[Outlook 2003] Emailaccount via LAN bekijken.

Pagina: 1
Acties:

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Is het met Outlook 2003 mogelijk om 1 (van de in dit geval 3) emailaccount op 2 verschillende pc's te bekijken en te beheren?

Ik ontvang op mijn pc namelijk mijn email acount en die van mijn ouders in Outlook 2003. Ik zou dus graag willen dat mijn ouders op de andere pc ook hun email kunnen bekijken en mailtjes kunnen versturen/beantwoorden zonder dat ze ook mijn email account kunnen zien.
Dit omdat m'n ouders niet vaak email checken dus ik ze wel moet ontvangen, maar geen zin heb om hun altijd achter mijn pc die dingen te laten lezen. (duurt serieus een uur voordat ze een antwoord hebben getypt soms. :P )

Wat ik dus wil is dat ze gewoon hun gedeelte van mijn emaildatabase kunnen openen, bekijken en mails versturen vanaf de andere pc (hoeft alleen als mijn pc ook aan staat)

Bij 1 email account zou het volgens mij wel kunnen door ...\Local_Settings\Application_Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst te delen. (want dat is toch de database van je email's?)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Een gratis mailservertje installeren als mercury. Daarmee maak je dan 2 imap accounts aan waar je de mail op ontvangt, dat werkt prima.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:24

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Waar haalt outlook zijn mails vandaan? Van een POP server, of exchange of wat?

Iig lijkt me dit simpelweg een gevalletje van zorgen dat de outlook van je ouders de mail op de server laat staan, zodat jou outlook ook nog alle berichten binnen kan halen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• -DG-
Gewoon van POP.
Maar zit er geen optie in Outlook zelf? Zodat ook de verzonden emails vanaf die andere pc op mijn pc komen te staan?
Mail hoeft alleen op mijn pc ontvangen te worden, maar moet dus wel op de andere te lezen en te beantwoorden zijn. (waar de antwoorden dan wel weer op mijn pc komen te staan)

Kun je niet instellen dat die 2 outlook.pst (1tje per email account) bestanden aanmaakt? 1tje waar alleen mijn email in komt en 1tje waar de mail van mijn ouders op komt. Vervolgens deel ik die laatste over het netwerk en kun je hem op de andere pc openen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

-DG- schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:34:
Vervolgens deel ik die laatste over het netwerk en kun je hem op de andere pc openen.
PST bestand kan je niet op twee machines tegelijkertijd openen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

-DG- schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:34:
Gewoon van POP.
Maar zit er geen optie in Outlook zelf? Zodat ook de verzonden emails vanaf die andere pc op mijn pc komen te staan?
Mail hoeft alleen op mijn pc ontvangen te worden, maar moet dus wel op de andere te lezen en te beantwoorden zijn. (waar de antwoorden dan wel weer op mijn pc komen te staan)

Kun je niet instellen dat die 2 outlook.pst (1tje per email account) bestanden aanmaakt? 1tje waar alleen mijn email in komt en 1tje waar de mail van mijn ouders op komt. Vervolgens deel ik die laatste over het netwerk en kun je hem op de andere pc openen.
Ik kan hier in Thunderbird gewoon instellen dat als ik een mailtje stuur, dat hij dan ook en copy daarvan in de sent folder op de mailserver zet. Ik mag toch hopen dat Outlook ook zoiets ondersteund?

Dus ik snap niet wat jij allemaal moeilijk wilt doen met het delen van je lokale mail bestand, terwijl je dit prima op kunt lossen door gewoon de instellingen voor het gebruik van de al centrale mail server goed te zetten :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• -DG-
Ik heb gewoon een email adres van tiscali.
Als ik het daar op de server laat staan is die binnen een korte tijd helemaal vol (ookal is dat 50mb per adres)
Of zie ik het verkeerd?

Een ander email programma kan ik trouwens niet gebruiken omdat ik een smartphone heb die alleen syncroniseerd met Outlook. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door -DG- op 11-11-2006 13:57 ]

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

-DG- schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:56:
Ik heb gewoon een email adres van tiscali.
Als ik het daar op de server laat staan is die binnen een korte tijd helemaal vol (ookal is dat 50mb per adres)
Of zie ik het verkeerd?
Nee, dat is inderdaad het wel een punt waar je iets op zult moeten verzinnen. Je zou bijvoorbeeld oude mail op jouw pc naar een archief kunnen verplaatsen zodat de server niet vol raakt.

Die oude mail is dan alleen bij jou te lezen, maar in 50MB kan je aardig wat kwijt als je niet al te grote attachments ontvangt. Dus tenzij je ouders ook bij hele oude mail moeten kunnen lijkt me dat niet zo'n ramp?

Ik zeg ook nergens dat je iets anders moet gebruiken als Outlook. Ik neem aan dat Outlook dat soort instellingen ook wel kent, maar omdat ik het niet zeker weet heb ik er maar even duidelijk bij gezet dat ik mijn ideeën baseer op wat er met Thunderbird kan.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 11-11-2006 14:03 ]

Pagina: 1