares408 op 22-12-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ares408 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:50:
Nee, niks vreemds geroken. Ik kreeg het gewoon ontzettend benauwd. Andere mensen ook btw.

Edit: Ik ben ook nog een heel eind naar voren gelopen, had het overal in de trein.
mmm vaag nooit last van gehad of van gehoord..

btw nog een voordeel van de tunnel is dat je niet afhankelijk bent van het weer.
Vliegen is nu een crime vanwege de mist, en ik weet niet hoe het weer op het kanaal is, maar daar kan het soms ook zo misten dat de ferry niet meer gaat.. de tunnel trekt zich daar niks van aan :D

[ Voor 29% gewijzigd door ToolkiT op 22-12-2006 16:34 ]

Pagina: 1