[win 2000] Mp3 probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-02 15:55
Hey

Ik heb dus een niet zo'n snelle configuratie en had eerst windows xp geprobeerd, liep verder wel oke, maar win 2000 liep net ff wat lekkerder. Dus ik heb nu 2000 op me systeem, foobar2000 geinstaleerd, speelde lekker alles af(na me creative drivers hebben geinstaleerd). Maar bij sommige nummers speelt hij maar 5 seconde af :S ook al druk ik dat hij bijv op de 1:50 moet afspelen. Dan speelt hij maar iedere keer 5 seconde af, het lijkt net of die die kan lezen en de rest niet.(het is dus iedere keer dat hij hetzelfde stukje afspeelt)

Dus ik heb toen winamp geinstaleerd en dacht mischien is het nu verholpen, mischien ligt het wel aan foobar2000. Maar helaas het heeft dus niks met de spelers te maken. Het is meer iets met codecs? drivers? De liedjes die ik afspeelde waren nog van windows xp(had ik allemaal op andere partitie gezet) Maar mp3 blijft mp3. Ik heb het niet bij allemaal, maar soms een enkele, die het ervoor PERFECT deed.

Heeft iemand ook zo'n probleem of weet hiervoor de oplossing? Ik heb op google gezocht maar werd echt niet wijzer, en op de got search hier kwam ik niet echt een dezelfde probleem tegen. Mijn systeempje is trouwens:

P3 1GHZ
Asus Cusl2-c(zo even uit me hoofd dacht ik)
512 intern pc133
Seagate 160 gb
SB 5.1 live!
Enermax voeding

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dus als je een net gedownloade mp3 afspeelt krijg je het probleem ook? Hoe zit het trouwens met filmpjes? Werken die wel normaal of 'laggen' die ook? Dan zou het inderdaad een driverprobleem kunnen zijn :) Check Apparaatbeheer eens voor uitroeptekentjes (wat vaak duidt op foutief geinstalleerde hardware).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-03 18:16
Je kunt de kwaliteit van de mp3 bestanden testen met MP3Test:
http://www.shivi.de/MP3Test/

Zet de probleembestanden samen met een paar goede mp3's in een aparte folder. Selecteer die folder in MP3Test en start. Je krijgt dan een overzicht met fouten (in%) per bestand.

Vergelijk de foutscore van de probleembestanden met die van de goede mp3's om de scores goed te interpreteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Kalief op 11-11-2006 12:20 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Cardo
Outerspace: nee met pas gedownloade mp3's heb ik t nog niet gehad(goh heb er pas 1 gedownload) Maar dat merk ik vanzelf wel als dat t geval is. maar ik denk dat ik het probleem niet helemaal overgebracht krijg, er LAGT niks, maar stel ik start een mp3, dan begint hij 5 seconde en dan stopt ie, en dan begint hij met die 5 ZELFDE seconde weer opnieuw. en per liedje verschilt het, het is niet steeds het begin, maar soms ook in het midden 5 seconde(waarmee hij dus begint als je opstart, net alsof hij die 5 seconde maar kan encoderen(of hoe zeg je dat?)

Kalief: Ik ga je tip zeker even proberen:)

EDIT

Kalief ik heb het geprobeerd en er kwam dit uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sada1/Test.bmp

2 helemaal fout
1 klein foutje(die van madonna, maar speelt hij wel goed af)
Hieruit kan ik inderdaad halen dat die 5 seconde(die hij dus afspeelt) alleen maar goed zijn van het liedjes, en de rest dus niet. Maar hopelijk is dit niet bij de rest van mun collectie:S 500+ cds zijn het! En aangezien het op xp allemaal PERFECT deed, vind ik het erg vaag |:( |:(

Weet niemand wat dit kan zijn? De liedjes werkte eerst prima, maar nu dus niet :?

[ Voor 32% gewijzigd door Cardo op 11-11-2006 13:18 ]

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-03 18:16
Cardo, je moet de link naar het plaatje aanpassen. Homedrive.home.nl vraagt ons om een login elke keer als we deze pagina bekijken. Heel irritant. Zet het plaatje bijvoorbeeld op http://imageshack.us .

[ Voor 16% gewijzigd door Kalief op 11-11-2006 13:16 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Cardo
Kalief schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:15:
Cardo, je moet de link naar het plaatje aanpassen. Homedrive.home.nl vraagt ons om een login elke keer als we deze pagina bekijken. Heel irritant. Zet het plaatje bijvoorbeeld op http://imageshack.us .
Had gewoon verkeerd gelinkt naar @home, staat nu als het goed is goed. Toch bedankt!

Pagina: 1