Een pctje met de volgende specs:
ASUS A8N-E
AMD64 3800+
2x1024mb Dual Channel
2x Maxtor 160gb SATA2 RAID0
ASUS 1600XT silent
Antec SU-430 (430W) voeding
+/- 4mnd oud
dit alles loopt als een trein. Geen problemen voor zover. WinXP Pro draait, nieuwste drivers geïnstalleerd.
Alleen: bij het 'belasten van de videokaart': 3Dmark/een spel/.. freezed het systeem volledig. Dat wil zeggen: beeld blijft hangen, af en toe spontane reset, 90% van de gevallen blijft het beeld gewoon staan en weigerd alle input.
Wat heb ik geprobeerd:
-Nieuwe firmware voor de maxtor HD's
-Bios updates
-nieuwste drivers (Forceware en Omega/Standaard drivers)
-memtest
-HD op sata1 mode
maar ook:
- nieuw geheugen geprobeerd
- andere IDE harddisk
- alles losgekoppeld behalve reep geheugen en HD's, voeding blijft zelfde voltages geven
ook temps gecheckt van processor, komen niet boven 40 graden (krijgt ook nie de kans warmer te worden)
voltages (volgens BIOS):
+3,23
+4,94
+11,90
met multimeter
+5,08
+12,07
beide blijven hetzelfde als ik minder vermogen vraag, dus minder apparaten er op aangesloten. Dus voeding lijkt prima.
Nu ben ik nog wel steeds op zoek naar de oorzaak, lijkt toch videokaart te zijn. Maar: zie ik nog wat over het hoofd? Zijn er compatibiliteitsproblemen met de 1600XT en ASUS mobo's?
Is het ook mogelijk om de koeling van de GPU af te halen en koelpasta te bekijken zonder dat garantie vervalt?
mijn dank voor iedere medewerking is groot
ASUS A8N-E
AMD64 3800+
2x1024mb Dual Channel
2x Maxtor 160gb SATA2 RAID0
ASUS 1600XT silent
Antec SU-430 (430W) voeding
+/- 4mnd oud
dit alles loopt als een trein. Geen problemen voor zover. WinXP Pro draait, nieuwste drivers geïnstalleerd.
Alleen: bij het 'belasten van de videokaart': 3Dmark/een spel/.. freezed het systeem volledig. Dat wil zeggen: beeld blijft hangen, af en toe spontane reset, 90% van de gevallen blijft het beeld gewoon staan en weigerd alle input.
Wat heb ik geprobeerd:
-Nieuwe firmware voor de maxtor HD's
-Bios updates
-nieuwste drivers (Forceware en Omega/Standaard drivers)
-memtest
-HD op sata1 mode
maar ook:
- nieuw geheugen geprobeerd
- andere IDE harddisk
- alles losgekoppeld behalve reep geheugen en HD's, voeding blijft zelfde voltages geven
ook temps gecheckt van processor, komen niet boven 40 graden (krijgt ook nie de kans warmer te worden)
voltages (volgens BIOS):
+3,23
+4,94
+11,90
met multimeter
+5,08
+12,07
beide blijven hetzelfde als ik minder vermogen vraag, dus minder apparaten er op aangesloten. Dus voeding lijkt prima.
Nu ben ik nog wel steeds op zoek naar de oorzaak, lijkt toch videokaart te zijn. Maar: zie ik nog wat over het hoofd? Zijn er compatibiliteitsproblemen met de 1600XT en ASUS mobo's?
Is het ook mogelijk om de koeling van de GPU af te halen en koelpasta te bekijken zonder dat garantie vervalt?
mijn dank voor iedere medewerking is groot