Photo Booth sluit niet goed af

Pagina: 1
Acties:

• josverweij
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb de laatste tijd last van een irritant probleempje. Als ik namelijk Photo Booth probeer af te sluiten, verdwijnt hij niet helemaal. Het pijltje blijft onder PB in het dock staan. Een klik op het PB icoontje heeft geen resultaat. Het programma is ook niet te vinden in de activiteitenweergave. Heb al het dock gereset, maar dat hielp niet.
Alleen mn MacBook herstarten helpt, maar dat is uiteraard niet erg praktisch om elke keer te doen als je het programma weer wilt gebruiken. :|
Kent iemand dit probleem? Of een mogelijke oorzaak/oplossing?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
Ook als je 'm 'stopt'? Dus links boven in op stoppen druk in het menu?

|>

• josverweij
Simon schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:15:
Ook als je 'm 'stopt'? Dus links boven in op stoppen druk in het menu?
Ja, het maakt niet uit op welke manier hij wordt afgesloten. Via menu links boven, appeltje-q of met menuutje vanuit de dock. Na het afsluiten verandert bij een klik op het PB-icon de 'menubalk' bovenaan ook niet in die van PB.
Hij lijkt dus wel afgesloten te zijn, maar toch een beetje niet :S
Het menu vanuit het dock laat nu zien 'Programma reageert niet'. Staat dus ook een 'Forceer stop' optie bij, maar die geeft ook geen reactie...

Verwijderd

Doe een forceer stop actie? Linksboven op het appeltjeklikken, en dan forceer stop... . Hier selecteer je PB en klik je op forceerstop.

• josverweij
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:47:
Doe een forceer stop actie? Linksboven op het appeltjeklikken, en dan forceer stop... . Hier selecteer je PB en klik je op forceerstop.
Heb wel geprobeerd via Activiteitenweergave. Komt denk ik op hetzelfde neer? Daar stond PB niet in de lijst met programma's iig. Lijkt wel of hij gewoon is afgesloten, maar dat het dock dit niet door heeft en daarom dus ook niet wil opstarten... :?

Overigens heb ik PB nu weer normaal werkend. :) Heb MacBook nog eens opnieuw gestart en nu sluit PB wel normaal af.
Herstarten had ik dus al een keer gedaan, maar terwijl de vorige keer herstarten nog steeds hetzelfde probleem gaf, lijkt het nu wel te helpen... :?
Misschien conflictje met ander programma oid... we zullen zien of het in de toekomst terugkomt... (don't hope so :P )